Wifi oplossing?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jaalders78
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 16:47

Wifi oplossing?



Bericht door jaalders78 »

Er zijn veel oplossingen misschien, maar ik kan nog niet de beste combi prijs/kwaliteit vinden.
Tips??

Ik zie deze als goede opties nu, maar misschien weet iemand nog wat beters:
- ALFA Network Wifi Camp Pro 2 V2
- EnGenius EZ Hotspot Extender V3

Voorkeur is wel de Alfa ivm 12v en nu ook N wifi.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Wifi oplossing?



Bericht door zwaailicht »

Ik heb al jaren Engenius. Gaat goed en vooral ..... updates voor firmware beschikbaar.
Apparaat doet wat ik wil en WiFi camper pro is leuk, maar voor mij geen optie omdat software is beperkt.

Maar wat je zoekt. Nogmaals mijn Engenius voor mij de top


Greetz Hans ( aka Zwaailicht )

Herseninfarct, maar ik probeer te lezen en spreken
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wifi oplossing?



Bericht door Janpinz »

De EZ v4 en 5 zijn uitvoerig beschreven en getest door mickel moen.
Wij gebruiken de V4 en met tevredenheid.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wifi oplossing?



Bericht door iSonic »

Waar zetten jullie zon ding neer en helpt het nou echt? Bedoel de antenne die signaal opvangt vangt bijna hetzelfde signaal als apparaat in de camper. Dan moet hij nog steeds een slecht signaal versterken. Enige voordeel is dan de antenne maar maakt die zon verschil?
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Wifi oplossing?



Bericht door peter possl »

Bij de EZ4 zit een zuignapantenne met een kabeltje die je aan de buitenkant van bv je raam kunt plakken.
Ontvangst dan heel goed. Ben uiterst tevreden over ez4, heb er ook een extra dongeltje voor om in en uitgaand verkeer te scheiden( beiden op ander kanaal).
jaalders78
Berichten: 8
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 16:47

Re: Wifi oplossing?



Bericht door jaalders78 »

iSonic schreef:
vr 19 jun 2020, 11:09
Waar zetten jullie zon ding neer en helpt het nou echt? Bedoel de antenne die signaal opvangt vangt bijna hetzelfde signaal als apparaat in de camper. Dan moet hij nog steeds een slecht signaal versterken. Enige voordeel is dan de antenne maar maakt die zon verschil?
Klopt, slecht signaal blijft slecht is mijn mening ook, maar daarom zoek ik een goede antenne buiten, zodat ik ook restaurantjes/hotels kan vinden met wifi en die gebruiken. Als het maar stabiel is, wat minder snel is dan geen ramp....
Ik zie die EZ, maar serieus prijzig.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Wifi oplossing?



Bericht door Peter12 »

Wij gebruiken ook al een paar jaar de EZwifi v4. Staat als we niet weg zijn in de slaapkamer als wifi extender 8-)

Wij zetten de antenne altijd op het dak door het dakluik. Werkt perfect. In de camper heb je toch last van de kooi van Faraday.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1929
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wifi oplossing?



Bericht door Zadowolony »

Ik had ook de EZ WiFi, deed het thuis prima (heb meer apparatuur van enginius), maar op de kleine boerencampings vond ik het tegenvallen. Slechte WiFi blijft slechte WiFi. Verder zijn er campings die ze blokkeren, en zelfs een camping gehad die vooraf zei dat we geen wifiversterker mochten gebruiken.
Wijk nu uit naar mijn iPhone als hotspot als de WiFi niet voldoende is. In najaar als abo afgelopen is schakel ik naar onbeperkte data.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Wifi oplossing?



Bericht door zwaailicht »

iSonic schreef:Waar zetten jullie zon ding neer en helpt het nou echt? Bedoel de antenne die signaal opvangt vangt bijna hetzelfde signaal als apparaat in de camper. Dan moet hij nog steeds een slecht signaal versterken. Enige voordeel is dan de antenne maar maakt die zon verschil?
Nou is zeker. Kijk maar eens naar de mW Afbeelding


Greetz Hans ( aka Zwaailicht )

Herseninfarct, maar ik probeer te lezen en spreken AfbeeldingAfbeelding
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Wifi oplossing?



Bericht door Antonis »

@jaalders78
Ik heb je een pb gestuurd.
Ton
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wifi oplossing?



Bericht door iSonic »

zwaailicht schreef:
vr 19 jun 2020, 18:47
iSonic schreef:Waar zetten jullie zon ding neer en helpt het nou echt? Bedoel de antenne die signaal opvangt vangt bijna hetzelfde signaal als apparaat in de camper. Dan moet hij nog steeds een slecht signaal versterken. Enige voordeel is dan de antenne maar maakt die zon verschil?
Nou is zeker. Kijk maar eens naar de mW Afbeelding
Welke mW?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wifi oplossing?



Bericht door TestCase »

mW is milliWatt zendvermogen dat voor Wifi beperkt is (100mW?) dus lijkt me sterk dat die bij de genoemde oplossingen hoger is want verboden!
https://www.allesoverdraadloosinternet. ... s-illegaal
Betere antenne helpt bij zenden en ontvangen.
Hoop dat die 'extenders' niet te populair worden worden want veel knoeiers hergebruiken het SSID met bijv. MAC filter opgezet, of eigen wachtwoord waardoor anderen helemaal geen wifi meer kunnen gebruiken. Vandaar dat verbod op sommige plaatsen.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wifi oplossing?



Bericht door seth_space »

Gebruik nu alweer paar jaar Comcast. Vangt 2,4 en 5 Ghz signalen en geeft deze intern op 5Ghz door.
#Aliexpress € 32,88 Comfast 1-3KM High Power 2.4g Mini Draadloze Outdoor CPE Bridge 300Mbps Draadloze WIFI Extender repeater AP CF-E110N
https://a.aliexpress.com/_B1CkJm
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8449
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wifi oplossing?



Bericht door EasyBee »

Zadowolony schreef:
vr 19 jun 2020, 16:35
Ik had ook de EZ WiFi, deed het thuis prima (heb meer apparatuur van enginius), maar op de kleine boerencampings vond ik het tegenvallen. Slechte WiFi blijft slechte WiFi. Verder zijn er campings die ze blokkeren, en zelfs een camping gehad die vooraf zei dat we geen wifiversterker mochten gebruiken.
Wijk nu uit naar mijn iPhone als hotspot als de WiFi niet voldoende is. In najaar als abo afgelopen is schakel ik naar onbeperkte data.
Precies dat.
Ik heb hem verkocht en heb een dikke databundel op mijn telefoon.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie