Welke automatische schotel zal ik kiezen?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door de Jonckheer »

Een Oyster "een in elkaar gefrommeld geval" ? :lol3: :lol3: :lol3: Kijk ook eens naar de kwaliteit, cq levensduur. Mijn Oyster Vision II is van 2008 en werkt nog altijd perfect. Een satellietschotel is ALTIJD een precisie instrument. Is ie dat niet krijg je geen of een zeer slecht signaal, punt! Mijn schotel geeft in deze streken (wij gaan niet meer naar Portugal en Spanje) volle bak signaal en dat krijg je niet met een onnauwkeurige schotel.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door rzwiebel »

de Jonckheer schreef:
ma 02 mar 2020, 8:36
Een Oyster "een in elkaar gefrommeld geval" ? :lol3: :lol3: :lol3: Kijk ook eens naar de kwaliteit, cq levensduur.
Ja doe dat maar eens: vergelijk jouw Oyster Vision II maar eens met de Bente B&R 68 cm. Wie het laatst lacht, lacht het best hoor.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door mama »

Vergelijk hem dan met mijne oyster V hé .
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door Eura1 »

De oysters van Yerseke zien er ook verfrommeld uit maar inderdaad , 1 van de betere :thumbup: :lol:
Grtz
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door Charles Franconi »

Ik laat in het midden of Oyster of Bente beter is, maar zou met 65 cm voor Joyne gaan. ZEER goede ervaringen mee, zeker tot ver in Turkije.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door Charles Franconi »

Ik laat in het midden of Oyster of Bente beter is, maar zou met 65 cm voor Joyne gaan. ZEER goede ervaringen mee, zeker tot ver in Turkije. Wel met die “in elkaar geprutste” 85 cm Oyster 😂😂😂.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door travelscout »

hoho... die van mij is van 2004: teleco.
nog steeds prima, wel weer goed gevlakt en een nieuwe verffie etc...(en heel kleine letters: een andere motorstuurunit).
Paul.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door Rob66 »

rzwiebel schreef:
zo 01 mar 2020, 22:56
Waarom is iedereen zo verzot op Oyster?????? De beste schotel voor consumenten is de Bente B&R. Een 68 cm Bente B&R geeft dezelfde ontvangst-resultaten als de Oyster 85 cm, gewoonweg omdat het een precisie-schotel is in plaats van een in elkaar gefrommeld geval. Bovendien: gewoon Nederlands fabrikaat en....... behorend tot het goedkopere segment!!!! Voor nog geen € 1400,- wordt die netjes op jouw camper gezet!!
Ik meen toch het een en ander te moeten corrigeren; alhoewel de Bente een geweldig concept is is de ontvangst van zijn schotel absoluut niet hetzelfde als een 85cm die o.a. door de Oyster wordt gebruikt. De 85cm is nog steeds beter. Dan, de Bente is niet geheel een Nederlands product, alleen de schotel en schotelarm, de unit zelf komt uit Italië.
En dat de schotel een in elkaar gefrommeld geval is is nogal een boude uitspraak. De schotel, die overigens ook door andere merken wordt aangekocht wordt gefabriceerd door Gibertini en staan bekend als hoogwaardig. Mijn ervaring na vele jaren met deze merken te hebben gewerkt: Bente is goed maar de Oyster is zijn meerprijs meer dan waard.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door rzwiebel »

Rob66 schreef:
di 03 mar 2020, 8:15
Bente is goed maar de Oyster is zijn meerprijs meer dan waard.
Zoals met alles speelt hier gevoel ook een rol. Ik heb een handmatig te bedienen Bente op statief en dat kost nog geen € 100,-
De mate waarin wij TV kijken is het ons absoluut niet waard om ongeveer het twintigvoudige uit te geven voor een automatische Oyster, zodat de aangehaalde uitspraak zeer zeker niet voor ons geldt. Bovendien: mijn "schotelinstallatie" weegt nog geen 3 kilo, ook handig als je tegen de grenzen van jouw MTM aan loopt (quod non).
Laatst gewijzigd door rzwiebel op di 03 mar 2020, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Camper_01

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door Camper_01 »

Mijn schotel is op het dak, waarom?

Heel simpel, indien men een schotel + statief meeneemt neemt dit nogal veel ruimte in beslag, zeker een 85 cm formaat.
Mijn "eerste" schotel in mijn buscamper werd daarom vervangen door eentje op het dak.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke automatische schotel zal ik kiezen?



Bericht door appellover »

Ben blij dat de schotel vast op dak zit,iedere avond de schotel weghalen en dan tegen de avond weer opzetten.
Nog heel gezoek Astra 3 in zuid Spanje en de Algarve.
Komt heel nauw dat uitrichten.
We staan altijd vrij ,dus schotel kan niet blijven staan.
Elk voordeel heb zn nadeel ,onder bomen en veel wind ,dan proberen via internet ,als we bereik hebben.


Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie