Chinese zonnepanelen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Jordyvannies
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 10:26

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door Jordyvannies »

Zullen er dan echt geen goede panelen te vinden Zijn via aliexpress?
Meeste van die troep word daar toch gemaakt denk ik maar het zal wel zoeken zijn naar een speld in een hooiberg.

Hoe vaak ik hier niet artikelen voorbij zie komen voor het 5 voudige en als ik ze dan op AliExpress zoek en exact hetzelfde artikel zie dan vraag ik me toch af of dat ook niet met de zonnepanelen kan.

Niemand hier ervaring met panelen die wel gewoon goed zijn en daar vandaan komen?
Blijf een Hollander dus ik wil gewoon niet meer betalen dan dat nodig is.
Flexibel of niet flexibel maakt mij niet uit, heb ruimte zat op t dak en gewicht is ook geen issue.

Moet dan wel weer lachen als ik gister op wish panelen voorbij zie komen van "2000 watt" per stuk :lol3:

Maar als ik dan op bijvoorbeeld een epever 3210 mppt controller zoek kost die uit China 80 en hier in Nederland 120,-, z'n kosten besparing zoek ik dus

Mocht er nou echt niks zijn wat te vertrouwen is dan ga ik maar voor zoiets https://www.dewitschijndel.nl/victron-e ... nnepaneel/ leek me een goede deal
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door Kroppie »

bijna alle zonnepanelen komen uit china, sommigen worden in europa omgelabeld, het zegt dus niets waar ze vandaan komen, dus neem een leverancier die een goede garantie biedt, en hou er met ergens op bevestigen rekening mee dat het wel eens nodig kan zijn dat ze vervangen en dus ook verwijderd moeten worden, en verwijderen zal niet bij de garantie gerekend worden dus zorg dat dat mogelijk is zonder al te veel moeite.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jordyvannies
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 10:26

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door Jordyvannies »

Kroppie schreef:
za 13 jun 2020, 10:17
bijna alle zonnepanelen komen uit china, sommigen worden in europa omgelabeld, het zegt dus niets waar ze vandaan komen, dus neem een leverancier die een goede garantie biedt, en hou er met ergens op bevestigen rekening mee dat het wel eens nodig kan zijn dat ze vervangen en dus ook verwijderd moeten worden, en verwijderen zal niet bij de garantie gerekend worden dus zorg dat dat mogelijk is zonder al te veel moeite.

jos
Laatste x dat ik in Nederland zocht waren de prijzen nog niet zo, niet echt de moeite voor China meer

https://stralendgroen.nl/categorie/zonnepanelen/

Inclusief:
10 jaar productgarantie en 25 jaar lineaire opbrengstgarantie tot 80,68%.
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door vmax »

Jordyvannies schreef:Zullen er dan echt geen goede panelen te vinden Zijn via aliexpress?
Meeste van die troep word daar toch gemaakt denk ik maar het zal wel zoeken zijn naar een speld in een hooiberg.

Hoe vaak ik hier niet artikelen voorbij zie komen voor het 5 voudige en als ik ze dan op AliExpress zoek en exact hetzelfde artikel zie dan vraag ik me toch af of dat ook niet met de zonnepanelen kan.

Niemand hier ervaring met panelen die wel gewoon goed zijn en daar vandaan komen?
Blijf een Hollander dus ik wil gewoon niet meer betalen dan dat nodig is.
Flexibel of niet flexibel maakt mij niet uit, heb ruimte zat op t dak en gewicht is ook geen issue.

Moet dan wel weer lachen als ik gister op wish panelen voorbij zie komen van "2000 watt" per stuk Afbeelding3:

Maar als ik dan op bijvoorbeeld een epever 3210 mppt controller zoek kost die uit China 80 en hier in Nederland 120,-, z'n kosten besparing zoek ik dus

Mocht er nou echt niks zijn wat te vertrouwen is dan ga ik maar voor zoiets https://www.dewitschijndel.nl/victron-e ... nnepaneel/ leek me een goede deal
je hebt ruimte zat zeg je neem dan een huis paneel van + 300wp kijk op mp zitten rond de €100

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
eerray
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 22:56

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door eerray »

Ik kocht 4 panelen bij Aliexpress en stelde vast dat die zo weinig ampere opleverden.
Na grondige onlangs test stelde ik vast dat er nog maar 1 paneel werkte.
Ik kocht 3 jaar geleden 2 flexibele zonnepanelen bij Aliexpress, de zogenaamde duurdere types . 1 ervan is stuk.
Verleden jaar kocht ik nog 2 panelen bij Aliexpress en deze zijn reeds beiden stuk. Dit waren iets goedkopere types.
Dus niet aan te raden!!! Ik ben niet de enige. Op internet vind je nog dergelijke teleurgestelde aankopers.
Bijlagen
IMAG1835a.jpg
4 panelen van 100w
IMAG1835a.jpg (109.89 KiB) 270 keer bekeken
Gebruikersavatar
dalhuijsen
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 21:05
Locatie: Den Haag

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door dalhuijsen »

Goed om te weten. Hoe zagen die "duurdere types" eruit?
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

eerray schreef:Ik kocht 4 panelen bij Aliexpress en stelde vast dat die zo weinig ampere opleverden.
Na grondige onlangs test stelde ik vast dat er nog maar 1 paneel werkte.
Ik kocht 3 jaar geleden 2 flexibele zonnepanelen bij Aliexpress, de zogenaamde duurdere types . 1 ervan is stuk.
Verleden jaar kocht ik nog 2 panelen bij Aliexpress en deze zijn reeds beiden stuk. Dit waren iets goedkopere types.
Dus niet aan te raden!!! Ik ben niet de enige. Op internet vind je nog dergelijke teleurgestelde aankopers.
Dus je kocht 3 jaar achter elkaar panelen bij Ali die steeds stuk gingen? Hard leers denk ik Afbeelding
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door LMC591A28JTD »

Op sites als Marktplaats, eBay, Amazon en AliExpress worden heel vaak restpartijen, B-kwaliteit, afgekeurde of andere minderwaardige spullen verkocht. Niet alles wat de kwaliteitscontroles niet doorstaat, gaat naar de schroothoop, maar wordt vaak daar verkocht.

Maar er worden ook goede spullen verkocht, dat maakt het ingewikkeld.

Dat er dus zoveel kapotte panelen verkocht zijn, kan ik wel snappen.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door dedruivenplukker »

De leverancier van deze panelen geeft niet voor niks aan dat deze panelen alleen voor binnen gebruik zijn. :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
eerray
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 22:56

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door eerray »

Ik merkte pas onlangs dat ze stuk waren. Bij de tweede aankoop waren wellicht de eerste nog goed. Dat heeft dus niets met hardleers te maken. Ik heb alleen te laat de lage opbrengst onderzocht.
eerray
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 22:56

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door eerray »

Mijn verkoper verkoopt ze voor gebruik buiten op boot of camper!
eerray
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 22:56

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door eerray »

De duurdere zijn de bovenste op de foto. Benaming: Flexibele Zonnepaneel 100 W Monokristallijne Sunpower.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door Kroppie »

geeft ie dan ook de levensduur aan?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
eerray
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 22:56

Re: Chinese zonnepanelen



Bericht door eerray »

De onderste op foto kosten iets minder. Benaming: Monocrystalline Silicon flexible solar panels 100w
Samen 4x 100w. Slecht een paneel werkt nog.
Plaats reactie