Canal Digitaal en 4k?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Canal Digitaal en 4k?



Bericht door Euro-Trotter »

Binnenkort kunnen we kijken naar het EK voetbal voor mannen en de Olympische Spelen. Het zou mooi zijn als je die evenementen in 4k kwaliteit kunt zien. De 4k tv's worden steeds goedkoper, dus steeds meer mensen schaffen zo'n tv aan. Het is nog onzeker welke zenders deze sportgebeurtenissen in 4k gaan uitzenden. Voetbal zou je via een Duitse zender in 4k kunnen zien. Het is nog onzeker of ook de NPO in 4k gaat uitzenden. Via Canaldigitaal satelliet-tv kun je in 4k kijken, mits je een CI+-module hebt.

Weet iemand hoe dat zit met zo'n CI+-module? Ik heb een M7 ontvanger van juni 2015. Zit daar ook een CI+-module in? Zo nee, moet ik dan een nieuwe ontvanger aanschaffen?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door Bob Diesel »

waarom weer investeren
of ga je een 60inch tv in de camper plaatsen

Veel gestelde vragen:
Wanneer heeft 4K resolutie zin?
Een 4K televisie met Ultra HD resolutie heeft in het algemeen pas echt zin vanaf 60″. Je moet dan wel ook nog redelijk dicht bij de tv gaan zitten. Voor 4K monitors is er sneller een voordeel, deze bevinden zich doorgaans dichter bij de ogen.

bron
https://4k-uhd.nl/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door Euro-Trotter »

Hoi Bob,

Bedankt voor je reactie. Misschien had je mijn vraag niet helemaal goed begrepen? Ik vroeg: Weet iemand hoe dat zit met zo'n CI+-module? Ik heb een M7 ontvanger van juni 2015. Zit daar ook een CI+-module in? Zo nee, moet ik dan een nieuwe ontvanger aanschaffen?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13430
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door hathi »

Bob zal bedoelen dat de huidige Tv een ontvanger ingebouwd hebben,dus een losse ontvanger is al weer achterhaald . ?? Dus de kaart gaat,incl module in de Tv en klaar
Hans
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door javanes »

Een M7 heeft geen CI slot.
Alleen een smartcardsleuf.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door Bob Diesel »

Dan zit de card lezer er gewoon in
dus een module met een kastje er om
maar ook de ontvang electronica


Maar ik wilde ook aangeven
op kleinere TV schermen is er geen ,, veel,, betere beeld kwaliteit
dat komt pas bij grotere schermen tot zijn recht

het mooie is ,boven een bepaalde leeftijd hebben we ook alle een hulpmiddel,, bril,, nodig om het te zien
en goed is goed genoeg

als je al een 4k tv hebt ,en deze is smart, :idea: op YT staan genoeg 4k demo filmpjes
kijk eens of je het verschil ziet
en daarna beslis je of je geld wilt uitgeven voor iets wat maar niet wil doorbreken

over een x aantal jaar komt er weer iets nieuws ,zonder toevoeging en mag je weer vernieuwen :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door Euro-Trotter »

Je hebt helemaal gelijk Bob. Ik heb het geprobeerd: een 4k YouTube filmpje op de tv afgedraaid en ik moet toch zeggen dat ik het verschil best zie. Wij hebben een 65cm scherm. Hoewel wij thuis gewoon KPN hebben zou ik het toch eens met satelliet tv willen proberen, juist omdat die Duitse zender in ieder geval de EK in 4k uitzendt. Dat wil ik wel eens uitproberen: lijkt me wel mooi! Nu staat onze camper aan huis, dus we zouden het kunnen proberen, maar dan moet er wel een CI1+ module in de M7 ontvanger zitten.

In onze tv zit volgens mij geen module, maar die kan er wel in. Die zou ik dan moeten kopen en daar heb ik eigenlijk geen zin in omdat ik het alleen wil uitproberen tijdens de EK. Heb ik trouwens wel een module nodig als ik naar een "gratis zender" kijk?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door de Jonckheer »

Bob Diesel schreef:
zo 16 feb 2020, 11:11
waarom weer investeren
of ga je een 60inch tv in de camper plaatsen

Veel gestelde vragen:
Wanneer heeft 4K resolutie zin?
Een 4K televisie met Ultra HD resolutie heeft in het algemeen pas echt zin vanaf 60″. Je moet dan wel ook nog redelijk dicht bij de tv gaan zitten. Voor 4K monitors is er sneller een voordeel, deze bevinden zich doorgaans dichter bij de ogen.

bron
https://4k-uhd.nl/
Klopt helemaal. Thuis heb ik het bekeken op onze LG Oled 65 inch met een 4k blueray film. Zowel in HD als 4k gekeken. Je moet al erg dichtbij gaan zitten wil je het verschil zien, op normale kijkafstand zie je geen verschil. In de camper met een 70 cm scherm is 4k uiteraard onnodig, dan volstaat full HD.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: CanalDigitaal en 4k



Bericht door javanes »

Euro-Trotter schreef:
zo 16 feb 2020, 17:21
Heb ik trouwens wel een module nodig als ik naar een "gratis zender" kijk?
Neen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Canal Digitaal en 4k?



Bericht door Bob Diesel »

de meeste campers hebben een scherm van 17 inch = 43,18 cm tot 23 inch =58,42 cm
dus ga je het verschil totaal niet zien

Thuis is iets anders , maar Nico bevestigt het :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Canal Digitaal en 4k?



Bericht door de Jonckheer »

Op zo'n klein scherm is hd ready al goed genoeg. Wij hadden een hd ready decoder van Philips en aangesloten op een full hd TV. Dat ging prima. Toen die decoder stuk ging (Philips, dus dat is normaal :lol: :lol: ) die vervangen voor een full hd decoder maar ik kan niet zeggen dat het beeld er nu stukken op vooruit gegaan is. Wel ietsjes maar niet overweldigend. Op 17 inch volstaat sd nog.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Canal Digitaal en 4k?



Bericht door Euro-Trotter »

Ik heb wat waardes door elkaar gebruikt: wij hebben een 65 inch scherm en dus niet 65 cm zoals ik al wel schreef. Sorry.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie