Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door apco »

Goedendag allen,

Mijn camper staat even niet hier maar indien ik dikke kabels (voor accu) wil leggen Is daar een mooie optie voor?
Zit er een gootje of iets van dien aard zodat de kabels kort kunnen worden gehouden en niet beschadigen.
Stroom unit zit onder bestuurders stoel en huishoud accu op dit moment onder het bankje en die wil ik verplaatsen.

Groet Apco
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 250 kabels van Bijrijder naar bestuurders stoel



Bericht door Kroppie »

div kabelgoten te verkrijgen, b.v.

https://www.conrad.nl/p/kss-kdr-15l-916 ... sert_kz=8J

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Re: Ducato 250 kabels van Bijrijder naar bestuurders stoel



Bericht door apco »

Kroppie schreef:
do 30 jan 2020, 18:48
div kabelgoten te verkrijgen

jos
Beste Jos,

Wellicht is mijn vraag wat onduidelijk, ik bedoel hoe ga je van de ene naar de andere stoel.
Is daar een gleuf of iets om de kabels in te leggen zonder dat je een bobbel onder de rubber vloer bedekking krijgt, of moet je er aan de achterkant uit naar de andere stoel en dan weer onder de stoel unit.
Dit laatste wordt dan een omweg en vergt meer kabel.

Groet Apco
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door Kroppie »

oei, dat zou ik niet weten bij een type 250.
succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door pwhooftman »

Bij een X250 lopen er kabelgoten links en rechts langs de instap naar achteren. Overdwars ligt er geen kabelgoot omdat daar normaal gesproken niet gelopen wordt (bij een busuitvoering met een tussenschot). Er lopen wel kabels overdwars van links naar rechts (bij mij incl. kabels om de huishoudaccu onder de passagiersstoel te laden). Maar dat leidt niet tot een merkbare bobbel, want er zijn 'goten' uitgespaard in de schuimrubberen onderkant van de mat.

Om er goed bij te kunnen zul je m.i. tenminste de bestuurdersstoel moeten verwijderen zodat je de mat weg kunt slaan.

Hierbij een foto waarop de kabelgoten links en rechts zichtbaar zijn, de kabels overdwars zijn niet zichtbaar, maar lopen ongeveer vanaf het midden van de ene stoelbok naar de andere.
20180814_115420_HDR.jpg
20180814_115420_HDR.jpg (143.15 KiB) 518 keer bekeken
Zie deze inbouwhandleiding voor een standkachel voor wat meer plaatjes: http://service-manual.ru/webasto/instal ... to_Peu.pdf
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door pwhooftman »

Wat trouwens zeker een optie is, is dat je door de zijwand van de accubak, dus onder de vloer door, naar de andere kant gaat. De accubak hangt onder de vloer en is van plastic, dus je bent er zo uit en de afstand is veel korter. En in de buurt van de passagiersstoel is vast wel zo'n rubber afdichtdopje te vinden waardoor je weer naar binnen kan. Alleen even zorgen dat de kabel onder de auto goed vastgezet wordt zodat ie niet in de buurt van de uitlaat komt. Scheelt een stoel en mat verwijderen :-)
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door AadenAnke »

Onderdoor buiten, maar dan wel een hitte schildje plaatsen lijkt mij. De hitte die de uitlaat daar uitstraalt is hoog denk ik zo. Ik persoonlijk zou binnen onder de vloermat gaan. Ff zoeken vind je vast wel een veilige weg.

Gr. Aad
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door apco »

Goedendag,

Allen bedankt voor de tips!
De stoel moet er toch uit i.v.m. het plaatsen van de accu maar hier kan ik wat mee.

Met vriendelijke groet,
Apco
Klaasn
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 19:11

Re: Ducato 250 kabels van bijrijder- naar bestuurdersstoel



Bericht door Klaasn »

Ikzelf heb vorige week een tweede huishoudaccu onder de bestuurdersstoel geplaatst naast de bestaande accu onder de passagiersstoel.
De kabels( ik heb beide parallel geplaatst) moesten dus in mijn Ducato 250 van links naar rechts.Ik heb een MC Louis en daar zit tussen de houten vloerplaat van de (woning) en de rubberen mat van de cabine een goot met voldoende ruimte om drie dikke en twee dunne kabels aan te brengen. Deze heb ik vervolgens afgedekt met een aluminium strook van 4 cm breed.
Plaats reactie