Achteruitrijcamera stuk?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Achteruitrijcamera stuk?



Bericht door leenjose »

Heren ik heb een vraag en misschien is die heel dom maar stel hem toch maar even :oops:

Mijn achteruitrijcamera geeft geen beeld meer, nu heb ik de voeding gemeten en die is goed. Nu komt het beeld met een gele tulpplug naar het scherm van de radio is er een mogelijkheid om te controleren of er een signaal van de camera op die tulpplug komt? Misschien is dit te meten dan weet ik of de camera kapot is of dat het in de radio zit?

Verder doet het scherm op de radio het wel voor muziek en navigatie het Type radio is een Pioneer AVH-X5700DAB.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Achteruit rij camera



Bericht door pepon »

In mijn Pioneer kan je camera in en uitschakelen in het menu. Misschien staat hij uit?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: Achteruit rij camera



Bericht door leenjose »

Hoi Pepon daar heb ik al naar gekeken en staat ingeschakeld je hebt ook de mogelijk om aan te geven aarde of batterij bij mij staat die op batterij wanneer ik dat op aarde zet gaat de camera instellen naar uit ik weet niet of dat goed staat.
Het is ook ineens gekomen, ik heb de huishoudaccu’s laten vervangen maar de voeding van de radio en camera komt vanaf de start accu we hebben wel de mogelijkheid om met een knopje dat om te zetten.
Ik weet eigenlijk niet precies of het daarvoor ook al was?
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera stuk?



Bericht door rijschoollucassen »

Sommige monitoren hebben meerdere aansluitingen om twee of meer camera's aan te sluiten. Als dat zo is, zou je de camera kunnen testen door die op de andere ingang te pluggen. Waarschijnlijk is de kabel niet lang genoeg, anders zou je kunnen testen via de RGB aansluiting van een televisie. Andersom kun je met een losse camera ook de monitor testen. Sommige fotocamera's worden geleverd met een tulp kabel erbij.

Succes, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera stuk?



Bericht door pepon »

De camera wordt geactiveerd door het achteruitcontact op de versnellingsbak.

Doet het achteruitrijlicht het nog?

Is het een tiltcamera, met twee kijkhoeken?

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: Achteruitrijcamera stuk?



Bericht door leenjose »

Camera vandaag gedemonteerd en opengemaakt er was hoe onbegrijpelijk ook een draad je inwendig los uit een contactje. Draadje er weer in geprutst en het zaakje werkt weer. Waarschijnlijk altijd maar net contact gemaakt en mogelijk met een trilling losgeschoten.
Dank voor het meedenken allemaal :thumbup:
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera stuk?



Bericht door pepon »

:clap:
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie