LFP lader: is dit wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door hathi »

Juist Frank,wat zegt,hij was goedkoop. als je problemen hebt,en alles moet via internet opgelost en weer (terug) gestuurd worden :thumbup:daarom heb ik je ook die Belgische verdeler gestuurd,....en er kan hier wel laagdunkend over de NDS gedaan worden,maar het is een prima compleet systeem,incl controlepaneel,en ( 3 link) regelsysteem,en weinig verschil,met de victron orion smart Dc-Dc en deze 3 link, de kabels moet je sowieso veranderen,succes met je zoektocht
Hans
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door veetee »

Going schreef:
di 24 dec 2019, 20:30
@veetee
Ik importeerde honderden Epsolar Solar laders 10 jaren geleden. Ik had een goede relatie met hun. Ik kreeg te horen dat in NL één grotere afnemer was maar daar moest blauwe etiketten op geplakt worden. Dus zelfde laders maar 3x de prijs wegens blauw. Vandaag zijn in NL nog eenn paar Epsolar verkopers, zelfde artikelen alleen een stuk voordeliger dan BLUE zogenaamde Nederlandse kwaliteit.
Voor veel mensen is de naam meer dan de werkelijke kwaliteit.
En van die goede relatie kreeg je dan dit advies?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door 't Busje »

Sommige mensen weten al niet meer wat ze eerder op dezelfde dag geschreven hebben.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Going »

Het advies was om de tracer An serie te nemen. Groen over lifepo4 nam ik het advies. Ik vond dat de laad programma ingebouwd een probleem gaf. Daarom ben ik gaan zoeken naar alternatief dat voor lithium geen laad programma door loopt. Heb gevonden en is nu 3 weken ingebouwd tot volle tevredenheid.
Helaas over lifepo4 en alles daarvoor nodig is vind ik hier op het forum alleen informatie als

NDS is het beste niks anders deugd
Of
Victron heeft alleen de goede eigenschap je nodig hebt.

:bang: :bang: :bang:
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Leonardus66 »

Over het algemeen redelijk tevreden over de BMV 700. Geeft echt wel de juiste capaciteit aan . Ik kalibreer wel regelmatig al weet ik niet of dat nodig is. Enkele maanden geleden heb ik uit nieuwsgierigheid zo'n chineese kloon gekocht maar nog niet echt uitgeprobeerd.Totaal geen beschrijving toegevoegd. Shunt is zwaar en redelijk robuust uitgevoerd .Metertje weegt weinig en doet nogal goedkoop aan al zegt dit uiteraard niets over de werking. Ga ik nog wel een keer uitproberen.
Bijlagen
IMG_4225 .JPG
IMG_4225 .JPG (61.27 KiB) 269 keer bekeken
IMG_4224 .JPG
IMG_4224 .JPG (61.18 KiB) 269 keer bekeken
Globecar Campscout 2015
Leonardus66
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 12:24

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Leonardus66 »

Ik betaalde hier overigens € 25 voor
Globecar Campscout 2015
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Going »

Op YouTube zijn enkele video's over die meter.
Ook een die er twee vergelijkt.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door hathi »

NDS is het beste niks anders deugd
Of
Victron heeft alleen de goede eigenschap je nodig hebt.

:bang: :bang: :bang:
[/quote]

Going jammer dat jij het zo verwoord,terwijl het nergens zo uitgesproken word,laat staan beweerd,...ook ik,ben ergens moeten beginnen,in deze nieuwe materie,en aangezien,er meerdere hier zitten te dubben,,geef ik enkel aan zoals ik het heb ervaren,en of iemand NDS koopt of niet zal me worst wezen,en als ik dan aangeef dat ik tevreden ben,kan dit alleen maar anderen helpen,er zijn er hier ook die willen voor een kwartje op de eerste rang,vertrouwen niemand,zoeken zich rot,lezen alle verkoopargumenten,en hebben volgend jaar nog niets,alleen omdat ze twijfelen of onzeker zijn,en terecht,het is voor een leek( en mij) niet te behappen,zo groot als het verschil,met een normale accu is,en dan kan dit een baken zijn,omdat ik er een heb,maar er staat nergens dat het het beste is,wel de enige met een compleet systeem,en dat trok mij over de streep,tot volle tevredenheid,wat anderen met mijn betoog doen moeten ze zelf weten,meer is het niet!
Hans
apco
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 15:32

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door apco »

Dit is een geweldig forum waar je veel van kan opsteken en leren, jammer dat je tussen de moder gevechten door moet lezen! Ik zeg in het kader van Kerst fijne dagen toegewenst voor iedereen.

P.S. Ik heb ook de 3 link set ( beetje brandstof voor op het kerstvuur) :cheers: x:D

Met vriendelijke groet,
Apco
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Frank1954 »

@ hathi

+1 :thumbup:
Iedereen doet wat hij/zij wil naar eigen denken en budget
Dat gerenomeerde merken zoals Victron,Mastervolt, Votronic NDS e.a duurder worden verkocht is normaal
Hierin is ook de nodige "Europese" research aan vooraf gegaan plus marketing, reclame ect dat kost allemaal arbeid en dat betalen we allemaal voor een groot stuk mee.
En dat die EU-bedrijven daar nog eens goed aan verdienen door de productie over te laten aan de chinezen is ook al lang geen geheim meer
En, de chinezen die doen niets anders dan alles kopiëren en ze gooien het voor een habbekrats op de markt
Voor bepaalde zaken kan ik er in komen dat we bij een Alie e.a. toch eens een bestelling plaatsen
En met de ombouw naar LPF geef ook toe dat ik nu ook op zoek naar 6 én 10mm2 solarkabel plus MC4 connectors op Alie-express why...not
Wat op heel wat NL website's kosten die zaken véél meer
Maar inverters, solar regelaars dc/dc boosters en heel wat andere componenten die we in onze campers gebruiken
Daar kies ik dan toch liever naar een goede prijs/kwaliteit uit de gekende merken ondersteunt door een goede dienst na-verkoop
Als het is om te experimenteren zoals ik hier in een andere topic lees....wél ieder zijn hobby hoor :mrgreen:

Dat EU-fabrikanten alles laten maken in China wel, daar kunnen we al lang niet meer aan voorbij
Maar die EU-bedrijven eisen wél een doorgedreven kwaliteitscontrole van die Chinese bedrijven en dat vind ik toch niet onbelangrijk
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Het-Licht »

Zo denk ik er nou ook over. Bij de Chinezen is het gezegde, Copyright is the right to copy. Helaas is de kwaliteitnog wel eens twijfelachtig. Wat niet weg neemt dat er ook gewoon goed spul tussen zit!
Wees verstandig, let gewoon goed op, gebruikt je gezonde verstand.
Zo zou ik niet blind varen op wat van die goedkope connectoren. Het lijkt onschuldig, maar als een goedkope connector door de gebruikte materialen/kwaliteit een hoge overgangsweerstand heeft en je daardoor storingen (of misschien zelfs wel brand) krijgt koop ik voor een paar euro meer liever een paar goeie. Dus koop ze gerust, maar bekijk ze goed. Heb je twijfels, koop eens een paar dure en beoordeel die.

Overigens nog een leuk filmpje tegen gekomen op een interessant YouTube kanaal dat ik volg. Wordt de Battery Monitor behandeld die een paar posts terug ook behandeld wordt. Deze gozer is niet bang om dure merken af te kraken als het zooi is, goedkoop Alibaba spul te promoten als het goed is, maar ook af te branden als het troep is. Maar gebruikt zelf ook veel Victron spul omdat hij bepaalde producten gewoon erg goed vind.

https://youtu.be/E6O76Okmt08

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door veetee »

Als je alleen SoC wil aflezen zal die wel voldoen. Maar ik heb op Ali nog geen exemplaar gezien dat zo uitgebreid programmeerbaar is en waarbij je relais kan schakelen op allerlei in te te stellen parameters.
Ik koop ook wel regelmatig bij de chinees, maar ook hier in NL de gerenommeerde merken. Het is net wat je wilt, als je je dat van te voren realiseert kan beide goed zijn. Maar meestal is alle waar wel naar zijn geld.
Overigens, hij mag wel oppassen met sleutelen. De vonken vliegen je om de oren...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door Kroppie »

die vonken komen omdat ie die omvormer nog aan heeft staan, dan geeft weer aansluiten van (in dit geval de -)flinke vonken omdat de ingangscondensatoren in 1 klap weer opgeladen worden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: LFP lader: is dit wat?



Bericht door veetee »

Lijkt me handiger / verstandiger om alles uit te zetten als je gaat sleutelen. En, terzijde, zijn opmerking dat je de aansluitingen van de shunt niet te vast moet draaien, anders krakt de plastic behuizing.... echte kwaliteit! :mrgreen:
maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen...
Plaats reactie