Skew verdraaier

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Skew verdraaier



Bericht door Atoz »

@Hoofdnoorman
Is dat niet de oplossing van iemand die niet graag programmeren wil?
Al heb je inderdaad gelijk, waarom willen we het ook altijd zo ingewikkeld maken?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Skew verdraaier



Bericht door Cee Pee »

En meestal komt het niet op een paar graden aan.
Middenstand, stukje rechtsom of een stukje linksom is voor heel Europa zat genoeg.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Skew verdraaier



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, het is inderdaad mooier om te programmeren. Maar je hebt wel veel zaken extra nodig en het is van veel factoren afhankelijk.

Ik wilde al een paar jaar geleden een universele verstelbare LNB maken en ben er nog niet aan toegekomen. Hierbij had ik deze oplossing ook in mijn achterhoofd.
Maar ga je met een Arduino programmeren, dan kun je net zo goed het 22000 kHz frequentie gebruiken om data te versturen naar de LNBmotor. Geen extra kabels trekken en alles gelijk via de coax. Misschien iets moeilijker programmeren maar wel netjes.

Maar soms Guido, is eenvoud het allerbeste. Analoog als het kan en digitaal als het moet.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Skew verdraaier



Bericht door Digiwalker »

Dat met een potmeter heb ik aan gedacht. Maar omdat de locatie telkens anders is moet ik de skew ook telkens kunnen aanpassen.
Heb dus ook een sketch klaar liggen om de skew per stap te kunnen verstellen. Met de overbrenging die ik heb komt neer op ongeveer 0,25 graad. Ik hoop dat ik goed weg kom met dit oplossend vermogen.
En ik had ook nog een paar steppermotor liggen.
De voeding kan ik uit de coax c.q. ontvanger trekken.
De bediening ga ik nu doen met een wifi module en de bediening via tci/op met de mobiel.
Dit opent ook de mogelijkheid om de hoek verdraaiing te controleren.
Ben nu alles aan t doorlezen.
Greetzzz

Verstuurd vanaf mijn Power met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Skew verdraaier



Bericht door Hoofdnoorman »

Doe je best. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie