Acculader ledje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
RaDaRpOsT

Re: Acculader ledje



Bericht door RaDaRpOsT »

zonnepaneel werkt niet want hij staat onder de winter hoes, groene lampje van zonnepaneel is ook uit.
en stroom verlies uitmeten ga ik zo als kroppie aangeeft doen, maar wacht eerst even af wat het verlies is per dag
vanmorgen weer gekeken en er was geen verlies, n.l. start accu 13,3v en HH accu 13,2v
heb wel van de track en trace de zekering uitgehaald en de radio ook de zekering er uit gehaald zou kunnen dat dit de boosdoeners zijn.
ik kom er nog op terug later.
vgr; Radarpost.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8457
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Acculader ledje



Bericht door EasyBee »

Hij hangt niet aan de 230V en de zonnepanelen werken niet en jij meet 13.3 en 13.2 V. :crazy:
Of er wordt iets ingestraald en heb je zeker geen lekstroom of je meetapparatuur klopt niet.
Een 12V accu geeft in 100% geladen staat en in ruststand 12.8V.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
RaDaRpOsT

Re: Acculader ledje



Bericht door RaDaRpOsT »

Kroppie,
heb vanmorgen weer gemeten, start accu is 13,2v en HH accu is 13,3v neem aan dat display iets afwijkt van de werkelijkheid, en mijn chinese
multimeter ook want die geeft ook deze standen aan.
Dan de lekstroom; contact uitgeschakeld, verbruikers uitgeschakeld, meter ingesteld zoals je aangaf, de rode kabel op de +pool Accu en de
zwarte kabel op de losgekoppelde + kabel , de meter geeft gewoon 0 aan ook na twee minuten nog gewoon 0.
ik ga dit nog even in de gaten houden, sluit het topic maar af.
iedereen bedankt voor het mee denken alvast.
Radarpost.
Bijlagen
DSCF7442.JPG
DSCF7442.JPG (167.21 KiB) 99 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Acculader ledje



Bericht door Kroppie »

op de foto te zien staat je meter niet goed ingesteld de draaiknop staat op 20 volt en moet met amperemeting in dit geval op 10A staan.

hier stond een foute reactie, sorry

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 02 nov 2019, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Acculader ledje



Bericht door 't Busje »

Mijn opmerking over de vorige post is niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door 't Busje op za 02 nov 2019, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Acculader ledje



Bericht door Kroppie »

je hebt gelijk, ben nog niet wakker denk ik, zal het veranderen, bedankt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Acculader ledje



Bericht door TestCase »

Zoals eerder vermeld door Kroppie, beginnen op 10A en dan rustig lager schakelen totdat je wel iets ziet, er loopt (bijna) altijd stroom.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie