En nog eentje van de configuratie waarmee ik naar de keuring ben geweest
IMG_20190320_085039.jpg (106.18 KiB) 1594 keer bekeken
Groet,
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 09 okt 2019, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
@Jos, die foto had je al eens eerder gezien. Net even terug gehaald uit het toenmalige topic.
Morgen ga ik alle verbindingen nog en keertje natrekken en met de stroomtang controleren op sluipverbruikers.
Het lijkt erop dat het een eenmalig probleem is geweest. Al verschillende keren weer weggeweest, zonder problemen. (hoewel ik natuurlijk wel voorzichtig ben geworden). Maar wat de oorzaak is geweest zou ik graag willen weten.
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
De accu’s loskoppelen en eens laten doormeten.
Je kunt het natuurlijk ook zelf doen.
Accu’s loskoppelen helemaal opladen en dan ontladen met 5 ampère, dat moet de accu 10 uur volhouden.
Soms komt het voor dat één van de accu’ een slechte cel heeft en dat merk je niet zo snel als ze paralel staan.
Inmiddels alle aansluitingen nog eens nagetrokken, alles zat goed vast, ook geen corrosie. Met de stroomtang gezocht naar eventuele sluipverbruikers, ook niets gevonden. Binnenkort de accu's maar eens laten testen, dus.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groet,
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
als een stroomtang niets meet meet dan eens met een multimeter op bijvoorbeeld de 200mA stand, dan komen ook de heel kleine stroompjes in beeld.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Ben ik met je eens. Ik vind de toepassing van de ampèremeter wel interessant. Ik zou normaal een multimeter niet in serie durven zetten in een 'zwaarder' 12V systeem, omdat ik bang ben de meter op te blazen. Als je echter eerst met een stroomtang hebt gemeten en daar niets meet, weet je dat je in ieder geval binnen het bereik van de multimeter blijft. Is ter lering aangenomen...
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
en kleine beetjes maal 24 uur per dag word op den duur vanzelf ook een boel.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.