Keukenkraan lekt

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Keukenkraan lekt



Bericht door jacfocke »

Hallo onze keukenkraan lekt en krijg hem open tot je het binnen gedeelte ziet. Maar als ik het gedeelte eraf wil krijgen wat eraf moet om bij de afdekringen te komen lukt dit niet omdat het echt heel vast zit. Nu zijn wij nog met vakantie dus een theedoek erom heen gedraaid en elke paar uur uitknijpen maar. Weet iemand een adres waar ik de in Nederland kan laten repareren want Google geeft geen uitkomst. Of is er iemand die mij hierbij kan helpen tegen vergoeding natuurlijk.
Ik hoor graag van jullie.
Groet Jacqueline

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door Kroppie »

ik ben bang/weet zeker dat de simpelste en goedkoopste oplossing een nieuwe kraan uit de caravan/camperwinkel wordt, van die camper/caravankranen zijn gewoonlijk geen losse onderdelen verkrijgbaar.(van kranen voor thuis meestal ook niet meer), en uurloon is vaak al meer dan de kosten van een kraan.

nog effe doormodderen en thuis een nieuwe, of waar je bent op zoek naar een camperwinkel, succes.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
sky2000
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 14:42
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door sky2000 »

Waar zijn jullie nu?
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door jacfocke »

In Nancy gaan woensdag weer naar Nederland


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

jievie
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:13

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door jievie »

Hier heb ik enkel de keramische ring vervangen was iets van een 10 euro + verzendkosten.

Afhankelijk of dit bij jou kraan vervangen kan worden, zou het dus toch goedkoper kunnen zijn dan een nieuwe kraan

sky2000
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 jan 2019, 14:42
Locatie: Zuid-Nederland

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door sky2000 »

Kun je de pomp niet afzetten als je geen water verbruikt?
En dan wel eventjes de druk er af laten als je ze afzet.

In de veronderstelling dat je geen dompelpomp hebt.
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door jacfocke »

Hallo ik heb ook al de pomp uitgezet maar blijft doorlekken. En qua de kraan zelf repareren gaat niet, ik krijg het binnenwerk niet los. Ik had ook al gekeken of ik de kraan niet separaat kan uitschakelen maar ook dit gaat niet

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door gsm »

Wat voor kraan is het ?
Wij hebben deze https://www.dewitschijndel.nl/reich-ker ... an-140-mm/ en die begon ook te lekken en nu thuis bleek dat er een scheurtje in de uitloop zat en die is los te koop voor €6,50
Ik kon wel de Shurflo pomp uit zetten zodat er geen waterdruk op de kraan stond en dus niet lekken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door myway »

Als het een drukpomp is en je die hebt uitgezet moet je wel de kraan even open zetten anders blijft het lekken, er staat dan immers nog druk op het systeem.
Kun je een foto van de kraan plaatsen?
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door AadenAnke »

Kranen zijn er vanaf zeg 20euro tot ?? En dan is er soms ook nog een gewone (woning) kraan geplaatst. De vraag is dus welke kraan (soort) is het?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door Camperic »

Dit topic is wellicht interessant voor je :idea:
Vlak voor vertrek afgelopen juli ontdekte ik dat de keukenkraan lekte en heb ik die compleet vervangen. Aangezien de kunststof leidingen en aansluitingen na al die jaren stevig aan elkaar vast waren gaan zitten en ik er moeilijk bij kon bleek tijdens de vakantie dat ik bij vervangen teveel kracht had uitgeoefend op de wastafelkraan en deze nu lekte :roll:
Die dus nadat ik weer thuis was ook vervangen door een nieuwe.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door gsm »

Vandaag de nieuwe uitloop binnen en de kraan is weer lekvrij maar wat al eerder is geschreven welke kraan heeft TS
Foto - merk - type ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
jacfocke
Berichten: 64
Lid geworden op: do 10 jan 2019, 12:45

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door jacfocke »

Sorry voor de late reactie maar waren onderweg. Hierbij een foto van de kraanAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Keukenkraan lekt



Bericht door AadenAnke »

Ziet er uit als een gewone goedkope keukenmengkraan uit de bouwmarkt er zit waarschijnlijk in de handgreep een kunststof dopje met daar onder een inbusboutje/stelschroef deze los draaien handgreep er af kunststof binnenwerk eruit draaien en bij de bouwmarkten een nieuw binnenwerk halen. Deze kranen gaan niet heel lang mee in de regel.

Gr. Aad
Plaats reactie