Werking originele koelkast Hobby 600 (1994)

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Citandre
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 16 jan 2019, 12:35

Werking originele koelkast Hobby 600 (1994)



Bericht door Citandre »

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen. In de koelkast handleiding staat dat dat men onder het rijden de schakelaar 230V uit, en de schakelaar 12V, aan moet zetten. Snap ik. En bij langdurig stilstaan de koelkast uitzetten anders loopt de motor accu leeg. Snap ik ook. Op het controle paneel zit echter NOG een koelkast schakelaar met ledje. Ledje gaat branden zodra je de motor start. Vraag is: Moet je nu altijd allebei de 12V schakelaars (op koelkast en op controle paneel) aan- cq uitzetten? Of is de schakelaar op het controle paneel voldoende en werkt de schakelaar op de koelkast pas als de schakelaar op controle paneel aan/uit staat? En het ledje brand. Bedankt!
Andre Pol, Citroen Andre & Partners, Jochem Hendrikstraat 10, 4741SK Hoeven (NBR) 0165 505919 - 0622219582 citroen@citroen-andre.com - www.citroen-andre.com
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Werking originele koelkast Hobby 600 (1994)



Bericht door Becosemsaida »

Normaal gesporken werkt de kk alleen maar als de motor draait, signaal van D+, misschien heeft er iemand een ander systeem op gebouwd dat je de kk kan gebruiken zonder de motor aan te hebben. In dit geval moet je de 2 schakelen om de kk op 12V te hebben als de motor niet draait. Vergeet niet dat de KK snel je HH accu leeg trekt want het is en blijft een verwarmingselement en dat "vreet" stroom.

Mijn advies: vergeet de 12V ZONDER de motor aan, zodra je ergens staat ga op gas of 220V je accu's bedanken je.

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Plaats reactie