Startblokkering Fiat Ducato 290

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Duco »

In onze auto (Ducato 1.9TD '94) zit een startblokkering die wordt opgeheven door een soort koptelefoonplug. Aangezien ik deze zomer al 2x gehad heb dat ik de plug er een aantal keren in moest stoppen om te kunnen starten wil ik eigenlijk niet wachten tot het systeem er helemaal mee ophoudt. Heeft iemand een dergelijk systeem al eens verwijdert? De nieuwe systemen op de brandstofpomp ken ik maar dit is nieuw voor mij.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Kroppie »

die startblokkeringen uit die jaren werken vaak doordat er een aantal draden onderbroken worden en die dan door het systeem bij activatie weer doorverbonden worden.

er zullen uit het kastje een aantal (zwarte meestal)draden komen , deze volgen en dan waar ze op aangesloten/afgetakt zitten kijken welke draad nu onderbroken is, en deze dan weer doorverbinden.
dat is wat ik er van weet.

je kan ook in het kastje van het systeem kijken , zullen w.s relais in zitten, en dan kijken welke inkomende draden door de relais doorverbonden moeten worden , en die dan daar doorverbinden

succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Duco »

Binnenkort alles maar eens lostrekken, heb het kastje inmiddels gevonden een autowatch96 Ji Imobelizer. Gisteren oude striping verwijdert van het auto gedeelte nu eerst zien dat ik de lijmresten wegkrijg.

Edit: kachelventilator weer losgehaald draait te zwaar en maakt herrie. Weerstand nu ook los kwam half bos mee naar buiten. Weerstand is overleden geeft alleen spanning in hoogste stand. Gelijk beide nieuw besteld en na montage gelijk gaas maken over de luchtinlaat.

Wordt vervolgt.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Duco »

AfbeeldingAfbeelding de startonderbreker van binnen
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Duco »

Komen 8 zw draden binnen en gaan 8 weer uit, de relais schakelen bij het op het contact zetten nadat ze zijn vrijgegeven door de onderbreker.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 948
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Startblokkering Fiat Ducato 290



Bericht door Duco »

Eindelijk tijd gehad om deze klus af te maken. Bleek kwestie van 2 stekkertjes omwisselen.

Dank voor de tips!
Plaats reactie