Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door WestfaliaCalifornia »

Ivm met garantie van onze oude dubbel Din mag ik tegen een kleine bijbetaling een nieuwe uitzoeken.
Wie heeft een goede ervaring met zn dubbel din. Bedoel dus duidelijk 1 die:
- een goed en snel reagerende navigatie heeft
- geen vastlopers
- achteruitrij camera
- USB aansluiting

Helaas hebben we met de laatsten pech. Zou er graag 1 willen die net zo snel is als de moderne smartphone. Ofwel 1 met een goede processor.
Zenec al gehad. Vond hem mn voor en door de prijs tegenvallen. De laatste was een chinees (€300). Echter steeds na een half uur een vastloper en kon eigenlijk maar 1 taak uitvoeren. Veel foutmeldingen en was niet te updaten. Wij heeft goede ervaringen met zn dubbel din. Alvast dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din.



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din.



Bericht door WestfaliaCalifornia »

seth_space schreef:
do 29 aug 2019, 19:03
Kijk alvast eens hier.
https://autonerdsreview.com/best-androi ... t-reviews/
Tjonge jonge wat is er wat mogelijk tegenwoordig. Zelfs met OBD uitlezen. Kwam onderstaande test ook nog tegen. Hoop ervaringen te lezen van een 2-din die gewoon ook na verloop van tijd is stabiel in gebruik is.
https://www.autobild.de/vergleich/doppe ... adio-test/
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door Becosemsaida »

Heel veel op de markt tegenwoordig......... En een hoop troep ook.

Ok, ik zou voor een van deze twee MERKEN gaan: Pioneer of Alpine, ik weet duur en duurder maar Pioneer heeft (voor mij en AFTERMARKET) nog steeds het beste geluid met een paar goede speakers. Er zit alles op en aan wat je nodig hebt en het enige wat er niet leuk is zijn de prijzen voor de GPS updates. Alpine, nog duurder met (voor mij) een beetje minder kwaliteit helemaal als je die hard zet (meer als 75%).

Goedkoper en misschien beter voor een camper: GOED android/apple tablet, met internet, een versterkertje er tussen en kan je er alles mee doen. Ben je veel goedkoper uit en ben je de dure GPS updates kwijt :shh: :shh: :shh:

Een tablet kan je aanpassen aan het "gat" dat je overhoud van je "oude" 2-Din, met een adapter ertussen kan je zelfs je stuur en ander speelgoed behouden.

Er zijn een hoop videos van instalaties (in auto's maar het is allemaal hetzelfde) van tablets en micro pc's, zoek maar even het is een wereld van knowledge.


Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
timmermc
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 11:54
Locatie: Oostende

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door timmermc »

Of een Pioneer dubbel din met Android Auto en/of Carplay.
Ik gebruik Waze altijd en occasioneel soms eens Google Maps, altijd up-to-date via 4G
https://www.bol.com/nl/p/pioneer-sph-da ... oductTitle
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door WestfaliaCalifornia »

Dank alvast voor jullie advies. Zit nu ook inderdaad te denken aan een Pioneer met CarPlay. Is nog redelijk geprijsd. Wil je overigens op het systeem zelf navigatie hebben komt er zo'n 300-400 bij. Belangrijkste vind ik eigenlijk dat er (hopelijk) stabiele software inzit. Dus gewoon net als een apple of goede android snel doet wat je vraagt. Helaas kan ik overal weinig vinden over welke processor er inzit.
timmermc
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 11:54
Locatie: Oostende

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door timmermc »

Ik heb dus die Pioneer vermeld in de link van Bol.com.

Werkt uitstekend via Android Auto en snel wanneer.... je ook een goede 4G verbinding hebt.
Wanneer de 4G verbinding niet optimaal is, durft het nogal eens misgaan bij het zoeken en instellen naar een nieuwe route bij Waze. Je laad dan ook uiteraard de kaart en alle gegevens online en met een héél trage verbinding durft de boodschap 'laden' er wel eens lang op te staan....

Carplay identiek, hoewel als je van zins bent om via Carplay Google maps te gebruiken zijn er wat beperkingen in gebruik. Je kan moeilijk verlangen dat Google alle 'gadgets" vrijgeeft aan Apple. Een voorbeeld: inzoomen lukt niet op een punt...

Hoe dan ook prefereer ik Android Auto, en vind het erg handig om Google maps te gebruiken op de satelliet mode. Ik kan dan inzoomen om een mooi rustig vrijstaand plaatsje te zoeken in 'nowhere' land.
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door WestfaliaCalifornia »

timmermc schreef:
za 31 aug 2019, 17:37
Ik heb dus die Pioneer vermeld in de link van Bol.com.

Werkt uitstekend via Android Auto en snel wanneer.... je ook een goede 4G verbinding hebt.
Wanneer de 4G verbinding niet optimaal is, durft het nogal eens misgaan bij het zoeken en instellen naar een nieuwe route bij Waze. Je laad dan ook uiteraard de kaart en alle gegevens online en met een héél trage verbinding durft de boodschap 'laden' er wel eens lang op te staan....

Carplay identiek, hoewel als je van zins bent om via Carplay Google maps te gebruiken zijn er wat beperkingen in gebruik. Je kan moeilijk verlangen dat Google alle 'gadgets" vrijgeeft aan Apple. Een voorbeeld: inzoomen lukt niet op een punt...

Hoe dan ook prefereer ik Android Auto, en vind het erg handig om Google maps te gebruiken op de satelliet mode. Ik kan dan inzoomen om een mooi rustig vrijstaand plaatsje te zoeken in 'nowhere' land.
Dat is info waar ik wat aan heb :thumbup:
Ik had o.a. onderstaande Pioneer op het oog:
https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/avh-z3200dab
Als ik het goed begrijp kun je idd Waze, Google-maps maar ook de kaarten van apple zelf er op gebruiken. Voordeel is natuurlijk dat altijd alles actueel is. Een goed werkende filemelding etc. We gebruiken zelf vaak Here. Helaas kun je deze niet "spiegelen".
Die 4G verbinding is wel een ding natuurlijk. In de stad en snelwegen eigenlijk altijd wel ok. Ga je de bv de Alpen in gaat ie bij ons al snel naar 3G en soms moeten we handmatig een ander netwerk selecteren. Heb je enig idee hoeveel data het gebruikt?
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door macfocus »

Ik heb een single din Joying met tablet scherm. Die bestaan ook n 2 din.
Als je even goed zoekt en let op d specs, dan zijn dat helemaal geen verkeerde apparaten.
Is feitelijk gewoon een Android bak, mat all vor en nadelen.

Gebruik hem nu 2 jaar, over het algemeen tot volle tevredenheid.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
timmermc
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 11:54
Locatie: Oostende

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door timmermc »

WestfaliaCalifornia schreef:
za 31 aug 2019, 19:02
Heb je enig idee hoeveel data het gebruikt?
Neen helemaal niet, Maar ik denk niet dat dit ding zo bijster veel data slorpt, althans toch niet als je aan het navigeren bent.
Zal wel als je bijvoorbeeld Google maps zou gebruiken op satelliet visualisatie. dan ga je wel wat bytes downloaden tijdens het navigeren...

Ik heb een abo van 20Gb, ook in het buitenland, en het gebeurt af en toe dat dit wel helemaal opgebruikt is (TV, Netflix), dan val ik terug op 512Kb. Hierbij vraagt een route zoeken en berekenen wel wat tijd, soms eindeloos lang. Vooral als je grote afstanden wil invoeren, wat ik dan netjes oplos met die verre route dan maar op te delen in kleinere afstanden.

Ik zou zeker niet meer teruggaan naar een systeem met gedownloade kaarten, niet dat die dure Alpine navigatie, TomTom enz slecht is. Maar het gemak van helemaal geen jaarlijkse of kwartaal updates te moeten doen en/of ervoor te betalen is gewoon zorgeloos, zo moet dan zijn.

Verder denk ik (hypothese van mij, neem dit niet als zeker aan) dat die snelle processor enz. niet echt er veel toe doet, ik denk gewoon dat de snelheid en kwaliteit van navigatie bij dit systeem afhankelijk is van een goede 4G verbinding met een toren en een degelijke gps module in je telefoon.

Grootste nadeel bij dit systeem in mijn ogen: Je telefoon is voortdurend verbonden en in gebruik. Het voortdurende ontladen, bijladen en gebruik van de telefoon maakt dat het toestel soms erg warm word, wat wel op termijn nadelig zal zijn voor de levensduur van je telefoon. Een plaatsje zoeken voor je telefoon niet bovenop het dashboard en onder die hete zuiderse zon kan wat helpen denk ik. Bij mij staat hij in een houdertje net voor een roostertje van de airco uitlaat.

Dan misschien nog even een pluspunt: Navigeren en terzelfdertijd kunnen luisteren naar Spotify of je favoriete radiostation van je thuisbasis met TuneIn is :thumbup:
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door MarioS »

Ik heb er een Alpine x902d-du ingezet. Alle functies in 1 apparaat (dab radio, achteruitrijcamera, navigatie). Toestel heeft een groot scherm wat goed bereikbaar is en je kan het toestel ook met de stuurwielbediening gebruiken. De sigaretten aansteker heb ik vervangen met een usb en hdmi aansluiting zodat ik bij stilstand ook mijn chromecast kan gebruiken om films te kijken met goed geluid via de speakers. Er zit ook carplay op zodat ik apps als spotify kan gebruiken op het toestel zelf en de telefoon kan opladen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
WestfaliaCalifornia
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23

Re: Ervaringen en advies gevraagd dubbel Din



Bericht door WestfaliaCalifornia »

timmermc schreef:
zo 01 sep 2019, 9:21
WestfaliaCalifornia schreef:
za 31 aug 2019, 19:02
Heb je enig idee hoeveel data het gebruikt?
Neen helemaal niet, Maar ik denk niet dat dit ding zo bijster veel data slorpt, althans toch niet als je aan het navigeren bent.
Zal wel als je bijvoorbeeld Google maps zou gebruiken op satelliet visualisatie. dan ga je wel wat bytes downloaden tijdens het navigeren...

Ik heb een abo van 20Gb, ook in het buitenland, en het gebeurt af en toe dat dit wel helemaal opgebruikt is (TV, Netflix), dan val ik terug op 512Kb. Hierbij vraagt een route zoeken en berekenen wel wat tijd, soms eindeloos lang. Vooral als je grote afstanden wil invoeren, wat ik dan netjes oplos met die verre route dan maar op te delen in kleinere afstanden.

Ik zou zeker niet meer teruggaan naar een systeem met gedownloade kaarten, niet dat die dure Alpine navigatie, TomTom enz slecht is. Maar het gemak van helemaal geen jaarlijkse of kwartaal updates te moeten doen en/of ervoor te betalen is gewoon zorgeloos, zo moet dan zijn.

Verder denk ik (hypothese van mij, neem dit niet als zeker aan) dat die snelle processor enz. niet echt er veel toe doet, ik denk gewoon dat de snelheid en kwaliteit van navigatie bij dit systeem afhankelijk is van een goede 4G verbinding met een toren en een degelijke gps module in je telefoon.

Grootste nadeel bij dit systeem in mijn ogen: Je telefoon is voortdurend verbonden en in gebruik. Het voortdurende ontladen, bijladen en gebruik van de telefoon maakt dat het toestel soms erg warm word, wat wel op termijn nadelig zal zijn voor de levensduur van je telefoon. Een plaatsje zoeken voor je telefoon niet bovenop het dashboard en onder die hete zuiderse zon kan wat helpen denk ik. Bij mij staat hij in een houdertje net voor een roostertje van de airco uitlaat.

Dan misschien nog even een pluspunt: Navigeren en terzelfdertijd kunnen luisteren naar Spotify of je favoriete radiostation van je thuisbasis met TuneIn is :thumbup:
Had zelf wel het idee dat het aan rekenkracht vd processor lag. Deze heeft. Zeker icm TMC en het tegelijketijd afspelen van muziek. Vorige systemen gaven steeds memory error als de dubbeldin het "druk" kreeg.

De Alpine x902d-du vind ik wel een erg mooi apparaat. Wel erg prijzig en denk dat ik dat mbt de garantie niet voor elkaar krijg. Mag een soortgelijke uitzoeken. Dank voor je/julie adviezen en heb nu de plussen en minnen wel op een rij. Ik ga vd week eens kijken op de site Pioneer en probeer er 1 te selecteren met kaartmateriaal en sowieso Apple Airplay.
Plaats reactie