Zenderlijst Canal Digitaal verdwijnt uit Akai Aled19m1bk televisie

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Zenderlijst Canal Digitaal verdwijnt uit Akai Aled19m1bk televisie



Bericht door DynaDetty »

Wij hebben een Akai Aled19M1BK tv met ingebouwde satelliet tuner gecombineerd met een handbediende Maxview schotel. De laatste keren krijgen we bij gebruik van de tv de melding dat er geen zenderlijst is geladen. Die was natuurlijk wel geladen, maar de tv is die kwijt. Nadat ik deze heb geladen werkt het allemaal weer, zolang de camper niet spanningsloos wordt. Dat was vroeger niet zo, zelfs na een overwintering in de stalling was de zenderlijst gewoon aanwezig.

In de handleiding kan ik niets vinden m.b.t. een batterijtje of iets dergelijks. Wie weet iets meer over deze tv?


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Zenderlijst CD verdwijnt uit Akai aled19m1bk tv



Bericht door Rob66 »

Dan staat in het menu de optie "standby kanalen zoeken" aan. Hij gaat als je hem standby zet kijken of er nieuwe kanalen zijn maar als je schotel ingeklapt is dan vindt hij niets en is je lijst leeg. Dus de optie uit zetten.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Zenderlijst CD verdwijnt uit Akai Aled19m1bk televisie



Bericht door DynaDetty »

Bedankt Rob, dat was het. Daar had ik het niet gezocht. Nu nog even uitzoeken hoe die instelling zo is gekomen.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Zenderlijst CD verdwijnt uit Akai Aled19m1bk televisie



Bericht door Rob66 »

DynaDetty schreef:
do 29 aug 2019, 17:58
Bedankt Rob, dat was het. Daar had ik het niet gezocht. Nu nog even uitzoeken hoe die instelling zo is gekomen.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
Die instelling is vanuit de fabriek.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 693
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Zenderlijst CD verdwijnt uit Akai Aled19m1bk televisie



Bericht door DynaDetty »

Vreemd, we hebben deze tv al een aantal jaren, eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Ik heb het in ieder geval in de handleiding even duidelijk aangegeven. Nogmaals bedankt.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Plaats reactie