Elektrisch autark maken van Fiat Ducato

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Noodzakelijk Online
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 17:04

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Noodzakelijk Online »

280 schreef:
do 29 aug 2019, 13:25
Niet dat geld veel uitmaakt maar je stapelt behoorlijk wat financiële tegenstrijdigheden op elkaar.
Een beetje flauw en kinderachtig, niets mis met dromen maar je hebt nu 11 bladzijden met meedenkerij van anderen en je kan er dus niets mee, onzinnig maar zeer interessant.
Koop een kleine bestelauto, die zijn voor een persoon ideaal en ook qua budget kun je dat halen, ombouw kan desnoods op grijs kenteken particulier blijven zodat je alle regels kan overslaan (hoewel dat tussenschot blijft, of een half schot als dak een verhoging heeft van 25cm)

Niets wijst erop dat jij nu serieus kan denken aan een grote camper met alles erop en aan wat hiervoor is beschreven.
Succes, maar wees duidelijk in je mogelijkheden en houd de luchtkastelen op een poster aan de muur.

schade camper, kan maar geheel onpraktisch in jou situatie:
https://www.schadeautos.nl/nl/zoek/scha ... =1925-2019

kleine bedrijfswagen, deze kan zo 200k erbij
https://www.schadeautos.nl/nl/schade/be ... /o/1137977

Nou zo kunnen we nog 10 bladzijden verder gaan.
Financiële tegenstrijdigheden? Daar ben ik mij nog niet van bewust. PM met wat je financieel tegenstrijdig vindt?
Op zich kan ik wel wat met de meedenkerij van anderen. Het valt mij op dat het gewoon veel geld gaat kosten (daar was ik al achter) maar ik ben helaas noodgedwongen om hierin te wonen en te zijn. Dus tja, linksom of rechtsom zal er ook wel iets moeten. Ook wil ik best werken, het is alleen zo dat ik niet zo makkelijk aangenomen wordt door anderen. Dus tja, welwillendheid aan 1 kant maar niet aan de andere kant.

Dat niets er op wijst betekent niet dat het onwaar (luchtkastelen) is. Ik heb gewoon een doel voor ogen en helaas wat baggage en nadelen. Als ik niet zo'n lastige situatie had, zou ik ook wel wat beter gaan zoeken in de fundering maar helaas was die mogelijkheid er niet.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

dus met klein iets beginnen en ervaring opdoen, niet van te voren alles willen doen, gaat niet en veranderd naar gelang de ervaring, die je krijgt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door kampo »

@Noodzakelijk online

Het siert je van veel antwoorden en argumentatie te geven :thumbup:
Maar het blijft een groot probleem dat 5000 € veel te weinig is om een oplossing te vinden die eensgezinds haalbaar is. Een camper om in te wonen, ongeveer op een manier zoals je je dit voorstelt, “autark” gaat je zelfs op een uitzonderlijk gunstige manier, een veelvoud kosten van die 5.000 €. Jammer maar het is zo, daar is iedereen het hier over eens. De noodzakelijke materialen, technieken en de kost van de installatie zijn vele malen duurder als 5.000 €.

Stel dat je niet autark maar inplugt op de aller goedkoopste campsites ga je gemiddeld aan 15 € per dag komen voor verblijf, water en electriciteit. Dat is 15€ X 365 dagen = 5.475 € per jaar
De andere alternatieven om te wonen zijn inderdaad ook niet gratis. Ik denk dat een andere alternatieve woonvorm ook minstens 25 € per dag gaat kosten. Dat is dan 9.125 € per jaar. Voordeel is dat je dan geen camper moet kopen/inschrijven/verzekeren.

Maar toegegeven ik heb helemaal geen ervaring met dat soort situaties en berekeningen
Groeten Kampo
Noodzakelijk Online
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 17:04

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Noodzakelijk Online »

kampo schreef:
do 29 aug 2019, 15:52
@Noodzakelijk online

Het siert je van veel antwoorden en argumentatie te geven :thumbup:
Maar het blijft een groot probleem dat 5000 € veel te weinig is om een oplossing te vinden die eensgezinds haalbaar is. Een camper om in te wonen, ongeveer op een manier zoals je je dit voorstelt, “autark” gaat je zelfs op een uitzonderlijk gunstige manier, een veelvoud kosten van die 5.000 €. Jammer maar het is zo, daar is iedereen het hier over eens. De noodzakelijke materialen, technieken en de kost van de installatie zijn vele malen duurder als 5.000 €.

Stel dat je niet autark maar inplugt op de aller goedkoopste campsites ga je gemiddeld aan 15 € per dag komen voor verblijf, water en electriciteit. Dat is 15€ X 365 dagen = 5.475 € per jaar
De andere alternatieven om te wonen zijn inderdaad ook niet gratis. Ik denk dat een andere alternatieve woonvorm ook minstens 25 € per dag gaat kosten. Dat is dan 9.125 € per jaar. Voordeel is dat je dan geen camper moet kopen/inschrijven/verzekeren.

Maar toegegeven ik heb helemaal geen ervaring met dat soort situaties en berekeningen
Je slaat wel de spijker op zijn kop. Alle alternatieven zijn te duur met de camper erbij. Maar de camper weiger ik weg te doen want het is mijn enige 'woonbezit'. Zeker na mijn illegale huisuitzetting heb ik een trauma overgehouden en weiger ik pertinent ook maar iets wat met huur te maken heeft uit angst dat ik er weer uitgezet zal worden.

Ik begrijp ook dat wat ik voor ogen heb meer kost dan 5000 euro. Ik heb helaas niet meer dan dat op dit moment. Ik wil wel een beetje bijverdienen maar dat mag niet teveel zijn of mijn WAJONG is weg. Ik heb nog nooit een vaste baan gehad en gezien mijn karakter met een balls to the wall mentaliteit denk ik dat ik goed ben zolang het leuk is en afscheid moet nemen wanneer het een dagje stressen wordt. Daar komt bij dat ik qua skills meer in het denken dan in het doen zit en daar heb je in Nederland geen flikker aan want dat kunnen we allemaal wel.

En zo blijf je over met een situatie die best wel pijnlijk voor mij is.
280
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 21 nov 2018, 10:51
Locatie: Voor steeldieven gevlucht naar Twente!

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door 280 »

Ik had niet gezien dat je al een camper hebt, prima want dan heb je al een basis, maar je zal zien dat er al kapitalen ingaan voor dat je weg kan rijden, dus de technische staat is hopelijk perfect.
mooi:
Afbeelding

Ik weet niet of je zonder vaste woon en verblijf plaats ingeschreven kan staan voor de uitkering, eventueel moet een parkeer boete ook ergens op de mat vallen? Want als je dat niet goed in de gaten houd kan het heel snel oplopen.

Er zijn talloze instanties om je te helpen, een huis is een recht, je krijgt het allemaal kado en stiekem verhuur kan ook nog.

En misschien kun je anders denken over wajong, je kan trots zijn als je dat geld niet nodig hebt omdat je werkt, elke dag dat je niet werkt loopt je werk ervaring achterstand op.
Ook kan een slechte ervaring met een uitzetting minder zwaar worden opgevat, ik heb ooit een faillissement meegemaakt maar ik kan niet weigeren om ooit nog voor een baas te werken.
Die mooie vangnet overheid gaf me toen 1 dag salaris: ik had drie maanden voor niks gewerkt.

En nu we eruit zijn dat het onbetaalbaar is, wat kan wel met jou budget? want als 100% niet kan wat kan wel?
Ik zou bijna zeggen neem een fiets met flinke dynamo en fiets zo de ampères bij elkaar, een kwartier de motor laten lopen is ook 20 amp ofzo?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door EasyBee »

Noodzakelijk Online schreef:
do 29 aug 2019, 15:59
Zeker na mijn illegale huisuitzetting heb ik een trauma overgehouden en weiger ik pertinent ook maar iets wat met huur te maken heeft uit angst dat ik er weer uitgezet zal worden.

Ik wil wel een beetje bijverdienen maar dat mag niet teveel zijn of mijn WAJONG is weg. Ik heb nog nooit een vaste baan gehad en gezien mijn karakter met een balls to the wall mentaliteit denk ik dat ik goed ben zolang het leuk is en afscheid moet nemen wanneer het een dagje stressen wordt. Daar komt bij dat ik qua skills meer in het denken dan in het doen zit en daar heb je in Nederland geen flikker aan want dat kunnen we allemaal wel. En zo blijf je over met een situatie die best wel pijnlijk voor mij is.
Sorry, maar ik krijg nu een beetje de indruk dat je wel erg snel in de slachtofferrol duikt.
1) Je noemt het een illegale huisuitzetting. Maar als dat zo is, kun je die aanvechten. En als die uitzetting niet illegaal was, moet je het niet zo noemen, al voelt het vanuit jouw perspektief zo. Wel zo eerlijk blijven.
2) Die Wajong uitkering is niet weg als jij geld verdient met werken. Die wordt minder, maar netto blijft er meer over.
https://www.stichtingbwn.nl/gevolgen-vo ... -uitkering
3) Er zijn wel degelijk bedrijven en (overheids)organisaties die denkers zoeken. Bij ons staan ook vacatures open voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dan hebben we het echt niet over schoonmakers of vakkenvullers.
Laatst gewijzigd door EasyBee op vr 30 aug 2019, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Noodzakelijk Online
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jul 2019, 17:04

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Noodzakelijk Online »

Dames en heren. Ik heb voorlopig genoeg input, ik ga eerst eens even aan de slag. Dank u.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

of komt e.e.a. nu te dichtbij?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door seth_space »

De ts stelt technische vragen en zit mogelijk niet te wachten op al dan niet goed bedoelende moraalridders die zonder diepgaande kennis van de situatie hun oordelen klaar hebben.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Jan en Simonne »

Precies.
Wij weten verder niets van zijn situatie en dat hoeft hij ook niet uit te leggen.
Dat gaat ons namelijk niets aan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door hathi »

Klopt,maar dat hij dit forum wil gebruiken,om zelf outside the box ,te kunnen leven,staat voor mij vast,en daar pas ik voor,dat moet hij zelf maar uitzoeken
Hans
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door Atoz »

hathi schreef:
vr 30 aug 2019, 20:25
Klopt,maar dat hij dit forum wil gebruiken,om zelf outside the box ,te kunnen leven,staat voor mij vast,en daar pas ik voor,dat moet hij zelf maar uitzoeken
De meeste vraagstellers stellen hier hun vraag om op hun manier hun vakantie te beleven. Dus de ts doet niets verkeerds, maar soms moet je als te ook wel eens willen luisteren, en daar loopt het fout. Gebruik voor het koken gas!
En verder heb ik dieselverwarming en een compressorkoelkast. Zelfs tv en satelliet en computers en wat zendapparatuur. 205 AGM en 400 wp op het dak. (Leg zo veel als mogelijk is op dat dak)

De huishoudaccu laad ik alleen met de zon.
In zijn geval nog een schakeling met een lampje en een scotcky diode a la Jos Kroppie en hij is vertrokken.

Maar nee ik ben in november december wel in de camper maar niet in Nederland... Maar laat dan je motor eens wat draaien.

Armoede is gene schande , het helpt je wel om creatief te zijn.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door frank_h »

Heb je het al eens gelezen over het inbouwen van houtkachels in campers? Is ergens een topic over en als je wat zoekt heeft iemand een Duitstalige website erover. Is een goede en goedkope manier om te verwarmen als het erg koud is. Je hebt alleen de eenmalige kosten van de kachel + installatie.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrisch autark maken van Fiat Ducato



Bericht door de Jonckheer »

Een houtkachel is toch niet elektrisch? Nou, dan vermoed ik dat ts daar niks van wil weten! :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie