Laadprobleem huishoudaccu
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Het start stop systeem zet ik altijd uit....lijkt mij ook het beste...ik kan na wat gepruts de deuren laten openstaan achteraan en de schuifzijdeur zonder dat er op het dashboard melding komt snachts....maar als dit minip is is dit miss overbodig dan....
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Melding op display "...portier open " is nuttig, maar kan door indrukken op knopje op ri.aanwijzerhandle uitgezet worden.
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Ik zie niet in waarom het uitschakelen van het start/stopsysteem tot voortdurend opladen van de startaccu zou leiden. Volgens mij kijkt de "intelligente" laadregeling naar de lading van de accu en bij uitschakelen van het start/stopsysteem blijft de lading van de startaccu langer op het ingestelde niveau, omdat er geen stroom voor het steeds starten gebruikt wordt.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Ik zet dat systeem ook altijd uit. Werkt op mijn zenuwen, maar met de accu heeft het weinig van doen. Behalve dat die zwaarder uitgevoerd is.
Ik heb overigens ook zo’n slimme alternator ivm Euro 5. Het eerste half uur rijden vliegt hij alle kanten uit. Dan stabiliseert hij zich. Het zal wel. Doe er al 60/k KM mee.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Al vaker geschreven,
Vermogens diode tussen start en huishoudaccu en je huishoudaccu doet echt niet mee aan "intelligent" ontladen.
Zo'n diode kost maar een fractie van een BMV.
Poen kan je beter besteden aan een accu met een hogere capaciteit.
Vermogens diode tussen start en huishoudaccu en je huishoudaccu doet echt niet mee aan "intelligent" ontladen.
Zo'n diode kost maar een fractie van een BMV.
Poen kan je beter besteden aan een accu met een hogere capaciteit.
Paul.
Re: Laadprobleem huishoudaccu
en een diode tussen start en hh accu heeft als nadeel de spanningsval over de diode waardoor de hh accu niet goed geladen word, dan moet de dynamospanning omhoog gebracht worden, geen leuk eenvoudig klusje bij een "intelligente" dynamo waar allerlei onzin aan die spanning gekoppeld zit.
ik zou daar niet aan beginnen dus.
jos
ik zou daar niet aan beginnen dus.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadprobleem huishoudaccu
een koelkast die op 12V zijn ding doet?
Arie
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
- appellover
- Berichten: 4931
- Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
- Locatie: Costa Blanca zuid Spanje
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Bij mijn Ford (2016) zit de startaccu onder de bestuurderstoel,en de hh accu’s onder passagierstoel.
Het startstop systeem werkt bij mij alleen als ik stil sta en beide pedalen loslaat ,dus met rempedaal blijft de motor gewoon doordraaien.Eigenlijk alleen in langdurig file staan gebeurt het dat motor afslaat ,maar dan gaat de airco ook uit natuurlijk .
Als je niet aan de paal wil staan en niet wil rijden elke dag zorg dan voor voldoende zonnepanelen.
Met vriendelijke groet
Ron
Het startstop systeem werkt bij mij alleen als ik stil sta en beide pedalen loslaat ,dus met rempedaal blijft de motor gewoon doordraaien.Eigenlijk alleen in langdurig file staan gebeurt het dat motor afslaat ,maar dan gaat de airco ook uit natuurlijk .
Als je niet aan de paal wil staan en niet wil rijden elke dag zorg dan voor voldoende zonnepanelen.
Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Ik weet niet hoe het bij Ford geregeld is maar normaal werkt het start/stop systeem niet als de airco aanstaat.
Zou ook vervelend zijn als iedere keer ook de airco uitgaat.
Zou ook vervelend zijn als iedere keer ook de airco uitgaat.
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Misschien brengt dit duidelijkheid. Ervaring van van Duitse Fordbezitter met LiMa techniek ( start/stop systeem), te vinden op Nuggetforum.de
Laden mit eingeschalteterr LiMa-Automatik: Ich bin für die Messung mit 83% Akku-Ladung gestartet. Die Strecke hatte ein gemischtes Höhenprofil. Ich war rund 2 Stunden unterwegs (mit Stau), während der Fahrt lief die Kühlbox auf maximaler Einstellung um einen gewissen Verbauch zu simulierren (rund 5 A). Um es kurz zu machen: Die Lichtmaschine lädt nur im Schubbetrieb. Also bergab. Bergauf oder in der Ebene wird nix nachgeladen!!!! Nach rund 2 Stunden kam ich am Startpunkt an. Und die Akkuladung betrug exakt 83 % wie beim Start.
Da wird überhaupt nix nachgeladen! Das finde ich schon den Hammer.
Auf zur zweiten Messfahrt. Wieder die gleichen Ausgangsbedingungen mit laufender Kühlbox. 83% Akku-Reserve. Gleiche Strecke nur weniger Stau. Die Lima-Automatik war jetzt allerdings ausgeschaltet. Das muss man ja nach jedem Start per Hand wieder tun.
Nach rund 2 Stunden hatte der Akku dann 99 % . Na endlich.
Laden mit eingeschalteterr LiMa-Automatik: Ich bin für die Messung mit 83% Akku-Ladung gestartet. Die Strecke hatte ein gemischtes Höhenprofil. Ich war rund 2 Stunden unterwegs (mit Stau), während der Fahrt lief die Kühlbox auf maximaler Einstellung um einen gewissen Verbauch zu simulierren (rund 5 A). Um es kurz zu machen: Die Lichtmaschine lädt nur im Schubbetrieb. Also bergab. Bergauf oder in der Ebene wird nix nachgeladen!!!! Nach rund 2 Stunden kam ich am Startpunkt an. Und die Akkuladung betrug exakt 83 % wie beim Start.
Da wird überhaupt nix nachgeladen! Das finde ich schon den Hammer.
Auf zur zweiten Messfahrt. Wieder die gleichen Ausgangsbedingungen mit laufender Kühlbox. 83% Akku-Reserve. Gleiche Strecke nur weniger Stau. Die Lima-Automatik war jetzt allerdings ausgeschaltet. Das muss man ja nach jedem Start per Hand wieder tun.
Nach rund 2 Stunden hatte der Akku dann 99 % . Na endlich.
Re: Laadprobleem huishoudaccu
logisch ,als de auto vaak start op korte stukjes dan moet de accu ook meer geladen worden in kortere tijd.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadprobleem huishoudaccu
Dus hoe los ik dit probleem het best op, los van het start stop systeem.
Een booster kopen?
Een booster kopen?
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Laadprobleem huishoudaccu
tja, je ziet het.
er zijn veel meningen.
ligt er ook een beetje aan wat je te besteden hebt.
Er wordt hier erg veel moeite gedaan om ook de laatste beetjes stroom in een accu te krijgen.
En dat wordt gewoon substantieel kostbaarder, als je een slimme dynamo hebt.
I
er zijn veel meningen.
ligt er ook een beetje aan wat je te besteden hebt.
Er wordt hier erg veel moeite gedaan om ook de laatste beetjes stroom in een accu te krijgen.
En dat wordt gewoon substantieel kostbaarder, als je een slimme dynamo hebt.
I
Paul.