Laadprobleem huishoudaccu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door snicker »

:DD Het start stop systeem zet ik altijd uit....lijkt mij ook het beste...ik kan na wat gepruts de deuren laten openstaan achteraan en de schuifzijdeur zonder dat er op het dashboard melding komt snachts....maar als dit minip is is dit miss overbodig dan....
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Nugget1 »

Melding op display "...portier open " is nuttig, maar kan door indrukken op knopje op ri.aanwijzerhandle uitgezet worden.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door 't Busje »

Ik zie niet in waarom het uitschakelen van het start/stopsysteem tot voortdurend opladen van de startaccu zou leiden. Volgens mij kijkt de "intelligente" laadregeling naar de lading van de accu en bij uitschakelen van het start/stopsysteem blijft de lading van de startaccu langer op het ingestelde niveau, omdat er geen stroom voor het steeds starten gebruikt wordt.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Vertrokken2 »

snicker schreef:
za 27 jul 2019, 17:40
:DD Het start stop systeem zet ik altijd uit....lijkt mij ook het beste...ik kan na wat gepruts de deuren laten openstaan achteraan en de schuifzijdeur zonder dat er op het dashboard melding komt snachts....maar als dit minip is is dit miss overbodig dan....
Ik zet dat systeem ook altijd uit. Werkt op mijn zenuwen, maar met de accu heeft het weinig van doen. Behalve dat die zwaarder uitgevoerd is.

Ik heb overigens ook zo’n slimme alternator ivm Euro 5. Het eerste half uur rijden vliegt hij alle kanten uit. Dan stabiliseert hij zich. Het zal wel. Doe er al 60/k KM mee.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door travelscout »

Al vaker geschreven,

Vermogens diode tussen start en huishoudaccu en je huishoudaccu doet echt niet mee aan "intelligent" ontladen.
Zo'n diode kost maar een fractie van een BMV.
Poen kan je beter besteden aan een accu met een hogere capaciteit.
Paul.
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door myway »

Wat heeft die diode nou te maken met een bmv.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Kroppie »

en een diode tussen start en hh accu heeft als nadeel de spanningsval over de diode waardoor de hh accu niet goed geladen word, dan moet de dynamospanning omhoog gebracht worden, geen leuk eenvoudig klusje bij een "intelligente" dynamo waar allerlei onzin aan die spanning gekoppeld zit.
ik zou daar niet aan beginnen dus.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Arie55 »

een koelkast die op 12V zijn ding doet?

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door appellover »

Bij mijn Ford (2016) zit de startaccu onder de bestuurderstoel,en de hh accu’s onder passagierstoel.
Het startstop systeem werkt bij mij alleen als ik stil sta en beide pedalen loslaat ,dus met rempedaal blijft de motor gewoon doordraaien.Eigenlijk alleen in langdurig file staan gebeurt het dat motor afslaat ,maar dan gaat de airco ook uit natuurlijk .
Als je niet aan de paal wil staan en niet wil rijden elke dag zorg dan voor voldoende zonnepanelen.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door myway »

Ik weet niet hoe het bij Ford geregeld is maar normaal werkt het start/stop systeem niet als de airco aanstaat.
Zou ook vervelend zijn als iedere keer ook de airco uitgaat.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Nugget1 »

Misschien brengt dit duidelijkheid. Ervaring van van Duitse Fordbezitter met LiMa techniek ( start/stop systeem), te vinden op Nuggetforum.de


Laden mit eingeschalteterr LiMa-Automatik: Ich bin für die Messung mit 83% Akku-Ladung gestartet. Die Strecke hatte ein gemischtes Höhenprofil. Ich war rund 2 Stunden unterwegs (mit Stau), während der Fahrt lief die Kühlbox auf maximaler Einstellung um einen gewissen Verbauch zu simulierren (rund 5 A). Um es kurz zu machen: Die Lichtmaschine lädt nur im Schubbetrieb. Also bergab. Bergauf oder in der Ebene wird nix nachgeladen!!!! Nach rund 2 Stunden kam ich am Startpunkt an. Und die Akkuladung betrug exakt 83 % wie beim Start.

Da wird überhaupt nix nachgeladen! Das finde ich schon den Hammer.

Auf zur zweiten Messfahrt. Wieder die gleichen Ausgangsbedingungen mit laufender Kühlbox. 83% Akku-Reserve. Gleiche Strecke nur weniger Stau. Die Lima-Automatik war jetzt allerdings ausgeschaltet. Das muss man ja nach jedem Start per Hand wieder tun.

Nach rund 2 Stunden hatte der Akku dann 99 % . Na endlich.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door Kroppie »

logisch ,als de auto vaak start op korte stukjes dan moet de accu ook meer geladen worden in kortere tijd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door snicker »

Dus hoe los ik dit probleem het best op, los van het start stop systeem.
Een booster kopen?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Laadprobleem huishoudaccu



Bericht door travelscout »

tja, je ziet het.
er zijn veel meningen.
ligt er ook een beetje aan wat je te besteden hebt.

Er wordt hier erg veel moeite gedaan om ook de laatste beetjes stroom in een accu te krijgen.
En dat wordt gewoon substantieel kostbaarder, als je een slimme dynamo hebt.
I
Paul.
Plaats reactie