Interne lader uitschakelen
Interne lader uitschakelen
Na 2 jaar heb ik toch jullie raad weer nodig andere camper,andere problemen
Roller team pegaso 62, '96 motor accu laadt niet op, hhaccu (nw) laadt niet op, we hebben stroom tot achter het electroblok. En dan houdt het op.
Alle zekeringen nagelopen en vervangen. Idem de relais. Alle polen en contacten gereinigd. Op het boardpaneeltje werkt alles, maar opladen dus echt niet
Ik verwacht dat de interne lader kapot is. Heb een omvormer liggen nieuw met acculader en druppellader. Die zouden we als vervanger willen gebruiken, maar hoe pakken we dat aan?
Vreemd blijft dan nog dat de startaccu de hh accu niet laadt.
We hebben 1 draad naar stopcontact verwijderd. Deze had smeltschade, ook in het tv kastje. Netjes bedekt zodat het niet opviel bij de koop.
De kabel van de dynamo loopt ook naar dit blokje, bij stilstand 12.59 en bij lopende auto loopt het niet op naar +/- 14
Aan de stroom wordt er ook niets geladen.
Heb heel de wereld al afgezocht op Google, en iedereen praat over uitschakelen, maar niet hoe! HELP!
Update: dit zal jullie niet bevallen, Hij gaat dinsdag naar de electrospecialist, worden gewoon paar pilsjes minder voor hubby
De tijd wordt te krap nu. Zeker met wat we nog meer zijn tegengekomen.
De kitranden vervangen, dakluik lekte vandaag voor het eerst, luifel zit vast, nieuw binnenkader dakluik monteren, remmen checken en eventueel blokken en of schijven vervangen, verder het normale onderhoud motor. Hij heeft nog genoeg te doen Dit gaat zijn pet te boven zegt ie, elektra is niet echt zijn ding
Toch willen wij jullie héél hartelijk danken voor al de tips, het meedenken etc. KANJERS
Roller team pegaso 62, '96 motor accu laadt niet op, hhaccu (nw) laadt niet op, we hebben stroom tot achter het electroblok. En dan houdt het op.
Alle zekeringen nagelopen en vervangen. Idem de relais. Alle polen en contacten gereinigd. Op het boardpaneeltje werkt alles, maar opladen dus echt niet
Ik verwacht dat de interne lader kapot is. Heb een omvormer liggen nieuw met acculader en druppellader. Die zouden we als vervanger willen gebruiken, maar hoe pakken we dat aan?
Vreemd blijft dan nog dat de startaccu de hh accu niet laadt.
We hebben 1 draad naar stopcontact verwijderd. Deze had smeltschade, ook in het tv kastje. Netjes bedekt zodat het niet opviel bij de koop.
De kabel van de dynamo loopt ook naar dit blokje, bij stilstand 12.59 en bij lopende auto loopt het niet op naar +/- 14
Aan de stroom wordt er ook niets geladen.
Heb heel de wereld al afgezocht op Google, en iedereen praat over uitschakelen, maar niet hoe! HELP!
Update: dit zal jullie niet bevallen, Hij gaat dinsdag naar de electrospecialist, worden gewoon paar pilsjes minder voor hubby
De tijd wordt te krap nu. Zeker met wat we nog meer zijn tegengekomen.
De kitranden vervangen, dakluik lekte vandaag voor het eerst, luifel zit vast, nieuw binnenkader dakluik monteren, remmen checken en eventueel blokken en of schijven vervangen, verder het normale onderhoud motor. Hij heeft nog genoeg te doen Dit gaat zijn pet te boven zegt ie, elektra is niet echt zijn ding
Toch willen wij jullie héél hartelijk danken voor al de tips, het meedenken etc. KANJERS
- Bijlagen
-
- 20190718_180756.jpg (141.67 KiB) 612 keer bekeken
-
- 20190718_151830.jpg (127.22 KiB) 612 keer bekeken
Laatst gewijzigd door A-Niet op za 20 jul 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Interne lader uitschakelen
Als je overstapt op een omvormer met acculader, bedenk dan dat het oude spul niet meer is dan een zekeringkastje met daarbij aansturing voor de waterhoeveelheid meters. Dit is het enige wat lastig kan zijn, tenzij je dat ook vervangt. Dat oude spul kan er allemaal uit. Heb ik tenslotte ook gedaan, draadje: Reorganiseren van het 12V boordnet http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8448128 Vanaf pagina 3 vind je wat schema's. De generator is er niet gekomen.
Hou het motor- en huishoud deel apart, wat je ook doet. Enige wat verbinding maakt is dat relais. Dat ik dit schakelbaar gemaakt heb, is omdat ik van dit forum geleerd heb, dat een volle accu niet geladen hoeft te worden.
Maak tijdens de voortgang veel foto's (voor jezelf) en hou het schematisch bij.
Hou de 12V en 230V schematisch apart.
Probeer zoveel als mogelijk de kleuren aan welke de draden hebben. Niets is zo frustrerend dat een draad onderweg van kleur verschiet.
Hou het simpel; eenvoud is het ware!
Gebruik zoveel als mogelijk de bestaande spullen
De forumleden alhier houden erg van voortgangs- foto's. Onderweg krijg je dan (ongevraagd) aan-, opmerkingen en adviezen.
Arie
Hou het motor- en huishoud deel apart, wat je ook doet. Enige wat verbinding maakt is dat relais. Dat ik dit schakelbaar gemaakt heb, is omdat ik van dit forum geleerd heb, dat een volle accu niet geladen hoeft te worden.
Maak tijdens de voortgang veel foto's (voor jezelf) en hou het schematisch bij.
Hou de 12V en 230V schematisch apart.
Probeer zoveel als mogelijk de kleuren aan welke de draden hebben. Niets is zo frustrerend dat een draad onderweg van kleur verschiet.
Hou het simpel; eenvoud is het ware!
Gebruik zoveel als mogelijk de bestaande spullen
De forumleden alhier houden erg van voortgangs- foto's. Onderweg krijg je dan (ongevraagd) aan-, opmerkingen en adviezen.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Interne lader uitschakelen
Ik weet niet of hij hieraan durft te beginnen, heb voor alle zekerheid een afspraak gemaakt bij een specialist
Zal wel kostbare zaak worden ben ik bang, maar over 2 weken moet ie rijden, werkend als het kan en hij wil hem nog een grote beurt geven.
Hij wil de omvormer terugsturen en een andere acculader erin. Dan een losse omvormer. We willen géén tv in de camper dus alleen voor mijn cpap, en meeste tijd staan we aan de paal.
Zal wel kostbare zaak worden ben ik bang, maar over 2 weken moet ie rijden, werkend als het kan en hij wil hem nog een grote beurt geven.
Hij wil de omvormer terugsturen en een andere acculader erin. Dan een losse omvormer. We willen géén tv in de camper dus alleen voor mijn cpap, en meeste tijd staan we aan de paal.
Re: Interne lader uitschakelen
Mocht hij er wel aan gaan beginnen, hij heeft tot dinsdag, dan sta ik er met mijn camera bovenop
Re: Interne lader uitschakelen
Daar kan je donder op zeggen dat het veel geld kost! Een specialist nog wel!
De nieuwe informatie maakt alles anders; laat alles zitten zoals het is en haal aan de 230V zijde de trafo los. Met de nieuwe te schaffen lader kan er geladen worden. Maar ook met de in bezit zijnde omvormer/lader. Het is gedurende de trip wat rommelig, maar het werkt. En belangrijk, het kost weinig moeite en geld. En dan nu het woord wat ik zo graag bezig: gratis!
Arie
De nieuwe informatie maakt alles anders; laat alles zitten zoals het is en haal aan de 230V zijde de trafo los. Met de nieuwe te schaffen lader kan er geladen worden. Maar ook met de in bezit zijnde omvormer/lader. Het is gedurende de trip wat rommelig, maar het werkt. En belangrijk, het kost weinig moeite en geld. En dan nu het woord wat ik zo graag bezig: gratis!
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Interne lader uitschakelen
@Jacques Dat draadje moet ik zo even kijken. Hij is zelf werken nu dus zal bij mij wrs bij kijken blijven
Maar mss kan ik hem volgen waar hij naartoe loopt
Maar mss kan ik hem volgen waar hij naartoe loopt
Re: Interne lader uitschakelen
@Arie ik weet het, geld kosten is lelijk. Maar soms moet je even investeren, zeker bij een Rommel Team
En het voordeel daarvan is dat het in ieder geval goed gebeurd, brand in de camper door foute elektra is je ergste nachtmerrie toch?
We hebben gewoon een hoop rommel gekocht, volgende keer komt er eerst een keuring voordat we tot aanschaf overgaan. Weer een lesje geleerd.
En zo durf ik hem echt niet te verkopen, je zult maar op je geweten hebben dat er iets fout gaat waarvan je weet dat het mogelijk is.
Iemand vertelde me ooit dat het de duurste hobby Is die je kunt hebben
En het voordeel daarvan is dat het in ieder geval goed gebeurd, brand in de camper door foute elektra is je ergste nachtmerrie toch?
We hebben gewoon een hoop rommel gekocht, volgende keer komt er eerst een keuring voordat we tot aanschaf overgaan. Weer een lesje geleerd.
En zo durf ik hem echt niet te verkopen, je zult maar op je geweten hebben dat er iets fout gaat waarvan je weet dat het mogelijk is.
Iemand vertelde me ooit dat het de duurste hobby Is die je kunt hebben
Re: Interne lader uitschakelen
Het zou me niet verbazen dat dit een stekkertje is wat uit een stekkerblok is gekomen en wat te maken heeft met de de D+.
Die D+ zorgt er voor dat de relais geschakeld worden bij draaiende motor. Als dat niet is aangesloten werkt het scheidingsrelais en het koelkast relais b.v. niet.
Re: Interne lader uitschakelen
Ook de D+ is het niet helaas.javanes schreef: ↑za 20 jul 2019, 9:32Het zou me niet verbazen dat dit een stekkertje is wat uit een stekkerblok is gekomen en wat te maken heeft met de de D+.
Die D+ zorgt er voor dat de relais geschakeld worden bij draaiende motor. Als dat niet is aangesloten werkt het scheidingsrelais en het koelkast relais b.v. niet.
Re: Interne lader uitschakelen
De D+ plus zelf zal het niet zijn.
Het draadje komt van het blok af. Maar misschien een draadje wat aan de de D+ moet. Volgens mij een pennetje wat uit één van die witte stekkerblokken komt.
Even doormeten met een multimeter of de aansluiting 85 of 86 van een relais hetzelfde is.
Het draadje komt van het blok af. Maar misschien een draadje wat aan de de D+ moet. Volgens mij een pennetje wat uit één van die witte stekkerblokken komt.
Even doormeten met een multimeter of de aansluiting 85 of 86 van een relais hetzelfde is.
Re: Interne lader uitschakelen
Dat kunnen we proberen, dank je weljavanes schreef: ↑za 20 jul 2019, 22:58De D+ plus zelf zal het niet zijn.
Het draadje komt van het blok af. Maar misschien een draadje wat aan de de D+ moet. Volgens mij een pennetje wat uit één van die witte stekkerblokken komt.
Even doormeten met een multimeter of de aansluiting 85 of 86 van een relais hetzelfde is.