Huishoudaccu laadt niet via dynamo
Re: Huishoudaccu laadt niet via dynamo
Nou het wordt er helaas niet duidelijker op... Op de dynamo zit geen D+ alleen een draad die naar de startmotor loopt.
Wat de D+ draad zou moeten zijn op het schakelklok komt uit op de + van de huishoudaccu. Grijze dikke draad op aansluiting 9
Wat de + van de huishoudaccu moet zijn op het schakelklok zijn twee paarse draaden die nog te herleiden zijn. Grijzen draden op aansluiting 7
Iemand enige tips?
Wat de D+ draad zou moeten zijn op het schakelklok komt uit op de + van de huishoudaccu. Grijze dikke draad op aansluiting 9
Wat de + van de huishoudaccu moet zijn op het schakelklok zijn twee paarse draaden die nog te herleiden zijn. Grijzen draden op aansluiting 7
Iemand enige tips?
- Bijlagen
-
- 885BC1DA-2793-4C3B-A0D7-5D070EEA7B1A.jpeg (133 KiB) 242 keer bekeken
-
- C9EA693A-FE76-4EE8-B9F9-37A2638CDA09.jpeg (237.5 KiB) 244 keer bekeken
-
- BC157F1C-1F14-49B1-8C63-2F49A81B033D.jpeg (143.82 KiB) 246 keer bekeken
Re: Huishoudaccu laadt niet via dynamo
Omdat ik geen chocolade meer kon maken van de bedrading gegaan voor de eerste optie. Namelijk relais tussen start en huishoudaccu schakeld op contact. Wel met zekering tussen beide accu’s om te voorkomen dat bij eventuele piekspanning bij lege startaccu de draad naar de huishoudaccu overbelast raakt. Lijkt prima te werken.
Ps direct aangesloten op de startaccu en niet op de dynamo.
Ps direct aangesloten op de startaccu en niet op de dynamo.
Re: Huishoudaccu laadt niet via dynamo
Als ik de stekker zo bekijk, die scheef staat, zou je op bus 9 (D+) oftewel de licht blauwe draad, spanning moeten meten bij draaiende motor.
cor
cor
Re: Huishoudaccu laadt niet via dynamo
Voor de duidelijkheid ik heb de boel doorgemeten. Zowel om te kijken of en wanneer er spanning op staat als waar de draden uitkomen en of deze nog in takt zijn (geen kabelbreuk of slechte aansluiting).
Volgens het schema op de schakelkast is bus 9 de D+. Deze zou dus naar de dynamo moeten lopen. Echter uit de meeting blijkt dat bus 9 naar de plus vd huishoudaccu loopt.
Omdat ik het toen niet meer wist maar een relais geplaatst. Koelkast doen we toch nooit aan tijdens het rijden, want die blijft wel koudt
Volgens het schema op de schakelkast is bus 9 de D+. Deze zou dus naar de dynamo moeten lopen. Echter uit de meeting blijkt dat bus 9 naar de plus vd huishoudaccu loopt.
Omdat ik het toen niet meer wist maar een relais geplaatst. Koelkast doen we toch nooit aan tijdens het rijden, want die blijft wel koudt