ombouwproblemen Alden automatische schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door ivarplagge »

Goedendag,

Enkele jaren geleden heb ik een camper gekocht met daarop een vol automatische Alden installatie. Hier zat echte nog een satelliet module bij die verouderd was (halve maan). Omdat de noodzaak er niet was en ik de kosten voor een nieuwe SSC te hoog vond dit eerst gelaten voor wat het was. De schotel kon wel gewoon geactiveerd worden met de module en klapt ook netjes volledig uit en gaat dan op zoek maar vind uiteraard niets.

Nu heb ik recent een Alden SSC Module HD aangeschaft. Na installatie deze aangezet en de schotel probeert zich uit te klappen/ op te richten. Echter halverwege dat proces kwam op de display van de module de melding dat er kortsluiting in de LNB zat. Een en ander opgezocht en naar aanleiding daarvan de F connectoren opnieuw aangesloten en tevens een nieuwe LNB gekocht en gemonteerd.

Nu verschijnt bij het uitklappen van de schotel de melding dat er GEEN LNB SIGNAAL zou zijn. Ook nu stopt de schotel met verder uitklappen maar wel draaien (op zoek naar satellieten). Dit geeft natuurlijk problemen op het dak omdat de houder waar de LNB in zit over het dal sleept en vast komt te zitten.

Wie van jullie heeft een idee waarom de schotel met de nieuwe SSC niet volledig omhoog wil klappen (met de oude halve maan doet hij dat nog steeds wel) en wat de storing inhoudt en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groeten,

Ivar
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door eef van baal »

Misschien zit hij niet vast genoeg.
Even in 0 positie de bout los draaien en weer vastzetten.

camperen is mijn lust en leven. mijn eerste zelfbouw was van 1978 Toyota hiace

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door ivarplagge »

Wat bedoel je precies? Welk onderdeel zou dan niet vast genoeg zitten?
Nogmaals hij klapt welk gewoon uit met de oude aansturing.

Groet,

Ivar
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door eef van baal »

Oke dan houdt mijn kennis hier op

camperen is mijn lust en leven. mijn eerste zelfbouw was van 1978 Toyota hiace

"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door ivarplagge »

Is er niemand met een idee waar de oorzaak ligt?

Groeten,

Ivar
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door leenjose »

Neem anders eens contact op met https://www.arobantennebouw.nl/ zij doen erg veel met Alden hebben ons ook erg goed geholpen met de schotel.
Gebruikersavatar
ivarplagge
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 13:56
Locatie: Wildervank

Re: ombouwproblemen Alden automatische schotel



Bericht door ivarplagge »

Ik heb contact gehad met het betreffende bedrijf. Netjes te woord gestaan. Ik zou om de boel te kunnen bekijken een afspraak moeten maken. Maar is toch weer een uur rijden. En een uur terug.

Ondertussen nog wat verder gelezen en geprobeerd. Ondertussen de instelling op de satelliet zoeker aangepast en nu klapt de schotel helemaal open en begint te zoeken. Hij vind nog niets maar heeft waarschijnlijk te maken dat ik naast het huis sta. Volgende week op de camping een weer proberen.

Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie