Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Zadowolony »

Kroppie schreef:
vr 19 jul 2019, 16:29
kwa ontladen in tijd geen probleem , hoelang de accu mee gaat door het regelmatig gebruiken van een hoge stroomsterkte zal blijken.

aanbevolen laadstroom is 10-30% van de accu capaciteit , de ontlaadstroom ligt voor een gezonde levensduur van een gewone semitractie accu in dezelfde orde van grootte.

en door het z.g.peukert effekt van een lood accu heeft een accu bij een grote ontlaadstroom een veel kleinere capaciteit dan opgegeven, dus een 100Ah accu heeft bij een ontlaadstroom van 75 ampere misschien nog maar 70 Ah capaciteit

het kan allemaal, maar de grote verrassing komt vaak eerder dan verwacht, ik zeg niet dat je het moet laten, geef slechts aan waar je ook rekening mee moet houden, en waar vaak niet aan gedacht word.

jos
We hebben een gel accu , maakt dat nog wat uit?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Kroppie »

niet veel, agm kan van de lood accu,s het beste tegen hoge stroomafname.

gewoon gaan ervaren , maar wees kritisch met het gebruik van stroomvreters, is er een warme bakker in de buurt?, haal je broodjes daar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door appellover »

Goede kennis van me doet het ook zo ,broodjes,koffie,waterkoker ,geen punt koopt elke 2 jaar 2 nieuwe accu’s 700€ nou en ,diesel is ook duur in Frankrijk en toch ga ik .Ik stond wel ff te knipperen.
Is wel BMW er ,zo noemen wij mensen die aow krijgen en blijven werken. BlijfMaarWerken.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Bob Diesel »

nu weet ik waarom ik niet zo ben
werken gaat mij te veel vrije tijd in zitten :-B :-B :-B
en ga toch ook naar en via FR :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door henk en lila »

Zadowolony schreef:
vr 19 jul 2019, 16:19
Maar Jos, ondertussen laden de zonnepanelen wel bij. Half uur is ongeveer 36 ampère heb ik uitgerekend, accu is 110.
moet toch kunnen als we er niets anders naast gebruiken en de paneeltjes in de volle zon leggen. Voordeel van mobiele panelen. :D
Hoe heb je dat berekend? Volle bak kan een 120 W kofferpaneel (ongeveer :) ) 120 Watt leveren. 60 Wh per half uur gedeeld door 12,5 is krap 5 Ah in een half uur. Een goeie MPPT regelaar zal daar evt nog wat % bijdoen maar 36 Ah snap ik even niet.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Hoofdnoorman »

Duco schreef:
zo 16 jun 2019, 11:47
Specificaties: NDS Smart-in Pure SP1500-12 Omvormer 1500W

Omvormer 12V naar 230V
Continue output: 1500W
Piek output: 4000W (paar seconden)
Output voltage (gemodificeerde sinus): 230V
Output frequentie: 50/60 Hz ± 3 Hz
USB outputs: 5V 500mA
Output voltage: 12V/24V
Hoge efficiëntie, tot 93% en lage zelf-consumptie
Input met professionele verbindingen
Aanleg voor afstandsbediening
AAN/UIT de input en output zijn compleet geïsoleerd
Zachte start
Bescherming tegen overbelasting en kortsluiting
Lage batterij alarm
Bescherming tegen polariteit omkering
Bescherming tegen hoge temperaturen

Ik zie op https://www.kampeerperfect.nl/nds-smart ... -watt.html Gemodificcerde sinus dat zou een goede verklaring kunnen zijn.
Hoe dit nu in de advertentie is gekomen, is mij een raadsel.
Dit type is toch echt een product met een echte sinus!

Ik zal deze reactie en de links even naar Ermelo toespelen zodat zij er op kunnen reageren. Het lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen een foute advertentie gelijk voor waar gaat aannemen en dan de fabrikant te betichten van oneerlijk spel.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Kroppie »

en ze hebben de laagste zelf- consumptie, vraag dan ook of ze die zelf consumptie dan ook vermelden, anders is dat ook maar een loze kreet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb een mail gestuurd naar NDS, dus ze zullen het wel lezen, als ze interesse hebben.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Marianne de Boer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:48

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Marianne de Boer »

Oke, dus toch een echte sinus?
Ik ben benieuwd naar de reactie van NDS.

Hg Marianne
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Hoofdnoorman »

Dag Marianne.

Ja, als het het type is wat je hebt opgegeven en de omvormer is rood, is het een zuivere sinus omvormer.

Zonder nu al vooruit te willen lopen kan ik je al zeggen dat "Kampeerperfect" het echt niet zo perfect doet in zijn advertenties. Hierop reageren dan weer anderen die niet langer kunnen of willen kijken dan hun neus lang is en het gevolg is dat jij nu in onzekerheid zit.

In de meeste advertenties van de dealers van de NDS omvormer, staat het juist geschreven.
Namelijk:
Output voltage (RMS): 230V
De techneuten van kampeerperfect menen echter het RMS te gaan vertalen in "gemodificeerde sinus". In de beschrijving daar staat het goed.

Ik heb dezelfde, maar dan in de 2000 Watt uitvoering. Het eigen verbruik van de mijne is 11 Watt (volgens de Victron BMV 702, voor wie dit weer eens in twijfel gaat zitten trekken).
Of dat de laagste is, weet ik niet, maar wel de eerste bij mij die onder de 15 Watt uit komt.
Overigens, dat verbruikt hij alleen maar als hij aan staat!

Verder dus maar even wachten op de reactie van NDS .
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Marianne de Boer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 16:48

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Marianne de Boer »

Dank je Rudy,

Top! Want dat betekent ook dat ik destijds wel goed geïnformeerd ben door de verkoper over de zuivere sinus en dat deze rode omvormer een heel laag eigen verbruik heeft ten opzichte van vele andere omvormers.
Gelukkig heb ik bij mijn bezoek van deze week niet gesproken over of het nu wel of toch niet een (on)zuivere sinus omvormer ;-) Ik dacht, daar is nu toch niets meer aan te doen en dan had ik zelf misschien nog beter moeten opletten of verder moeten inlezen.

Fijn weekend!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Kroppie »

Hoofdnoorman schreef:
vr 19 jul 2019, 19:58
Ik heb dezelfde, maar dan in de 2000 Watt uitvoering. Het eigen verbruik van de mijne is 11 Watt
Of dat de laagste is, weet ik niet, maar wel de eerste bij mij die onder de 15 Watt uit komt.
Overigens, dat verbruikt hij alleen maar als hij aan staat!

Verder dus maar even wachten op de reactie van NDS .
mijn victron 12/1600/70 gebruikt in nullast 8 watt.(675mA), en dan staat ie alleen maar "aan", dan doet ie nog helemaal niets

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Pienmajer »

Als ik mijn Ipad oplaad met mijn NDS omvormer sp 1500 (pure sinus) dan functioneerd de ipad niet meer goed, bijvoorbeeld het touch screen werkt niet meer of niet meer goed. Zodra ik de laadkabel er uit trek,werkt alles weer goed. Opladen gaat dus wel, maar opladen en gelijktijdig de ipad gebruiken gaat niet.Het verhaal van TS komt mij dus bekend voor. Kan niet aan accus liggen denk ik, want ik ik heb er 2 x 100A litium accus aanhangen. Groet, Pat
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meerdere apparaten kunnen opladen via omvormer



Bericht door Kroppie »

dan is het toch duidelijk waar het aan ligt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie