Instellen Alden receiver en schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
RWGeeraths
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 jun 2019, 22:18

Instellen Alden receiver en schotel



Bericht door RWGeeraths »

Hoi hoi, we hebben een Alden volautomatische schotel en receiver, de vorige eigenaar had Joyne, ik bij Joyne abonnement afgesloten en dacht kaart erin en klaar... niet dus ;;-) , na uren bezig geweest ben ik er nog niet uit. Als ik de receiver aanzet klapt de schotel mooi uit maar pakt meteen de eerste Sateliet die bovenaan staar nl Astra, in het menu staan div andere satellieten, waar onder eurobird die ik voor Joyne moet hebben.
Help wie weet raad want ik weet echt niet hoe ik die moet selecteren, heb alles al geprobeerd.

Vriendelijk dank alvast
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Alden received en schotel



Bericht door Peter LMC »

Welkom RW.

Joyne zend volgens mij uit op Eutelsat 9B.
Laat je schotel even deze sat zoeken.
Hoe dat bij een Alden moet weet ik helaas niet.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: Alden received en schotel



Bericht door leenjose »

Mocht het niet lukken Arob Antennebouw heeft ervaring met Alden schotels en Joyne misschien kun je hen eens om raad vragen.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Instellen Alden receiver en schotel



Bericht door Rob66 »

Op het moment dat je de schotel omhoog laat komen en je ziet de keuze van satelliet dan druk je net zolang tot er Astra 23e staat. Daarna gaat hij daar naar op zoek. Grote kans dat hij dan de satelliet niet kan vinden omdat er nogal wat veranderd is. Maar dat horen we dan wel weer.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Plaats reactie