Aansluiten TV in Hymer

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hymer66
Berichten: 182
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 17:01

Aansluiten TV in Hymer



Bericht door hymer66 »

Hallo,

in onze Hymer B514 van 2009 zit een Camos tv met schotel. In de tv zit 1 stekker ( zie foto's ) die vanuit het kastje komt van de schotel.
Denk ik het is een zwart kastje met een aansluiting in een 12volt plug.

Nu wil ik de tv wisselen met een 12volt uit onze vorige camper, echter deze heeft geen aansluiting voor deze stekker.
Weet iemand hoe deze stekker heet en of dat er misschien een verloop stekker voor is.

Alvast bedankt !
Bijlagen
IMG_3274.JPG
IMG_3274.JPG (44.8 KiB) 813 keer bekeken
IMG_3272.JPG
IMG_3272.JPG (48.21 KiB) 813 keer bekeken
Groet Hymer66.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Aansluiten tv in Hymer



Bericht door Metor »

Het volgende is geldig voor de Camos 1710D die in onze Hymer zat. Kijk even of je die ook hebt.
Op de foto is de zg multifunctie steker/adapter.
Die adapter kun je verwijderen want heb je niet nodig.
Als je de kabel van de adapter volgt zal die splitsen in losse kabels met stekers die je los kan trekken. Er zitten 2 gele tulp video ingang stekers, 2 audio ingang 3.5mm stekers, 1 audio output 3.5mm, 1 12V steker en nog 2 andere. De 3.5mm stekers worden ook nog via 2 adapters naar 2 witte (audio-L) en 2 rode (audio-R) tulp stekers gevoerd. Deze adapters kun je ook verwijderen. Het geheel zit waarschijnlijk achter een gat in de beplating gepropt.
Kijk even wat achter op je satellietontvanger aangesloten zit, want die video en audio tulp (cinch) stekers komen uit op deze adapters en die kun je de andere tv op aansluiten (worden ook wel de RCA aansluitingen genoemd).
Gebruikersavatar
hymer66
Berichten: 182
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 17:01

Re: Aansluiten TV in Hymer



Bericht door hymer66 »

Bedankt voor de duidelijke uitleg :thumbup:
Groet Hymer66.
HiemieHG
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 19:44

Re: Aansluiten TV in Hymer



Bericht door HiemieHG »

Is het je gelukt de kabel uit te bouwen en de nieuwe TV in te bouwen ? Dan ben ik geinteresseerd: hij zou in mijn bootje gebruikt kunnen worden. Alvast bedankt en succes.
Plaats reactie