Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Kroppie »

eenvoudigste en goedkoopste manier van tv kijken?, thuis kijken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Camperic »

Volgens mij is bij de buren nog goedkoper :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Jelle »

Hahaha komisch, maar jullie hebben wel gelijk :lol3:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door appellover »

Joquint,
Je kunt vanaf je iPhone met kabeltje naar hdmi in de tv.
Leg je de iPhone dichtbij de tv,maar kort kabeltje nodig.
Gaat nog makkelijker dan met chromcast



Mvg
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door bensto »

De ontvangst is verbluffend.
Ik heb ook jaren genoten van mijn bierblikjes antenne maar recent - midden op de veluwe - doet deze het (op mijn android GSM) niet en daarvoor wel. How come? Ik heb op www.forum.kpn.com mijn oren laten hangen naar de volgende verklaring. KPN-digitenne geeft in Nl de FTA (free to air) zenders door (NPO1,2,3 + regionale zenders) en heeft dit jaar die doorgifte veranderd van DVB naar DVB T2 Hevc 265. Dat is too much voor de bierblikjes antenne - die kan DBB-T2 niet aan. Dus toen heb ik voor twee tientjes de nieuwe Funke V5 antenne bij KPN aangeschaft (voor binnen, doet het buiten ook). https://apparatuurvoorthu9gebruik.kpn.c ... 5/?pos=300.
307572-digitenne-antenne-funke-versie5.jpg
307572-digitenne-antenne-funke-versie5.jpg (2.32 KiB) 948 keer bekeken
DVB-T2ontvanger_25kl.jpg
DVB-T2ontvanger_25kl.jpg (20.75 KiB) 948 keer bekeken
Had al eerder bij Ali zo'n simpel usb stick gekocht geschikt voor DVB-T2 (gebruik zoekfunctie op dit forum). Vergeet niet meteen een verloop antenne stekker aan te schaffen. Bij de stick zit een mini antenne die het op verrassend veel plekken goed doet, maar niet midden op de veluwe. Daar is een verlengkabel nodig naar de V5 antenne boven op het dak. So far so good? Nee, hij doet het nog steeds niet! De Funke antenne krijgt geen voeding uit mijn telefoon / tablet dus is - voor iets meer dan een tientje - nog een power inserter nodig die zijn voeding haalt uit een USB aansluiting.https://www.amazon.de/Funke-590900001-N ... way&sr=8-2
51SDYSuNwhL._SL1118_25%.jpg
51SDYSuNwhL._SL1118_25%.jpg (6 KiB) 948 keer bekeken
Helemaal top!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door ducati 900 »

Niet kijken, je bent met vakantie toch?
Dan ga je toch geen tv kijken?
Lekker de hele avond buiten zitten.
Maar bijna niemand doet dat tegenwoordig nog heb ik gemerkt.
Jammer.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door hathi »

Klopt. Ben,maar op een gegeven moment is het zo donker buiten ,dat je niets meer ziet ,daarom heb ik de CD kaart van thuis bij me,en kijk ik ook lekker goedkoop in de Camper
Hans
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door hurktoilet »

Voor vertrek thuis één avondje zappen. Weet je gelijk dat je niets mist als je een jaar wegblijft zonder tv-oplossingen :bow:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Zadowolony »

bensto schreef:
De ontvangst is verbluffend.
Ik heb ook jaren genoten van mijn bierblikjes antenne maar recent - midden op de veluwe - doet deze het (op mijn android GSM) niet en daarvoor wel. How come? Ik heb op www.forum.kpn.com mijn oren laten hangen naar de volgende verklaring. KPN-digitenne geeft in Nl de FTA (free to air) zenders door (NPO1,2,3 + regionale zenders) en heeft dit jaar die doorgifte veranderd van DVB naar DVB T2 Hevc 265. Dat is too much voor de bierblikjes antenne - die kan DBB-T2 niet aan. Dus toen heb ik voor twee tientjes de nieuwe Funke V5 antenne bij KPN aangeschaft (voor binnen, doet het buiten ook). https://apparatuurvoorthu9gebruik.kpn.c ... 5/?pos=300.
307572-digitenne-antenne-funke-versie5.jpg
DVB-T2ontvanger_25kl.jpg
Had al eerder bij Ali zo'n simpel usb stick gekocht geschikt voor DVB-T2 (gebruik zoekfunctie op dit forum). Vergeet niet meteen een verloop antenne stekker aan te schaffen. Bij de stick zit een mini antenne die het op verrassend veel plekken goed doet, maar niet midden op de veluwe. Daar is een verlengkabel nodig naar de V5 antenne boven op het dak. So far so good? Nee, hij doet het nog steeds niet! De Funke antenne krijgt geen voeding uit mijn telefoon / tablet dus is - voor iets meer dan een tientje - nog een power inserter nodig die zijn voeding haalt uit een USB aansluiting.https://www.amazon.de/Funke-590900001-N ... way&sr=8-2
51SDYSuNwhL._SL1118_25%.jpg
Helemaal top!
Zo doe ik het ook.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Grumble »

Aangezien er steeds minder tv gekeken wordt wil ik toch deze tip meegeven:

Op Netflix kan je (heel) veel films/series downloaden en dan later offline bekijken.

Wat heb ik nodig om series en films op Netflix te downloaden?
Een internetverbinding en
Een actief Netflix-account en
Een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 9.0 of later of
Een telefoon of tablet met Android 4.4.2 of later of
Een Amazon Fire-tablet met Fire OS 4.0 of later of
Een tablet of computer met Windows 10 versie 1607 (Jubileumupdate) of later en
De nieuwste versie van de Netflix-app voor Apple iOS, Netflix-app voor Android, Amazon Fire of Netflix-app voor Windows 10

Je kunt momenteel op elk moment maximaal 100 titels opslaan op één apparaat. Als je meer dan 100 titels probeert op te slaan, treedt er een fout op.
info hier: KLIK
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Cee Pee »

Voor mij is verreweg de goedkoopste manier om tv te kijken in de camper met de schotel.
Thuis kijk ik ook via CanalDigitaal dus alle ingrediënten zijn al aanwezig en kost het geen cent extra om dat ook in de camper te gebruiken.
En het mooie is dat het ook geen data kost al staat de zaak 24 uur per dag aan.
Werkt ook nog overal wat met internet lang niet altijd het geval is.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door jielus »

Cee Pee schreef:
wo 04 sep 2019, 9:13
Werkt ook nog overal wat met internet lang niet altijd het geval is.
Daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij, maar ja, je kunt niet meer bereiken dan tevredenheid over je systeem.
Ik heb ook jaren genoten van mijn bierblikjes antenne maar recent - midden op de veluwe - doet deze het (op mijn android GSM) niet en daarvoor wel.
Daar komt nu langzaam een einde aan. Steeds meer landen gaan DVB, of dat nu T1 of T2 is uitfaseren en vervangen door internet-TV. Streamen is namelijk veel goedkoper en de infrastructuur is zeer vaak al aanwezig.
Wij zitten op dit moment TV via G3/G4 te kijken. Maar wie weet hoe het over een jaar is? Uiteindelijk zal de satelliet schotel een zekere dood sterven omdat de kosten voor de huur van de kanalen op de satelliet te hoog liggen. Streaming, al dan niet betaald of in een lagere resolutie, is de oplossing voor de grootste groep.
Geniet ervan zolang het nog werkt, maar goedkoper kan het bijna niet meer worden, of je moet bij de buren gaan kijken!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door appellover »

Volkomen mee eens CeePee
Schotel is nog steeds de beste manier .
Hoewel het soms ook wel eens moeilijk is ,heel veel wind,bomen .
We hebben wel 2 kaartjes van CD kan ik het nooit vergeten zoals paar keer overkomen.
Netflix of series kijken we nooit ,ben nog van oude garde denk ik die gewoon tv kijkt.
Als je heel weinig tv kijkt is internet ook prima ,als je tenminste voldoende bundel hebt en bereik.
Vaak in de binnenlanden van Frankrijk,Spanje en Portugal geen bereik of minder dan 3 G.
We kijken zomers weinig tv maar bv wel naar tennis ,dan staat de tv wel 10 uur aan.
Maar voor overwinteraars is meestal tv wel belangrijk.Dan vliegen de GB’s er snel doorheen als je hele avond tv kijkt.
En de wifi op een camping is vooral s’avonds te traag.
Weet niet of ik nog meemaak maar er komt een tijd dat overal onbeperkt 4 of 5G is .

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: Wat is de eenvoudigste en goedkoopste manier van TV-kijken?



Bericht door Ponytail52 »

Ik volg dit draadje ook met veel belangstelling, al 'worstelend' met dezelfde vraag. Ik zag een abonnementsvorm van Vodafone nog niet voorbij komen.

Ik heb thuis een Ziggo abonnement voor alle verbindingen (TV/internet/telefoon) en daarnaast nu 2 Vodafone-abonnementen voor onze Gsm's.
Qua data/4G zijn deze abo's met de verdubbeling van Ziggo op 6 Gb ad 16 Euro.
Vodafone heeft ook een familie-abonnement Red Together: 40Gb data voor 34 euro, maar omdat er ook een aanhangend Together Extra abo bij komt voor 15 euro wordt dit verdubbeld, dus 80Gb. Dan komen er nog kortingen van Ziggo en wederom een data-verdubbeling. Uiteindelijk zou ik dan 160Gb data verkrijgen voor 40,50 euro. Zou dus voor 8,50 euro vrijwel onbeperkt data in Europa kunnen gebruiken, even afgezien van die 10Gb-regeling van de EU.
Nu heb ik nog niet alle in- en outs nagekeken, wellicht is er nog een addertje...

Heeft hier iemand al ervaring met deze abonnementsvorm?
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Plaats reactie