Inbouwen omvormer

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
nevske
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 20:06

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door nevske »

de Jonckheer schreef:Een omschakelautomaat betekent alleen meer rommel er in wat stuk kan gaan. Is het nou echt zo moeilijk om dat zelf met een paar stekkers te regelen? Ik doe niet anders als we een keer aan de paal staan.
Een omvormer is een apparaat waarvan we weten dat ze stuk kunnen gaan en zelfs in de fik kunnen vliegen. Om dat soort gedoe voor te zijn heb ik gekozen voor Victron. Voor de rest ben ik niet merkbewust en probeer het zo goedkoop mogelijk binnen redelijke grenzen maar op een omvormer wil ik niet besparen en is alleen de beste goed genoeg.
Ik sta ook op het punt een omvormer te kopen, het wordt dus een Victron zonderomschakelautomaat. Thx voor deze verhelderende uitleg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Vertrokken2 »

@de Jonckheer

Heel soms verbaas ik me over je. Maar waardeer je keuze.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Zonneke »

Hopla , weer drie reacties naast de kwestie . :bang: Ze maken er hier een sport van zeker . Met een complete bus onderweg lijkt mij dan weer niet zo handig maar ik bemoei me toch ook niet met jouw keuze . :bow: Ziekte van de tijd zullen we het maar noemen. Vergeef me dat we een vraagje hebben durven stellen. Zal in de toekomst wel meer dan 1 keer nadenken vooraleer we het nog maar überhaupt aandurven om de bek open te trekken . Voor de rest vrede op aarde en dat iedereen datgene doet waar hij zich het lekkerst bij voelt . :cheers: :cheers:
Meine
Berichten: 4751
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Meine »

Nou, nou, u stelt niet een vraag, u vertelt een verhaal dat u alleen maar bevestigd wilt zien. Als ervaringsdeskundigen ook hun verhaaltje vertellen word u boos. Voortaan gewoon lekker uw eigen ding blijven doen, een forum is niets voor u.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Zonneke »

Citaat uit openingspost : Mag ik de ingang van de 230V en de uitgang 230V via batterij beiden aansluiten in de zekeringkast van de 230 V waar de hoofdzekering zit ?
De bedoeling zou dan zijn dat wanneer we via de accu stroom nemen de reeds voorhanden zijnde stopcontacten kunnen gebruiken

Duidelijker kan ik de vraag echt niet maken . Forums waar ze naast de pot pissen ipv erin is inderdaad niet echt aan mij besteed nee . Klare taal daarentegen . :mrgreen:

Het verhaal wat ervaringsdeskundigen hier vertellen hebben we overigens tot vervelens toe herhaaldelijk gelezen en is reeds lang duidelijk.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door jansloos »

U zult de vraag toch toe moeten lichten.
Kan ik de 230V van de uitgang in de kast van de ingang aansluiten?
Tuurlijk.
Wat mij betreft sluit u alles aan alles aan.

U krijgt hier antwoorden die u niet aanstaan, maar die bedoelt zijn om u te helpen en te behoeden dingen verkeert te doen.

Maar sluit u de 230V in de kast van 230V aan, en op uw 85Ah accu.
We horen het wel.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Zonneke »

Indien de vraagstelling niet duidelijk was had ik die uiteraard zeer graag toegelicht .
Wanneer we nog eens ooit in een verre toekomst op het zotte idee komen om eens iets in de groep te gooien zullen we het zeer algemeen en zo abstract mogelijk houden . Kwestie om to the point te kunnen blijven .
Verder gaan we hierbij besluiten en als een mod zo goed zou zijn om deze dicht te gooien is het perfect.
Problem is solved dankzij goede vriend GOOGLE . :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51291
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Kroppie »

dan zou ik die maar goed te vriend houden, zal u nog vaak nodig hebben.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door jansloos »

Waarmee bevestigd, dat u onze goede raad negeerd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Zonneke »

Ten eerste het is negeert met een t en ten tweede die goede raad hadden we al meer dan genoeg gelezen en was dus welbekend.
De vraag , misschien onduidelijk voor sommige , kan betrekking hebben op eender welke perfecte opstelling dus moest er enkel daar een antwoord op komen . Meteen is ook duidelijk hoezeer dit forum verziekt wordt door reacties die er haast nooit toedoen. Op die manier wordt de zoekfunctie zeer onoverzichtelijk . Blijkbaar vinden de oude van dagen dit meer een praatbarak dan een plaats waar anderen een antwoord op hun vraag kunnen vinden.
Inderdaad kroppie , fout van mij dat ik niet eerder gezocht had . Zal het nooit meer doen en ga me intussen buiten in het zonneke diep en diep schamen. :G :G :G :G :G
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door jansloos »

Het ga ('t) u goet.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51291
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Kroppie »

TS, u bent echt het zonnetje in dit forum.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Joske
Berichten: 2507
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Joske »

Kroppie schreef:
za 01 jun 2019, 12:43
TS, u bent echt het zonnetje in dit forum. jos
+1 :thumbup:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Inbouwen omvormer



Bericht door Atoz »

Geachte Heer, Mevrouw de Topic Starter

Vergeef mij dat ik uw reacties op 'onze' antwoorden niet wens goed te keuren.
Zelf ben ik niet alleen een grijze dyslectisch aangelegde man, ik ben ook een fervent aanhanger van dit forum.
Niet zozeer omdat ik hier mijn gelijk wens te krijgen, maar omdat er hier een hoop levende kennis te vinden is.
Antwoorden kun je op dit oude knarren forum krijgen als je bereid bent om de vraagstelling zo correct mogelijk te stellen.
Helaas heb ik hier geleerd dat de antwoorden steeds juist zijn, het is de vraag die foutief gesteld word.
Want enkel op een volledige vraag geven ze hier het juiste antwoord, doe ik ook trouwens.

Maar sluit rustig al uw 230 volt AC aansluitingen op al uw 12 volt dc aansluitingen aan. Zo weten wij wie u bent en waar u staat.

Mochten er rondom u andere mensen zijn, verplaats uw voertuig voor u de verbindingen maakt. Anderen moeten niet het slachtoffer worden van uw handelingen.

Trouwens wat Nico hier over Vectron schrijft is uiterst merkwaardig, maar deze zuinige jongen heeft dezelfde mening over Vectron. Soms moet je gewoon met je geld gooien :crazy:


Gegroet
Guido
o n 4 b g c
;-)

P.s. het is trouwens Victron, alle begin is moeilijk!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie