Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door krista »

Iemand idee war het zijn kan dat ik geen DVB-T zenders laden kan in mijn Philips TV die voorheen in mijn camper hing maar daar functioneerde icm. satellietontvanger. Voorheen nooit digitaalzenders geprobeerd.
Het laadmenu geeft precies aan wat je doen moet
Na het uitlopen van de 2 balken voor DVB T enDvb C blijkt er niets geladen.
De antenne werkte voorheen wel in een andere TV. Ook heb ik de actieve antenne van mijn Digitenne geprobeerd maar ook deze doet het niet.
Wie heeft idee?
Chris
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Philips tv laadt geen zenders in



Bericht door pwhooftman »

Voor DVB-C moeten de juiste gegevens als frequentie, transponder, QAM e.d. ingegeven worden, dus dat kan de reden zijn dat er geen DVB-C kanalen gevonden worden. M.b.t. DVB-T zouden Ned1, 2 en 3 toch wel gevonden moeten worden (mits het signaal naar de antenne niet gehinderd wordt, wat binnenshuis nog wel eens de oorzaak kan zijn).
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door Hermes »

Ik denk dat het zo niet meer gaat werken want er is gekozen voor HDTV en dat wordt ontvangen met T2 HEVC. Dat wordt een ander ontvangertje kopen 30 a 40 euro.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door WdePundert »

Ik had precies hetzelfde probleem. Je moet dus overstappen naar Dvb t2.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Re: Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door krista »

Mogelijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Ik heb deze Philips tv gehangen op de plaats waar ik voorheen een ooit in Spanje gekochte OKI tv had hangen.
Die heeft altijd prima gewekt met mijn zelf gemaakte DVB T antenne en zoals ik al aangaf ook geprobeerd met mijn Digitenne antenne.
Maar wat is DVB T2 dan? Kan ik dat dan ook laden?
Heb nergens de kreet T2 gezie, of moet ik iets extra's. Kopen?
Graag antwoord op mijn vraag.
Dank, Chris
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door Camperic »

krista schreef:
di 28 mei 2019, 13:46
Die heeft altijd prima gewekt met mijn zelf gemaakte DVB T antenne en zoals ik al aangaf ook geprobeerd met mijn Digitenne antenne.
Maar wat is DVB T2 dan? Kan ik dat dan ook laden?
Digitene schreef:De DVB-T technologie werd tussen 2003 en 2008 door de stichting Digitenne volledig in Nederland uitgerold. Inmiddels dekt het DVB-T signaal vrijwel heel Nederland. Vanaf 2018 wordt het netwerk gefaseerd omgebouwd naar DVB-T2, waardoor het mogelijk is om HD-televisie te ontvangen
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Philips TV laadt geen DVB-t-zenders in



Bericht door Hermes »

DVB T2 HEVC is een andere uitzendnorm die kun je met je oude apparatuur niet meer ontvangen ook niet inlezen. Er zit dus niets anders op dan een nieuw ontvangertje te kopen. Wil je alleen Nederland 1.2 en 3 gratis ontvangen dan kun je gaan voor een fta ontvangertje wat geschikt is voor bovenstaande uitzendnorm. Kosten ongeveer 30 a 40 euro. Antenne hoef je niet te vervangen.
Plaats reactie