TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Mathijs_ »

Lambiek schreef:
di 28 mei 2019, 20:59
Als data verbruik een probleem is
Kun je
Bij tv kijken via app van
KPN
Ziggo
Canal digitaal

bij app onder instellingen het data verbruik verminderen ipv 1gb tot ca een
1/2 gb per uur ( 500mb)

Bij de T-Mobile al kan dit ook. Weinig verbruik, tot dat ik het ga streamen naar de chromecast. Dan knalt de data er doorheen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5687
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Camperic »

De reden is je hier eerder al verteld :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Mathijs_ »

Camperic schreef:
wo 29 mei 2019, 10:35
De reden is je hier eerder al verteld :wink:
Maar ik mag dit toch al waarschuwing zeggen?
Ik weet dit. Maar ik lees dat TS graag de chromecast ook wil gebruiken. Ondanks dat de optie streamen op lage kwaliteit aanstaat. Trekt mijn chromecast daar niks van aan.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door appellover »

Als je HDMI kabeltje gebruikt van telefoon naar tv ,is dat wel mogelijk zonder verhoging datagebruik ?



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Mijlpaal »

Charm schreef:
wo 29 mei 2019, 0:06
Ook wij hebben onlangs de camper tv vrij gemaakt. De Ziggo app of BVN app gebruiken we als we eens tv willen kijken. Wij zitten bij Vodafone en hebben met zijn tweeën maandelijks 160Gb beschikbaar waarvan 80Gb voor gebruik in Europa. Wij kijken hoofdzakelijk het aanbod op YouTube. Wij missen de tv in het geheel niet.
Het maandverbruik in "EU-landen" is bij Vodafone maximaal 20GB per simkaart, dit geldt voor het Together abonnement.
Vodafone schreef: Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5687
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
wo 29 mei 2019, 11:02
Als je HDMI kabeltje gebruikt van telefoon naar tv ,is dat wel mogelijk zonder verhoging datagebruik ?
Ja, maar .....
Dat werkt wel bij KPN-app, maar niet bij Ziggo en dus ook niet wanneer je Ziggo Sport Totaal extra hebt via KPN(-app) heb ik uit eigen ervaring ondervonden :(
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



Bericht door Charm »

Mijlpaal schreef:
wo 29 mei 2019, 12:08
Charm schreef:
wo 29 mei 2019, 0:06
Ook wij hebben onlangs de camper tv vrij gemaakt. De Ziggo app of BVN app gebruiken we als we eens tv willen kijken. Wij zitten bij Vodafone en hebben met zijn tweeën maandelijks 160Gb beschikbaar waarvan 80Gb voor gebruik in Europa. Wij kijken hoofdzakelijk het aanbod op YouTube. Wij missen de tv in het geheel niet.
Het maandverbruik in "EU-landen" is bij Vodafone maximaal 20GB per simkaart, dit geldt voor het Together abonnement.
Vodafone schreef: Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Dank voor deze tip. Omdat wij bij Ziggo zitten hebben we dubbele data, ook in de EU. Zo kom ik aan de 80Gb. Wat ik niet wist is dat het per simkaart wordt bekeken. Hier ga ik nog even achteraan.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Mijlpaal
    Berichten: 320
    Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
    Locatie: Het Westen

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door Mijlpaal »

    Met of zonder Ziggo maakt niet uit, het blijft maximaal 20GB per simkaart. Misschien meer simkaarten nemen (max. is 5) ?
    Gebruikersavatar
    Schovie
    Berichten: 391
    Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
    Locatie: Langedijk

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door Schovie »

    Vodafone heeft onlangs zijn voorwaarden gewijzigd en het max. EU verbruik buiten Nederland op 20gb per sim kaart gezet. Ik heb om die reden ook mijn Together abonnement nog niet verlengd. Ik betaal nu wel het iets hogere oude tarief, maar heb tot nu toe geen last gehad van een bericht over een maximum verbruik. Per maand gebruiken we nu we buiten Nederland minimaal het volledige tegoed (160 gb). Waarschijnlijk wat meer omdat de verbruiksteller van Vodafone niet goed werkt :-B
    Ik snap ook niet waarom Vodafone zijn voorwaarden heeft aangepast. Buiten Nederland wordt je ook altijd automatisch op het mobiele netwerk van Vodafone van het land aangesloten. Dus extra (roaming) zullen ze niet maken. Als ik handmatig op een ander netwerk wil, gaat het niet. Blijkbaar blokkeren ze dat.
    Tot nu toe nog blij met mijn Together abonnement van 160 gb en van het TV, netflix etc. kijken via gb op onze tablet sen laptop. Kan mijn vrouw iets anders kijken, als ik weer zo nodig voetbal of één van mijn series moet zien. Voor mij geen schotel.
    Gebruikersavatar
    RobertMertens
    Berichten: 544
    Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
    Locatie: Heteren

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door RobertMertens »

    Op 29 mei 2019 opende ik dit topic.
    Inmiddels heb ik het eea kunnen uitproberen zowel in Belgie als in Nederland.
    KPN iTV zou dus ontvangst in geheel europa mogelijk moeten maken op laptop/tablet/telefoon indien er 4g beschikbaar is.
    Het lukt mij in geen enkel geval om verbinding te krijgen omdat ik niet op mijn thuisadres aanwezig ben.
    Ik krijg de mededeling dat mijn locale positie het niet toestaat om ontvangst te krijgen.
    Wie herkent dit.
    Naar KPN gaan en om uitleg vragen heeft voor mij geen zin aangezien ik per 9 aug as overstap naar een andere provider die stukken goedkoper is.
    Deze nieuwe provider belooft hetzelfde als KPN vwb tv via laptop/tablet/telefoon.
    Gaarne reactie.
    Robert.
    Gebruikersavatar
    Metor
    Berichten: 965
    Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door Metor »

    Met KPN iTV op de iPad met de KPN iTV app geen problemen gehad in Frankrijk, Spanje en Portugal.
    Heb je deze app wel geïnstalleerd?
    Laatst gewijzigd door Metor op zo 21 jul 2019, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
    Gebruikersavatar
    appellover
    Berichten: 4931
    Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
    Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door appellover »

    Gaat alleen via app,via browser bv chrome alleen via een vpn als je buiten NL bent.





    Ron
    Challenger Genesis 388 eb 2016
    Gebruikersavatar
    Trudie67
    Berichten: 3934
    Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
    Locatie: Veluwe

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door Trudie67 »

    Heb je de app wel geupdate?
    Ik moest dat ooit met de ziggo app wel doen.
    Keek eerst alleen in nederland later vernieuwde ziggo dat en moest ik hem updaten zodat hij in europa ook werkte

    Schotel is voor bvn o.a. nieuws en voor als het slecht weer is kijken naar duitse zenders
    Is er wifi dan gebruiken we de ziggo app
    Pilote r450 1989
    Hymer camp 594 1995
    Adria Coral s 670 slt 2010

    Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
    Gebruikersavatar
    doov
    Berichten: 1805
    Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
    Locatie: Rotterdam

    Re: TV-schotel en Canal Digitaal nog echt nodig?



    Bericht door doov »

    Ik kan op de Ipad via de Caiway app TV kijken.
    Heb het tot nu toe 1x gedaan voor een wedstrijd van HET Nederlands elftal.
    Ging prima met 4G.

    Ik kom vaak in Duitsland. Wat een onontwikkeld land is dat als het om dekking voor mobiele communicatie gaat. Pfffffff
    Plaats reactie