Satenne R2 upgrade kastje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
egbertus45
Berichten: 52
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:06
Locatie: Arnhem

Satenne R2 upgrade kastje



Bericht door egbertus45 »

Hallo,

ik heb net een mooie gebruikte caravan over kunnen nemen met een Satenne R2 op het dak :-B . Om CanalDigitaal te kijken moet de antenne contact maken met Astra 3, maar de Satenne vindt alleen Astra 1 en heeft een upgrade nodig.
Na lang onderzoek ben ik achter iets gekomen: er worden verschillende upgrades tegen verschillende prijzen aangeboden.
Satenne biedt de "SATENNE R2 besturingskast UE" aan voor €200,- maar er zijn ook webshops die andere kastjes aanbieden voor €350,- / €360,-
Op de website van Satenne staat wordt gewaarschuwd voor deze te dure kasten die ook vaak updates nodig hebben.
De webshops beweren juist andersom, dat de kastjes die Satenne aanbiedt niet goed zijn en dat je dan waarschijnlijk een nieuw kastje moet gaan aanschaffen omdat de upgrade kastjes het snel begeven.
Ik heb hierom contact opgenomen met Satenne, die vertelde mij telefonisch dat ze veel last hebben van die webshops en dat die kastjes niet geleverd zijn door Satenne.
Satenne krijgt vaak telefoontjes over problemen met de dure kastjes die uiteindelijk niet goed functioneren omdat ze heel vaak de satelliet niet meer kunnen vinden en er software updates voor nodig zijn.
Dat terwijl de kastjes van Satenne sinds de introductie in 2016 nog steeds de satelliet kunnen vinden en dus geen software update nodig hebben.
Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze kasten want ik kan nog niet helemaal goed begrijpen dat de goedkopere oplossing ook de betere oplossing zou zijn.

Graag hoor ik jullie reacties over dit onderwerp! groet, Egbert!
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Kubo »

Ik neem aan dat je al contact met deze firma hebt gehad.
https://www.vadac.com/
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
egbertus45
Berichten: 52
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:06
Locatie: Arnhem

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door egbertus45 »

Kubo schreef:
do 09 mei 2019, 15:42
Ik neem aan dat je al contact met deze firma hebt gehad.
https://www.vadac.com/
Jep,
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Rob66 »

De uitleg van Vadac/Satenne over de "te dure" kastjes is BS.
De kastjes van Satenne zijn de oude DVB-S blackboxen. De "te dure" zijn de nieuwe DVB-S2 boxjes direct van fabrikant Mobilsat.
Je kan wel raden wat er gebeurt als er geen DVB-S transponders meer uitzenden, (Op Astra 3 is er slechts nog één en ook die zit in de transitie naar DVB-S2); je kan dan je DVB-S boxje wel weggooien.
De DVB-S2 boxjes kan je gewoon updaten; of met een SD kaartje of d.m.v. het optionele display waar je de nieuwe parameters kan intoetsen.
De samenwerking tussen Satenne en Mobilsat zijn al jaren geleden stopgezet vanwege diverse zaken.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
egbertus45
Berichten: 52
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:06
Locatie: Arnhem

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door egbertus45 »

Rob66 schreef:
do 09 mei 2019, 16:10
De uitleg van Vadac/Satenne over de "te dure" kastjes is BS.
Satenne zegt dat de nieuwe kastjes regelmatig een update nodig hebben. klopt dit?
Als dat zo is, kies ik liever voor de kast van Satenne want ik heb helemaal geen zin in gedoe met updates e.d.

groet, Egbert
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Rob66 »

Het is maar net welke parameters je er in programmeert.
Met de nieuwe kastjes werd een DVB-S2 transponder (12.110) geprogrammeerd, helaas was deze uit de lucht gegaan zodat er een update nodig was. Dat kan nu eenmaal gebeuren maar een update en je schotel is weer up-to-date.
Was het transponder 12.168 dan kan je het Satenne kastje weggooien. Maar als Vadac beweert dat die transponder voor eeuwig in de lucht blijft, geen probleem, programmeer je die transponder in je blackbox.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Paul Willem »

Hallo Egbert,

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jij nu staat. Heb ook getwijfeld, maar toch niet gekozen voor de goedkopere oplossing van Vadac. Ik heb gekozen voor het duurdere DVB-S2 boxje, om het risico van het uitzetten van de laatste transponder DVB S en het daarmee waardeloos maken van het goedkopere boxje van Vadac uit te sluiten. In eerste instantie heb ik er niet voor gekozen om er meteen een touchscreen als optie bij te nemen. Ik had geen ballen verstand van transponders, satellieten en parameters en dacht mocht er een wijziging komen dan rijd ik wel ff naar de leverancier in Purmerend. Dan kan hij de wijzigingen wel even voor me doen.

Super stom natuurlijk!!!! Op 15 september 2018 werd de transponder waarop mijn Satenne R2 zich uitrichtte uitgezet en had ik geen ontvangst meer, alleen een draaiende schotel. Bij toeval kwam de volgende dag een Belgische camper achter ons staan voor de lunch. Tot mijn verbazing zette de man zijn schotel op, ook een Satenne, en die richtte wel gelijk uit.

Hij vertelde mij dat hij de dag ervoor nieuwe parameters had ingetoetst omdat een transponder was uitgezet. Deze toffe Vlaming had in no time mijn DVB-S2 boxje uit mijn camper gehaald en in zijn camper aangesloten en hij liet me zien hoe hij simpelweg de nieuwe parameter op zijn touchscreen intoetste en de gegevens opsloeg. Hij zette mijn boxje weer in mijn camper en ik had dadelijk weer beeld.

Toen ik zag hoe eenvoudig dat eigenlijk was kon ik me wel voor de kop slaan dat ik niet meteen een touchscreen had aangeschaft.
Onder een borreltje nadien vertelde de Vlaming mij dat hij het spul had aangeschaft bij Wordwide Satellite in Purmerend, waar ik zelf het boxje ook had aangeschaft. Daar hebben we nog wel even om zitten lachen, vooral om mijn koudwatervrees.

Toen we half oktober weer thuiskwamen heb ik dadelijk Rob van Worldwide Satellite gebeld om een afspraak te maken om het touchscreen in te bouwen.

Nu kunnen we met een gerust hart op pad want nu is een email naar Rob voldoende om de nieuwe parameters te krijgen en ben ik selfsupporting bij een transponderwisseling in de toekomst. Het is een fluitje van een cent.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Prhg »

Voor de geïnteresseerden,
Ik heb dat duurdere DVB-S2 kastje nog liggen. Had hem gekocht voor mijn Satenne schotel, maar heb recentelijk een andere camper gekocht.
De nieuwe eigenaren van mijn vorige camper hadden geen belangstelling om tv te kijken, dus heb ik dat besturingskastje er weer uit gehaald. Toch zonde om een kastje van 350 euro zo maar te laten zitten.
Gebruikersavatar
Satenne
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 13:55
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Satenne »

Rob66 schreef:
do 09 mei 2019, 16:10
Je kan wel raden wat er gebeurt als er geen DVB-S transponders meer uitzenden, (Op Astra 3 is er slechts nog één en ook die zit in de transitie naar DVB-S2); je kan dan je DVB-S boxje wel weggooien.
Beste Rob,
De Satenne R2 Upgrade kastjes die worden aangeboden door ons zijn ook geschikt voor de DVB-S2 transponders, Dus de kasten zijn toekomstbestendig en hoeven niet weggegooid te worden :wink:
Probleemloos genieten van satelliet TV met de hoogwaardige vol automatische schotel antennes van Satenne.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Prhg »

Mocht iemand nog zo’n kastje zoeken voor zijn satenne schotel. Ik heb hem nog liggen omdat ik mijn camper verkocht heb.
Voor €250 mag je hem hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Levensgenieter1966
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 11:14
Locatie: Zutphen

Re: Satenne R2 Upgrade kastje



Bericht door Levensgenieter1966 »

Paul Willem schreef:
vr 10 mei 2019, 15:55
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als jij nu staat. Heb ook getwijfeld, maar toch niet gekozen voor de goedkopere oplossing van Vadac.
Dat is erg vreemd, Satenne is namelijk een merk van Vadac is mij verteld :lol3:
Groet,
Iemand die vol gas van zijn leven geniet!
Gebruikersavatar
Satenne
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 mei 2019, 13:55
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Satenne R2 upgrade kastje



Bericht door Satenne »

De originele Satenne R2 upgrade is door ons geleverd van juni 2016 tot juli 2020. De Satenne R2 is naar onze mening nu echt te oud om nog te reviseren en het is verstandiger om een nieuwe automatische schotel aan te schaffen. De afschrijving op een nieuwe antenne is namelijk in de meeste gevallen lager geworden dan de kosten voor een betrouwbare revisie van de oude antenne. Ons advies is dan ook te investeren in een nieuwe generatie Satenne zodat u weer 10 jaar probleemloos kunt genieten van satelliet TV. Mensen die reeds voorzien zijn van een Satenne R2 upgrade kunnen nog wel bij ons terecht voor service en support.
Probleemloos genieten van satelliet TV met de hoogwaardige vol automatische schotel antennes van Satenne.
Plaats reactie