Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
volgens de tekst van de wit ,maximale accu capaciteit 50Ah ??????
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Dat is een IBS (Intelligent Battery Sensor)
https://www.rmeuropean.com/Products/000 ... MFG22.aspx
En wat doet dit ding
Lees zelf maar.
https://www.hella.com/caravan/en/Intell ... -1564.html
https://www.rmeuropean.com/Products/000 ... MFG22.aspx
En wat doet dit ding
Lees zelf maar.
https://www.hella.com/caravan/en/Intell ... -1564.html
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
in de datasheet van victron staat het wel goed.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Hier de afloop van het ontladen tijdens het rijden euro 6. Na wat over en weer gemail met HYMER overeengekomen dat ik een Schaudt WA121525 met temp.voeler kreeg en zelf heb gemonteerd. Systeem werkt nu prima. Max laadstroom is 27AH en vind dat prima. Voordat de dealer "om" was duurde even. Dealer had er nog nooit mee te maken gehad zei die. Ik wist via zijwegen dat dit probleem zich wel vaker had voorgedaan. Dus mede door vorenstaande info en info van het Hymerforum zijn tot kwam men toch tot inkeer. Een ieder bedankt!
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Mooi dat het nu wel werkt.
Nou heb ik dat ding eens bekeken maar denken ze bij Schaudt, net zoals bij Votronic, dat er nog voertuigen zijn die nog een D+ op de dynamo hebben.
Dat zal toch wel eens iemand ze verteld hebben dat dit vrijwel niet meer voorkomt.
Hoe heb jij dat opgelost?
Nou heb ik dat ding eens bekeken maar denken ze bij Schaudt, net zoals bij Votronic, dat er nog voertuigen zijn die nog een D+ op de dynamo hebben.
Dat zal toch wel eens iemand ze verteld hebben dat dit vrijwel niet meer voorkomt.
Hoe heb jij dat opgelost?
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
die 2 merken zou je eigenlijk gewoon moeten vergeten als je geen problemen wilt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Tja maar ze zijn meer dan de helft goedkoper dan de anderen.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 18:23
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
De D+ zit als signaaldraad op de EBL. Bv als signaalgever voor de KK. Deze heb ik gebruikt om de Schaudt aan te sturen. Overigens zag ik dat hij niet in een omgeving mag >45gr. Dat gaf wat extra werk om hem in een koelere ruimte te monteren. De Schaudt kan ook op NIET Schaudt EBL gemonteerd worden. Er zitten diverse aansluitschema's bij.myway schreef: ↑di 03 sep 2019, 22:59Mooi dat het nu wel werkt.
Nou heb ik dat ding eens bekeken maar denken ze bij Schaudt, net zoals bij Votronic, dat er nog voertuigen zijn die nog een D+ op de dynamo hebben.
Dat zal toch wel eens iemand ze verteld hebben dat dit vrijwel niet meer voorkomt.
Hoe heb jij dat opgelost?
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
dan weet je ook waarom goedkoop soms duurkoop genoemd word.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Even deze oude topic “kapen”...: wij hebben een Euro 5 Hymer, een normale VARTA G3 95Ah startaccu en een VARTA LA95 AGM 14,8V 95Ah huishoudaccu.
De AGM werd eigenlijk nooit goed opgeladen, er zat een oude PWM zonneregelaar in, en een EBL29. Ik heb er sinds kort een Votronic MPP350 Solarregelaar in zitten, die de AGM nu mooi op 14,8V (eigenlijk nog anders, want er zit een temperatuur sensor op) bijlaad. En, nog mooier, ook de startaccu bijlaad.
Echter de EBL29 laad niet op het vereiste 14,8 niveau, zit daar net onder.
Is het voor mij nog raadzaam een booster te installeren, voor als ik aan de paal sta, of onderweg. Of kan ik er vanuit gaan dat de Votronic de AGM goed oplaad, en de rest prima is zoals het is, ook al is het niet genoeg.
Een andere optie is de EBL29 om laten bouwen zodat die altijd goed AGM 14,8V laad, maar dan moet het helemaal uitgebouwd worden en lithium kan dan ook nooit meer...
Maak ik mij teveel zorgen zonder een booster?
De AGM werd eigenlijk nooit goed opgeladen, er zat een oude PWM zonneregelaar in, en een EBL29. Ik heb er sinds kort een Votronic MPP350 Solarregelaar in zitten, die de AGM nu mooi op 14,8V (eigenlijk nog anders, want er zit een temperatuur sensor op) bijlaad. En, nog mooier, ook de startaccu bijlaad.
Echter de EBL29 laad niet op het vereiste 14,8 niveau, zit daar net onder.
Is het voor mij nog raadzaam een booster te installeren, voor als ik aan de paal sta, of onderweg. Of kan ik er vanuit gaan dat de Votronic de AGM goed oplaad, en de rest prima is zoals het is, ook al is het niet genoeg.
Een andere optie is de EBL29 om laten bouwen zodat die altijd goed AGM 14,8V laad, maar dan moet het helemaal uitgebouwd worden en lithium kan dan ook nooit meer...
Maak ik mij teveel zorgen zonder een booster?
Laatst gewijzigd door mishendr op za 20 jun 2020, 0:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer T698CL Bianco Line 2013
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Als je die Votronic rechtsreeks op de accu hebt aangesloten (niet via de EBL), en juist hebt ingesteld (op AGM), moet dat voldoende zijn (mits af en toe de zon schijnt ).
Re: Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Precies dat gedaan. Top, dank je.
Hymer T698CL Bianco Line 2013
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar
Huishoudaccu ontlaadt tijdens rijden met Euro 6
Er staat nergens hoeveel vermogen het zonnepaneel heeft.
Dus hoeveel kan er worden geladen en hoeveel is het verbruik?
De startaccu wordt nu ook met 14.8 volt geladen?
Dus hoeveel kan er worden geladen en hoeveel is het verbruik?
De startaccu wordt nu ook met 14.8 volt geladen?