wat is een goede en goedkope automatische schotel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door Hoofdnoorman »

En ik zou het advies geven om gewoon naar Rob66 te luisteren.
Hij heeft er niets aan als hij een verkeerd advies geeft want dan gaat hij flink zijn gezicht verliezen op dit forum en de "negatieve" praatjes gaan snel rond in camperland.
En tsja, hij wil graag ook een plakje kaas op zijn boterham.

Vergeet niet, iets gunnen geeft vaak een mooie service terug.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Levensgenieter1966
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 11:14
Locatie: Zutphen

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door Levensgenieter1966 »

Hallo allemaal, bedankt voor alle reacties en alle tips, ik ben het internet opgespeurd om eventueel nog verder te zoeken, daar kwam ik op de xsarius apollo, was een van de goedkopere schotels. Maar na meer research bleek het toch niet zon hele goede schotel, de schotel van apollo werkt op 220V en het besturingssysteem zit in de dakunit, heeft iemand toevallig ervaring met de apollo schotel? verder heb ik ook contact gehad met de mannen van Satenne en Bente en die hebben mij allebij erg goed geholpen. ben zelfs nog bij de Satenne importeur in Deventer langs geweest en een kijkje genomen en een heerlijk kopje koffie gedronken met de importeur van Satenne.
Groet,
Iemand die vol gas van zijn leven geniet!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door hathi »

Ja levensgenieter,dan zul je wel een goede schotel krijgen als je op de koffie gaat bij de importeur, :?: dat zegt dus helemaal niets,maar alvorens je niet op de koffie wil komen...,ga gewoon praten met iemand die er een heeft,dan word je mss veel wijzer,,enmocht het over de prijs gaan,een handbediende is gwoon het goedkoopst,en tegenwoordig oh zo makkelijk,af te stellen,het verschil is jij bent zelf de motor,en die hoeft zelden gereset,en v nieuwe software voorzien te worden,dus praat met beide mogelijk heden,en draai een keer proef in zo,n Camper,en trek dan jouw conclusie
Hans
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door Rob66 »

Wat dat betreft heeft Hathi helemaal gelijk, wil je niet veel uitgeven en iets betrouwbaar aanschaffen, ga dan voor een handbediend. Eventueel met een, van de nieuwe generatie satmeter, heb je de satelliet zo gevonden.

En dan kan je wel bij iedere importeur langsgaan maar die adviseren je natuurlijk hun eigen schotel.
Nu zeg ik niet dat je mijn advies moet opvolgen maar ik heb elk merk in mijn assortiment op twee na en ken al hun eigenschappen, de goede en minder goede. En iedereen die mijn bedrijf kent weet dat ik je niet de duurste probeer aan te smeren. Wat wil je dan nog meer?
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door Kees_S »

Koop een automatische 65 cm schotel van het topmerk BENTE. Je bent klaar voor 1250,- euro en hebt ontvangst met CD tot in Gibraltar. Geen geklooi met Joyne nodig dus.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



Bericht door Charm »

Het verbaast me telkens weer dat alleen omdat TS een goedkope automatische satellietschotel zoekt, mensen als hathi (en tot op zekere hoogte ook rob66) hem dan maar een handbediende schotel adviseren. Ik snap dit soort reacties niet. Alsof 'goedkoop' altijd maar 'duurkoop' betekent. Ik vind het ook richting TS respectloos om zo te reageren.
Voor alle duidelijkheid: hij hoeft van mij geen Satenne te kopen; ik heb daar geen enkel belang bij. Er zijn ongetwijfeld meerdere goedkope en goede automatische antennes.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    hunter
    Berichten: 321
    Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
    Locatie: `montferland

    Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



    Bericht door hunter »

    Ja hoor,,,,je kon d,r opwachten,,,
    Oost west thuus is hut ook nie alles
    Gebruikersavatar
    Levensgenieter1966
    Berichten: 76
    Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 11:14
    Locatie: Zutphen

    Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



    Bericht door Levensgenieter1966 »

    hathi schreef:
    di 07 mei 2019, 11:54
    Ja levensgenieter,dan zul je wel een goede schotel krijgen als je op de koffie gaat bij de importeur, :?: dat zegt dus helemaal niets,maar alvorens je niet op de koffie wil komen...,ga gewoon praten met iemand die er een heeft,dan word je mss veel wijzer,,enmocht het over de prijs gaan,een handbediende is gwoon het goedkoopst,en tegenwoordig oh zo makkelijk,af te stellen,het verschil is jij bent zelf de motor,en die hoeft zelden gereset,en v nieuwe software voorzien te worden,dus praat met beide mogelijk heden,en draai een keer proef in zo,n Camper,en trek dan jouw conclusie
    Hallo Hathi
    ik krijg dan misschien wel geen betere schotel, maar wel goed advies en veel informatie, sterker nog, de mannen van Satenne hebben tegen mij gezegt om eerst te kijken of satelliet tv kijken in de camper me wel bevalt, dus ongeveer het zelfde wat jij nu loopt te verkondigen. maar aangezien ik echt een automatische schotel wil en ik al weet hoe het is om in de camper satelliet tv te kijken via een schotel ga ik direct voor een automatische. en verder was het ook heel gezellig en de koffie smaakte goed. :wink:
    Groet,
    Iemand die vol gas van zijn leven geniet!
    egbertus45
    Berichten: 52
    Lid geworden op: di 07 mei 2019, 12:06
    Locatie: Arnhem

    Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



    Bericht door egbertus45 »

    :hug: :hug: :hug: :hug:
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



    Bericht door Charm »

    hunter schreef:
    di 07 mei 2019, 14:44
    Ja hoor,,,,je kon d,r opwachten,,,
    Ik ben blij dat ik weer aan je verwachtingen heb voldaan :lol3: heb jij ook weer een fijne dag!. Ik snap trouwens niet dat mensen een fijn leven kunnen hebben zonder Satenne..... maar dat even terzijde :-B
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      JoopBrekken
      Berichten: 4251
      Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
      Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

      Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



      Bericht door JoopBrekken »

      Kees_S schreef:
      di 07 mei 2019, 14:00
      Koop een automatische 65 cm schotel van het topmerk BENTE. Je bent klaar voor 1250,- euro en hebt ontvangst met CD tot in Gibraltar. Geen geklooi met Joyne nodig dus.
      Geklooi met Joyne?? Waar baseer je dat op?
      Wij hebben vanaf het begin Joyne en TOTAAL geen geklooi gehad!! Dat was bij CD wel anders.
      Gebruikersavatar
      Peter LMC
      Berichten: 10101
      Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
      Locatie: Parel van de kempen
      Contacteer:

      Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



      Bericht door Peter LMC »

      Inderdaad.
      Ik heb nu 1 jaar Joyne en nog geen problemen gehad die aan Joyne toegewezen kunnen worden.
      Geen dingen zoals opnieuw zenders laden en zo.
      Werkt prima.
      Maar ben nog niet verder geweest als onder in Portugal.
      Gebruikersavatar
      Kees_S
      Berichten: 632
      Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
      Locatie: Landgraaf (Z-L)

      Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



      Bericht door Kees_S »

      Het geklooi met Joyne is dat mijn apparatuur daarvoor aangepast moet worden. De Telesat Easy schotel heeft deze niet in het menu, de sat-ontvanger kan Joyne niet decoderen. Toen ben ik al afgehaakt. De eerst volgende keer dat ik naar Portugal of Zuid-Spanje ga zit er een automatische 65 cm schotel van Bente op het dak en dan werkt alles weer prima met CD, waar ik geen last heb van nieuwe zenders inladen want dat gaat gewoon perfect automatisch.
      Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
      Afbeelding
      Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
      Afbeelding
      Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
      Afbeelding
      Gebruikersavatar
      Rob66
      Berichten: 1898
      Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
      Locatie: Purmerend
      Contacteer:

      Re: wat is een goede en goedkope automatische schotel?



      Bericht door Rob66 »

      Iedere Telesat ook al staat Joyne niet in het menu kan voorzien worden van de parameters voor de Eutelsat 9 zodat je Joyne kan ontvangen.
      Een nieuwe satontvanger + de Joyne module, voor ongeveer € 235,- ben je klaar.
      Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
      Sponsor van de Campersite.nl
      Plaats reactie