Wat wil ik?
- een meting, die me aangeeft (constant of op afroep) of er verbruik uit de start accu is en hoeveel.
Het belang zit hem in verbruik bij afgeschakelde motor. Tijden het rijden geloof ik het wel.
- simpele constructie
- GEEN continue feest verlichting, bij voorkeur een lcd met zwarte tekst en een lampje indien nodig. Ik wil ‘s nachts niet nog een lampje hebben dat ik mag afdekken of uitzetten.
- inbouw of opbouw, als het maar klein is.
- voorkeur voor digitale aflezing.
De enige goede sluip-verbruik meter is een analoge, een digitale verbruikt namelijk altijd stroom.
De beste manier om dat eenmalig vast te stellen is de methode die Kroppie hierboven schreef.
Als je weet welke sluip-verbruikers je hebt kun je die misschien door een relais laten afschakelen (motor uit, relais uit).
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
@Pwhooftman
Wat ik bedoel is dat je met een DC "clamp"meter geen juiste mA waardes kan aflezen.
Daarvoor zijn die toestellen niet gevoelig genoeg.
Natuurlijk heb je wel gelijk dat ze goed en veilig zijn voor grotere stromen.