Achteruitrijcamera in Hymerbus

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Camper_01

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Camper_01 »

Een bedrading aanleggen in een Fiat buscamper is goed te doen. Een camperdealer zoekt dit soort werk niet. Een camperklant is vaak veel te lastig en wil nergens iets van de bedrading zien, daarom liever niet. Heb zelf de bedrading van de radio/navigatie naar achteren gedaan in mijn vorige Campscout en het remlicht voorzien van de camera met adapterring. Aantal uren die hierin gingen ca 12, maar wel professioneel gedaan. Achter het derde remlicht aan de binnenkant in het kastje wel een las/koppeldoosje geplaatst.
PvK
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 15:41
Locatie: Het groene hart

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PvK »

En heb je de draden binnen in de auto verwerkt? Zitten er goten of iets dergelijks of heb je de draden onder de auto door geleid?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door PaulBng »

Ik gok door de kokerbalk onderlangs het dak aan bakboord....
Camper_01

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Camper_01 »

Aan de kant van de bijrijder, net onder plafond en achter en in de kastjes.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

De knoop is doorgehakt. Komende week wordt door de garage een dometic achteruitrijcamera geplaatst, geïntegreerd in het derde remlicht. Bekabeld. Met een 7 inch schermpje waarop je continu ziet wat er achter je gebeurd.
De prijs was dat ik dan ook ga rijden in de bus, anders vond mijn man het onzin .
Moet lukken......
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door HAK »

Krijg je geen spijt van en je man ook niet.

Herman
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Ja, denk ik ook. Is overigens niet de dometic met los scherm geworden, maar een achteruitrijcamera geïntegreerd in het 3e remlicht en een ingebouwde radio met scherm (XZent).
We vonden een los schermpje achteraf toch een beetje armoedig en nu manlief om was werd het budget ook opgehoogd .
Maar staat nog steeds bij de garage want hij had het druk en wij geen haast, kunnen toch niet weg.
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door HAK »

Ik heb de camera ook in het 3e remlicht zitten maar wel met een los scherm op de plek van de binnenspiegel (die er nooit in gezeten heeft).
Tot op de centimeter manoeuvreren, bv de trekhaak onder de aanhangwagenkoppeling, is dan een fluitje van een cent met de ducato van bijna 6,5 meter. Heb hem trouwens niet op de "achteruit" geschakeld maar alleen handbediend. (heb hem ook bijna constant aan staan).

Herman
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door Zadowolony »

Hier ook een bus van bijna 6,4 m lang. En wordt ook zo aangesloten dat we m altijd aan kunnen zetten als een soort achteruitkijkspiegel. Ook de iPhone kan gekoppeld worden voor de navigatie. We hebben dit niet in de xzent genomen omdat ik de iPhone flexibeler vind dan een vast systeem.
De kijkhoek is 170 graden, dat leek mij voldoende.
Gebruikersavatar
HAK
Berichten: 201
Lid geworden op: do 03 mar 2005, 8:48
Locatie: ASSEN

Re: Achteruitrijcamera in Hymerbus



Bericht door HAK »

Ik heb ook zicht van de trekhaak tot een meter of 8 - 9 achter de camper en kan links en rechts de achterhoeken van de bus zien.

Herman
We are far beyond "1984"

The Earth does not belong to us
we belong to the Earth
Plaats reactie