Welke schotel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Welke schotel?



Bericht door Cee Pee »

ChristiaanvB schreef:
za 30 mar 2019, 21:51
Je kan ook overwegen over te stappen op televisie via internet. Nog wel redelijk in de kinderschoenen, maar zeker al wel een alternatief voor een toch dure schotel en dito duur abonnement.

Voor max 10 euro per maand heb je een abonnement (NLZIET of Canal Digitaal) wat in heel Europa werkt. En met de huidige (unlimited) data abonnementen van providers (ook in het buitenland) is het echt een redelijk alternatief aan het worden.

Ik was bezig met het kiezen van een schotel en werd hierop geattendeerd en er ging een "wereld voor me open".
Dat klinkt misschien wel leuk maar niet in heel Europa is de dekking zo goed als in Nederland.
In Noord, zuid en oost Europa zijn er nog heel veel blinde vlekken en die zijn veel groter dan de vlekjes waar het wel zou werken.
En als je daar dan ontvangst zou hebben blijkt het weer zo traag te zijn dat alles heel schokkend beweegt.
Nee, heel Europa TV via internet is nog ver weg.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Welke schotel?



Bericht door ChristiaanvB »

In Noord, zuid en oost Europa zijn er nog heel veel blinde vlekken
Zelf heb ik alleen ervaring in zuid Europa en daar werkt het op zich prima, evenals in Nederland inderdaad. Maar ik schreef al het staat redelijk in de kinderschoenen, maar voorlopig zie ik van een dure schotel installatie af. Het abonnement is ook aanzienlijk goedkoper.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Ja TV via internet hoor ik idd veel wisselende verhalen. Wij zijn vorig jaar in Noorwegen geweest en op veel plekken geen internet aanwezig.

@ Rob,
Begrijp ik goed dat je dus van b.v. de hotbird of hispasat die er wel instaan de transponders zou moeten veranderen in transponders van de eutelsat?
En dan natuurlijk de vraag welke transponders moet ik er dan in zetten, ik kan er 3 per satelliet inzetten.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke schotel?



Bericht door appellover »

Bestaan er in Nederland onbeperkt 4 G abonnementen,bedoel ik echt onbeperkt in heel EER.Dus per maand meer dan 400 GB op 4 G snelheid in heel EER.
Woon in Spanje en er is geen provider die echt onbeperkt 4G heeft voor partikulieren .
Kijk al heel lang via CD ,kost nu 35 € ( met 2 kaartjes) .
Helaas is in de EER nog lang niet overal 4G ,stond bv vorige maand paar dagen in Motril ,alleen H+,heel traag.
Dus tv via internet is voor ons geen optie.
We kijken thuis ook wel eens via internet als er onweer is ,maar vreet mb’s .Gebruikt ongeveer 9 Gb per avond
(7 uur) .


Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door Rob66 »

Cendy schreef:
ma 01 apr 2019, 13:59
@ Rob,
Begrijp ik goed dat je dus van b.v. de hotbird of hispasat die er wel instaan de transponders zou moeten veranderen in transponders van de eutelsat ?
En dan natuurlijk de vraag welke transponders moet ik er dan in zetten, ik kan er 3 per satelliet inzetten.
Neem bijvoorbeeld de Hispasat en programmeer: 11.785 27500 hor 2/3 DVB-S2

Succes
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Dank je wel Rob,
Zijn dan trouwens de overige 2 transponders die onder de hispasat staan niet belangrijk?
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

We hebben toch besloten om de kleine Alden te gaan vervangen voor een nieuwe grotere automatische schotel.
Wij gaan per jaar 1 x voor een maand lang naar het noorden toe, dit kan Zweden of Noorwegen zijn.
De rest van de uitstapjes zal voornamelijk Duitsland, Belgie en Nederland zijn. Wij zijn niet voornemens om naar het zuiden te gaan, heel misschien ooit Italie.Wij wonen in een buiten gebied waardoor we thuis ook schtoel hebben, hier hebben we een CD abonnement.
Wat het idee is, is om een Joyne abo te nemen voor 1 maand en deze te gebruiken voor onze noordelijke trip. De andere uitstapjes willen we gewoon gebruik maken van ons CD abo.
We zitten nu dus alleen nog met de vraag welke automatische schotel hierbij de beste keuze is.
Hopelijk zijn er hier mensen die ons van advies kunnen voorzien.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Welke schotel?



Bericht door komtwelgoed »

Bedenk in ieder geval wel dat de footprint die Joyne geeft gebaseerd is op een schotel van het merk B&R die heel erg goed presteert. Bij schotels van andere merken die voldoen aan de opgegeven maten, heb je aan de randen van de footprintlijnen geen ontvangst. Dan moet je zeker een maat groter nemen dan aangegeven.
Bijlagen
footprint-joyne-eutelsat 9e.jpg
footprint-joyne-eutelsat 9e.jpg (114.99 KiB) 421 keer bekeken
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door rzwiebel »

Wij hebben een Bente 65 cm met CanalDigitaal; een handbediende schotel (dus geen automaat). Met een satelliet-pieper (Sathero SD100HD) en een EIS-Statief is het uitlijnen van de schtotel binenn twee minuten gebeurd. Voordeel van een handbediende schotel (met 2x 10m coax) is dat ik niet hoe te zoeken voor een plekje voor de camper (vrij zicht op satelliet, niet onder de bomen e.d.) Wij hebben op Astra 3 (!!) ontvangst van Midden-Zweden tot in Marokko met de 65 cm Bente B&R. Zie verder mijn site: https://www.zwiebelfam.nl/camper/schotel.htm
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
DirkenAnneke
Berichten: 476
Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
Locatie: Schoonoord

Re: Welke schotel?



Bericht door DirkenAnneke »

ChristiaanvB schreef:
za 30 mar 2019, 21:51
Je kan ook overwegen over te stappen op televisie via internet. Nog wel redelijk in de kinderschoenen, maar zeker al wel een alternatief voor een toch dure schotel en dito duur abonnement.

Voor max 10 euro per maand heb je een abonnement (NLZIET of Canal Digitaal) wat in heel Europa werkt. En met de huidige (unlimited) data abonnementen van providers (ook in het buitenland) is het echt een redelijk alternatief aan het worden.

Ik was bezig met het kiezen van een schotel en werd hierop geattendeerd en er ging een "wereld voor me open".
Ik weet niet wat voor internet abonnement (incl prijs) dit is, want in Nederland heb je inderdaad vaak 'unlimited' , maar in de EU wordt dit meestal gelimiteerd tot 10Gb. Uit ervaring heb ik ervaren dat al een paar uurtjes TV kijken via internet je bundel enorm minimaliseerd, dus ….
Verder is de 4G dekking in de rest van de EU (mn. Z Europa) erg wisselvallig, waardoor TV kijken dubieus is.
Anneke & Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Welke schotel?



Bericht door myway »

rzwiebel schreef:Wij hebben een Bente 65 cm met CanalDigitaal; een handbediende schotel (dus geen automaat). Met een satelliet-pieper (Sathero SD100HD) en een EIS-Statief is het uitlijnen van de schtotel binenn twee minuten gebeurd. Voordeel van een handbediende schotel (met 2x 10m coax) is dat ik niet hoe te zoeken voor een plekje voor de camper (vrij zicht op satelliet, niet onder de bomen e.d.) Wij hebben op Astra 3 (!!) ontvangst van Midden-Zweden tot in Marokko met de 65 cm Bente B&R. Zie verder mijn site: https://www.zwiebelfam.nl/camper/schotel.htm
Een Bente is een automaat en geen handmatige schotel.
De handmatige is een eiss de schotel zelf zit wel weer op een Bente automaat.
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

komtwelgoed schreef:
wo 03 jul 2019, 7:56
Bedenk in ieder geval wel dat de footprint die Joyne geeft gebaseerd is op een schotel van het merk B&R die heel erg goed presteert. Bij schotels van andere merken die voldoen aan de opgegeven maten, heb je aan de randen van de footprintlijnen geen ontvangst. Dan moet je zeker een maat groter nemen dan aangegeven.
Dus met de bente B&R 65cm zouden we dus tot aan de groene lijn via Joyne gewoon tv moeten kunnen kijken.?
Als we bv een andere schotel zouden nemen dan moeten we dus minimaal een 85cm schotel nemen?
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door rzwiebel »

myway schreef:
wo 03 jul 2019, 21:00

Een Bente is een automaat en geen handmatige schotel.
De handmatige is een eiss de schotel zelf zit wel weer op een Bente automaat.
Ik denk toch echt dat je abuis bent: wat er bij mij onderin het bagagevak ligt is echt een Bente B&R 65 cm, hier te verkrijgen: https://www.arobantennebouw.nl/thuis-va ... tel-staal/ en hier: https://www.ziezotec.nl/satelliet-appar ... ennes.html
En EISS is het statief te verkrijgen voor bijna elke schotel, ook de slechte TRIAX 68 cm.
Je hebt weters en betweters; aan die laatsten heb ik een gloeiende hekel.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Welke schotel?



Bericht door myway »

Fijn om te weten dat je niet van betweters houdt.
De in de eerste link is een stalen schotel met een naam erop en de schotel in de tweede link is zo te zien een losse B&R schotel.
Dit is een aluminiumschotel die zit normaal op het handmatige Eiss systeem, maar ook op de automatische Bente van Rian.
Plaats reactie