Welke schotel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe automatische schotel voor op de camper.
Momenteel zit er namelijk een Alden 45cm schotel op onze camper maar vaker geen ontvangst als wel ontvangst.
We hebben er 2 op het oog.
1. Bente B&R 65cm
2. Xsarius Apollo 85cm

Ik lees vaak de de Bente net zo goed of beter presteerd als de 85cm varianten van andere merken.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 1 van de bovenstaande schotels?
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schotel



Bericht door Rob66 »

Welk type Alden heeft u?
Er zijn namelijk ombouwsets met grotere schotel.
Met deze set heeft u een groter bereik met de installatie. Aanschaf van een nieuwe schotel installatie is dan niet nodig.

P.s. de Bente doet het erg goed maar niet net zo goed of nog beter dan 85cm schotels van andere merken.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel



Bericht door Cendy »

Dat is een goede vraag, het type van de schotel zou ik niet durven zeggen.
Er staat allen Alden op de schotel, de schotel zelf is geperforeerd.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door Rob66 »

Je kan een foto van de dakunit maken en die mailen aan info@wwsat.nl. dan herken ik hem wel en zal dan hier melden welke oplossing er voor is.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Ik zal morgen even een foto maken en deze mailen.
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Welke schotel?



Bericht door myway »

Wat ik nog wel eens tegen kom is dat bepaalde merken zeggen de schotel is 85 cm en dan rekenen ze de volle breedte van de schotel terwijl de Bente daadwerkelijk 65 cm is
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Beste Rob,
Er is zojuist een foto gemaild.
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Welke schotel?



Bericht door ChristiaanvB »

Je kan ook overwegen over te stappen op televisie via internet. Nog wel redelijk in de kinderschoenen, maar zeker al wel een alternatief voor een toch dure schotel en dito duur abonnement.

Voor max 10 euro per maand heb je een abonnement (NLZIET of Canal Digitaal) wat in heel Europa werkt. En met de huidige (unlimited) data abonnementen van providers (ook in het buitenland) is het echt een redelijk alternatief aan het worden.

Ik was bezig met het kiezen van een schotel en werd hierop geattendeerd en er ging een "wereld voor me open".
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door Rob66 »

Cendy schreef:
za 30 mar 2019, 21:11
Beste Rob,
Er is zojuist een foto gemaild.
Ik heb de foto gezien en het betreft dus een OneLight en idd is deze schotel eigenlijk te klein voor goede ontvangst van de Astra 3 en Eutelsat 9.
Ik heb voor deze dakunit een grotere schotel, dit scheelt al veel in de ontvangst. Hij is 80cm breed en wat betreft signaalsterkte is hij te vergelijken met een 75 cm schotel.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Hallo Rob,
Dat klinkt goed. Wij kijken thuis ook via de schotel omdat we nogal vrij wonen en er geen kabel beschikbaar is. Echter kijken wij via canal digitaal en deze kaart gebruiken we ook in de camper. Alleen zie ik dat noorwegen via astra3 toch best lastig gaat worden ook al zou je een 85cm schotel hebben.
Zou dat via de eutelsat met de 80cm alden een beetje te doen zijn ?
Of is met de alden niet af te stemmen op de eutelsat ? Want in de stuurunit (Alden SSC Hd) kan ik niet afstemmen op de eutelsat.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Welke schotel?



Bericht door komtwelgoed »

Tot bijna boven in Zweden heb je een veldsterkte van 46dB voor de Eutelsat 9 oost. Bekijk de bijlage waarvan de footprint origineel van Eutelsat komt en niet van Joyne die B&R-schotelmaten hanteert. 46dB kun je ontvangen met een schotel van 75-95cm. Omdat Joyne een fec van 3/4 gebruikt, zou ik minimaal een schotel van 80cm aanhouden.
Bedenk dat je voor Joyne wel een ontvanger moet hebben waar je een CI-module in kunt steken.
Bijlagen
officiele footprint Eutelsat 9B widebeam van Eutelsat.png
officiele footprint Eutelsat 9B widebeam van Eutelsat.png (283.16 KiB) 1305 keer bekeken
Cendy
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 04 feb 2019, 20:41

Re: Welke schotel?



Bericht door Cendy »

Zou dit dan betekenen dat we met de alden na de ombouw tot in het 46bd deel via joyne tv kunnen kijken, of is dat voor de alden 80cm toch iets teveel gevraagd?
En dan natuurlijk nog de vraag of de alden hd ssc unit de eutelsat überhaupt kan vinden. Ik weet inmiddels wel hoe ik hierin een transponder toe kan voegen maar niet hoe ik bv de hotbird zou kunnen veranderen in de eutelsat. Of kun je hem foppen door bv in de hotbird een transponder van de eutelsat te zetten
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Welke schotel?



Bericht door komtwelgoed »

Je kunt op een automaat wel een grotere schotel monteren, maar dan zal ook de lnb-arm vernieuwd moeten worden anders komt de lnb niet in het brandpunt te staan. Ik heb dus geen flauw idee of zo'n ombouw wel goed gaat werken.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schotel?



Bericht door Rob66 »

Het is een complete set met verlengde lnb arm.
Niet alleen de schotel. Een SSC kan je op verschillende manieren programmeren. Als de eutelsat 9 of eurobird 9 er niet in voorkomt neem je bijvoorbeeld de Thor o.i.d.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Plaats reactie