Accu uitleg vraagje

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
hymer66
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 17:01

Accu uitleg vraagje



Bericht door hymer66 »

Hallo,

ik heb even een vraagje over de huishoudaccu, ik heb hier eigenlijk geen verstand van en kan iemand het mij uitleggen. Heb geprobeerd om het te begrijpen en te lezen op het forum maar kom er niet aan uit :oops: .

Wij hebben 2 Gel accu's in de camper
IMG_3008.JPG
IMG_3008.JPG (18.62 KiB) 814 keer bekeken
3 weken geleden heb ik de camper in de stalling gezet en heb de accu's gemeten met een spanningsmeter, 12.90 volt.
Vandaag heb ik ze wederom gemeten en ze gaven beide 12.74 volt aan.
Wanneer ik aan de paal sta met stroom erop dan geeft het display in de camper, Hymer b514 SL, ook 140A aan, ik neem aan dat dit ampere's bedoeld zijn.
Echter wanneer ik nu op het display kijk dan geeft het display 44A aan.

Nu is mijn vraag, zijn de accu's leeg terwijl ze toch 12.74 volt aangeven, of waar moet ik op letten op volt of ampere ? :crazy:

Alvast weer bedankt !
Groet Hymer66.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu uitleg vraagje



Bericht door Kroppie »

12.9 - 12,74 volt betekent accu 100%vol, op het display staat 140a, nu heb je 2 accu,s a 70Ah, geeft dat display de totale capaciteit van de accu,s soms aan? (2x 70Ah = 140), en hoe leger ze worden hoe minder dat display zal aangeven.

het is in ieder geval niet de laadstroom die 140a, want dat redt jouw laadapparaat niet, en ik denk dat geen enkel laad apparaat in een camper hoe groot ook dat redt, en in ieder geval overleven die 2 accu,s van je zo,n laadstroom niet.

lees de gebruiksaanwijzing van dat display eens goed door, ik ken dat display niet , dus meer kan ik je helaas niet vertellen

jos
jos