Stopcontacten op huishoudaccu?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Pedro48 »

Zo heel simpel is het ook weer niet kom ik net achter.
De 230 volt voorziening loopt naar de zekeringkast. Daar zitten 2 dubbele zekeringautomaten op..en 1 enkele.
Maar eens uitzoeken hoe dat allemaal geschakeld is. Er zal een zware bij zitten, de Alde verwarming kan max op 3000 watt, naast het gas of in combinatie met gas. Dat zal ik niet of heel weinig gebruiken denk ik. Kan op 1000, 2000 of 3000 watt. 16 A heb je niet zoveel..
Eerst maar eens een schema opzoeken denk ik.
Alle stopkontakten op de omvormer zal lastig worden denk ik.
Tenzij ( wat ik hoop) die allemaal op dezelfde automaat zitten.
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Cee Pee »

Kan best eens wezen dat die Alde apart zit gezekerd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Jan Pieter »

Als je de Alde op stroom wilt gebruiken moet je die zelf aan zetten op het bedieningspaneel als je dat niet doet gaat hij gewoon op gas lijkt me dan het probleem niet bij mij werkt dat iig zo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Kroppie »

ga eerst eens goed uitzoeken hoe e.e.a. zit in jouw camper, anders krijg je hier de gekste oplossingen en raadgevingen.

want zelfs met alde kan het met verschillende stopcontacten, alleen zal de alde dan ook direkt op het paal stopcontact aangesloten moeten worden, en bij een automaat VOOR de automaat

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door appellover »

CeePee,
Die apparaten heb ik allemaal niet en mis het ook niet,waterkoken en koffie op gasstel.Denk ook dat we al die apparaten niet kwijt kunnen, en we hebben al overgewicht.

Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Kroppie »

appellover schreef:
zo 17 mar 2019, 15:18
Hallo Jos ,
Ik gebruik die rechtse aansluiting op de mppt,load, ook als het donker is dus 0,0 v. uit de panelen komt.Heb daar een dubbel 12 volt stopkontakt gemaakt ,zo’n 2 weg verloopstekker uit de autohandel ,stekker er af geknipt en rechtstreeks op de loadaansluiting, in die 2 stopkontakten zitten 2x 2 usb .
Werkt prima ook als het donker is.

Ron
die aansluiting geeft gewoon de accuspanning door , en schakelt uit als de spanning beneden een bepaalde waarde komt, en weer in als de spanning weer hoog genoeg is,i dus afhankelijk van de accuspanning niet van de zon.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Pedro48 »

Kroppie schreef:
zo 17 mar 2019, 18:23
ga eerst eens goed uitzoeken hoe e.e.a. zit in jouw camper, anders krijg je hier de gekste oplossingen en raadgevingen.

want zelfs met alde kan het met verschillende stopcontacten, alleen zal de alde dan ook direkt op het paal stopcontact aangesloten moeten worden, en bij een automaat VOOR de automaat

jos
Ja..ben naarstig op zoek naar een elektrisch schema.
Morgen ook maar eens gaan meten her en der.
Adria Coral Supreme S 690SC
Pedro48
Berichten: 255
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Stopcontacten op huishoudaccu?



Bericht door Pedro48 »

Jan Pieter schreef:
zo 17 mar 2019, 18:01
Als je de Alde op stroom wilt gebruiken moet je die zelf aan zetten op het bedieningspaneel als je dat niet doet gaat hij gewoon op gas lijkt me dan het probleem niet bij mij werkt dat iig zo
Dat klopt.
Is ook niet echt een probleem.
Per ongeluk aan laten staan kan echter wel.
Dat soort dingetjes voorkom ik liever.
Murphy heeft me al vaker te pakken gehad. :D
Adria Coral Supreme S 690SC
Plaats reactie