Update Victron BMV
Update Victron BMV
Onlangs is er voor de Victron Bmv een update geweest en als je die gedaan hebt moet er een instelling gewijzigd worden, anders meet hij onder bepaalde omstandigheden niet goed.
Bij een verbruik van minder dan 0.15 Amp. moet de stroomdrempel bijgesteld worden anders wordt dat verbruik van minder dan 0.15 Amp. niet in het verbruik meegerekend.
Ik heb de stroomdrempel op 0.01 Amp. gezet en het werkt weer.
Ook is op het scherm nu een lager verbruik dan 0.15 Amp. zichtbaar.
Bij een verbruik van minder dan 0.15 Amp. moet de stroomdrempel bijgesteld worden anders wordt dat verbruik van minder dan 0.15 Amp. niet in het verbruik meegerekend.
Ik heb de stroomdrempel op 0.01 Amp. gezet en het werkt weer.
Ook is op het scherm nu een lager verbruik dan 0.15 Amp. zichtbaar.
Re: Update Victron BMV
Dank je wel voor het vermelden
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Update Victron BMV
Ik heb de bus opgehaald en de hoofdschakelaar weer aan gezet moet ik nu nog wat extra instellen of zo iets omdat het stroom er af is geweest ?
Ook heb ik de accu vervangen van een 90Ah naar een 220Ah
Ik heb de update gedaan en nu moet ik nog de stroomdrempelwaarde veranderen kan je mij uitleggen hoe en waar ik dat moet doen ? Ik zie in de handleiding op pag 23 onder 07 wel daar iets over staan maar geen uitleg waar ik dat moet doen.
Ook heb ik de accu vervangen van een 90Ah naar een 220Ah
Ik heb de update gedaan en nu moet ik nog de stroomdrempelwaarde veranderen kan je mij uitleggen hoe en waar ik dat moet doen ? Ik zie in de handleiding op pag 23 onder 07 wel daar iets over staan maar geen uitleg waar ik dat moet doen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Update Victron BMV
In ieder geval moet het aantal Ah aangepast worden.
Zelf doet ik instellen altijd met een dongel, gaat veeeeeeeel makkelijker.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden hier over.
Zelf doet ik instellen altijd met een dongel, gaat veeeeeeeel makkelijker.
Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden hier over.
Re: Update Victron BMV
Ik heb de dongle
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Update Victron BMV
Ah .................. dan contact maken met de bmv
Rechts boven in het scherm van de app staat instellingen en accu instellingen openen daar staan de mogelijkheden.
Ik zou ook de staartstroom omlaag zetten, staat standaard op 4%
Met gebruik van zonnepanelen wordt de bmv soms te vroeg op 100% gezet als die daar op staat.
Rechts boven in het scherm van de app staat instellingen en accu instellingen openen daar staan de mogelijkheden.
Ik zou ook de staartstroom omlaag zetten, staat standaard op 4%
Met gebruik van zonnepanelen wordt de bmv soms te vroeg op 100% gezet als die daar op staat.
Re: Update Victron BMV
Ik maak met VictronConnect verbinding met de mppt75/15 en toen vroeg die om de update te installeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Update Victron BMV
Foutje ik heb de dongle op de mppt aangesloten maar om de instellingen aan te kunnen passen moet ik die even in de bmv doen
Ik ga dat straks even proberen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga dat straks even proberen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Update Victron BMV
Ik heb handmatig in de BMV700 de accu verhoogd van 90 naar 220 maar omdat ik dus geen dongle op de BMV heb aangesloten heb ik die ook niet kunnen updaten en om de dongle even van de MPPT af te halen heb ik geen zin in want de stekker zit aan de onderkant van de MPPT die weer in het bankje zit en de dongle zit vast geschroefd.
Als ik een aparte dongle koopt en die vast aan de BMV laat zitten kan dat ? Dus dan heb ik 2 dongles in de bus.
Dan nog even een vraag over de MPPT, als ik onder accu kijkt dan zie ik onder laderinstellingen staan achter accuvoo : Gel Victron Deep Dischardge(2) maar ik heb een Dynac TR220 dus een natte accu.
Staat dit dan wel goed en als dat niet zo is waar moet ik die op zetten ?
Als ik een aparte dongle koopt en die vast aan de BMV laat zitten kan dat ? Dus dan heb ik 2 dongles in de bus.
Dan nog even een vraag over de MPPT, als ik onder accu kijkt dan zie ik onder laderinstellingen staan achter accuvoo : Gel Victron Deep Dischardge(2) maar ik heb een Dynac TR220 dus een natte accu.
Staat dit dan wel goed en als dat niet zo is waar moet ik die op zetten ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Update Victron BMV
Als je op het vakje naast ‘Accuvoorinstellingen’ klikt, kun je kiezen voor “Voorinstelling aanmaken”, of “Voorinstelling bewerken”. Je kunt dan de specifieke parameters voor jou accu ingeven en opslaan.
Maar, hoewel je nu ‘Gel Victron deep discharge” hebt gekozen, zijn dat wel de algemene instellingen die ook voor de Dynatrac wel kloppen. Als je meer specifieke info van je accu hebt zou je dat eventueel nog kunnen finetunen.
Maar, hoewel je nu ‘Gel Victron deep discharge” hebt gekozen, zijn dat wel de algemene instellingen die ook voor de Dynatrac wel kloppen. Als je meer specifieke info van je accu hebt zou je dat eventueel nog kunnen finetunen.
Re: Update Victron BMV
Met twee dongels werken kan.
Je moet idd goed opletten met de stekker insteken, als je het niet goed ziet druk je zomaar een van de pennetjes scheef.
Als je lader instelling kiest, doe dan gebruikers gedefinieerd.
Let er dan een paar dagen op dat de absorptiespanning ook daadwerkelijk niet hoger komt dan 14.4 volt.
Ik heb die van mij wat lager gezet omdat ik in geschiedenis nog vaak 14.56 tegen kwam.
Je moet idd goed opletten met de stekker insteken, als je het niet goed ziet druk je zomaar een van de pennetjes scheef.
Als je lader instelling kiest, doe dan gebruikers gedefinieerd.
Let er dan een paar dagen op dat de absorptiespanning ook daadwerkelijk niet hoger komt dan 14.4 volt.
Ik heb die van mij wat lager gezet omdat ik in geschiedenis nog vaak 14.56 tegen kwam.
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Update Victron BMV
Dat heeft te maken met de temperatuur heb ik begrepen. Die van mij staat ook wat lager. Ik weet niet of dat verstandig is.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Update Victron BMV
Ik heb nog een accu met schroefdoppen en moest nog al wat water bijvullen, ik denk dat de regelmatig hogere accuspanning daar de oorzaak van is.