Fietsaccu laden met Honda aggregaat

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51259
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Kroppie »

die 48 volt is een aanduiding voor het type accu, NIET het voltage waar de lader mee laad, een lader voor een 48 volt accu zal door laden tot een hogere eindspanning dan 48 volt bereikt is, zal in de buurt van de 56 volt zijn, want een 48 volt fiets accu is pas 100% vol als die eindspanning bereikt is, en omwille van levensduur vd accu word soms gekozen voor een iets lager dan de maximale eindspanning .
als je dus een lader besteld voor een 48 volt accu met +-2,5 ampere laadcapaciteit zal je de goede lader krijgen, niet eigenwijs wezen dan kom je niet verder, want een 54,6 volt lader zal je niet vinden om de dood eenvoudige reden dat er geen 54,6 volt fiets accu,s zijn/bestaan.

my last two cents

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Hoofdnoorman »

veetee schreef:
zo 06 jan 2019, 10:37
Nee, volgens mij is dit een lader voor 36V fietsaccu’s...

Weet je zeker dat er geen 36 op de accu staat ipv 56 (leesbrilletje)? 56V is niet echt gangbaar. Meestal zijn de accu’s 24V (29,4V laadspanning) of 36V (42V laadspanning)...

Trouwens, als je op het plaatje kijkt in de eerste link van Hoofdnoorman, staat op het ding zelf 42V output, ipv 48V, zoals de titel vermeld... ?
Ja, ik zie dat deze site even wat rommelig is. Ik zal zo even zoeken naar een betere in Spanje.

Bij de Lion accu's zijn de volgende laadspanningen gangbaar:
24 volt - 29,4 volt laadspanning
36 volt - 42 volt laadspanning
48 volt - 54,6 volt laadspanning
60 volt - 67,2 volt laadspanning
72 volt - 79,8 volt laadspanning

Onverlet dat ik even een slechte site heb gelinkt, sorry daarvoor, is de 48 volts acculader [Dus met een laadspanning van 54,6 volt] gemeengoed in Spanje en bij vrijwel alle fietshandelaren te koop!

Ik zal even zoeken naar een betere site.


Edit:

Dus nu even een betere link en daarbij een hele lijst met aangesloten bedrijven in verschillende steden.
Je schreef dat jij een soort coax stekker hebt. Nou die lader zit er ook bij. Op de gelinkte pagina is het de onderste foto.
Veel "Speed Pedelec's" zijn 48 volt systemen en ook een aantal scooters. Vandaar gewoon een ruim assortiment laders hier in Spanje.

https://www.milanuncios.com/bicicletas/ ... 728257.htm
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op zo 06 jan 2019, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door veetee »

Ik werd in verwarring gebracht door
alfred2905 schreef:
za 05 jan 2019, 14:22
welke lader kan ik hier in spanje kopen om zulke accu s (54,6v 23,4ah) te laden?
m vr gr
De accu is dus niet 54,6 V maar 48 V. Dan klopt het weer. :wink:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsja, en als ik te snel werk, maak ik dus fouten.
Nu dus een lader getoond van een soort Fietsmarktplaats. Dat krijg je als je de taal niet goed spreekt.

Hieronder nog een link welke wel goed is.
Ik zal er nog wel een paar bijzetten in EDIT Mode.

https://www.tutiendaenergetica.es/carga ... -electrico
https://www.amazon.es/Cargador-cargador ... B074TD23F6
(In Valencia en deze laad met zelfs 3 amp!) http://www.qbbikes.com/en/cagador-bater ... g-fan.html
(In Pamplona)https://www.tutiendaenergetica.es/carga ... -electrico
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door alfred2905 »

jos ik wil niet eigenwijs zijn (misschien toch eigen a h beestje, mr die vindt je in alle landen en srtreken!)
waarom ik op het verkeerde been getzet wodt i s : op mijn 2 laders staat output 54,6v
maar ik zal op jullie expertise vertrouwen en via de Hoofdviking zn sites hier eentje bestellen
indien jullie willen weten hoe het later afloopt zal ik met plezier hier later op terug komen
in ht andere geval: bedankt iedereen voor jullie hulp
m vr gr
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Hoofdnoorman »

Jammer Alfred dat ik niet wist dat jij daar een adres hebt.
Dan kun je ook bij Amazon of e-bay bestellen.

De link met de 3 amp lader is interessant. In een andere link staat zelfs een 7 amp lader. Dat kan misschien net iets teveel van het goede zijn. Is wel snel met laden, maar ook minder goed voor de levensduur van de accu.

Maar, zoals gezegd, bij vrijwel elke fietsenmaker verkrijgbaar.

Overigens nog even goed gekeken op de eerste link die ik gaf.
https://www.ebicishop.eu/es/cargador-48 ... 238610.htm

Daar staan wel 2 dezelfde laders met verschillende uitgangen en prijzen.
Dus die 48 volt lader zou goed moeten zijn, de foto is een algemene foto en het komt vaker voor dat men niet voor ieder type een andere foto gebruikt.
Het bedrijf zit pakweg 200 meter van waar ik nu sta, dus ik zou dinsdag even kunnen kijken voor jou of het de goede is.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door alfred2905 »

hartelijk dank Rudy voor alle moeite
ik versta waarom je denkt dat ik hier een adres heb,verkeerde woordkeuze v mij
nee ik kom v malaga en st nu ergens rond torremolinos
ik wil gerust langs komen kun je de zaak eens bekijken en ik kan ik u bedanken voor alle moeite
Uw staanplaats kan via een pb
m vr gr
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Alfred, je mag natuurlijk langskomen. Ik sta in Albir, dus op de terugweg naar Nederland.
Als ik hier al weg ga (mogelijk over twee weken), dan richting zuiden.
Maar mogelijk kan ik zelfs de storing voor je vinden. Ik heb veel elektronica onderdelen bij mij.

Even verkeerd gelezen de vorige post.
Ik stuur je een PB.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie