Fietsaccu laden met Honda aggregaat

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door alfred2905 »

Hallo
Ben momenteel in zuid Spanje
Mijn fietsaccu is 54.6V en 23.4A
Mijn Honda is een 2.2i en laad deze accu niet op als ik de lader in het aggregaat steek en in mjn accu
Na meer dan uur laden bleef accu op 46.8V.begin waarde
Normaal thuis geeft lader rood aan als hij laadt, dit was nu nt het geval, continue groen
Heeft iemand goede raad voor mij?

Groeten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiets accu laden met honda



Bericht door Kroppie »

laadzekering in de accu stuk?

maar wat voor een fiets heeft u wel niet 55 volt x 23 ampere is >1,2Kw!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Fiets accu laden met honda



Bericht door veetee »

Je bedoeld denk ik 23,4 Ah. :wink:

Maarrr... heeft de lader het eerder wél op dit aggregaat gedaan? Doet de lader het wel op een gewoon stopcontact (aan de paal, of in café of restaurant)? Kan natuurlijk ook aan de lader liggen.
Je aggregaat produceert een zuivere sinus volgens de documentatie, dus daaraan zou het niet moeten liggen.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door Huub56 »

Of de schakelaar van de aggregaat op aan zetten, doet een lamp het wel op aggregaat ?
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door alfred2905 »

hallo
eerstens bedankt voor de snelle antwoorden
antwoorden op de vragen in volgorde
de fiets is een lankeleisi van china accus zijn wel degelijk zo zwaar
wel 23.4ah zoals terecht gemeld
thuis heeft de lader geen problemen gehad en de 2 aangekochte accu's correct opgeladen
om een nl dame te helpen had ik haar aan een stopkontakt gehangen en een accu aan het andere v d 22i de dame was geholpen= honda werkt
groeten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door Kroppie »

die honda is een inverter aggregaat, nu kan het zijn dat de geschakelde voeding van de lader de inverter in het aggregaat stoort of omgekeerd, waardoor er niet geladen word, probeer de lader eens in een gewoon 230 volt stopcontact.

een inverter aggregaat is een motortje met een dynamo en een inverter(omvormer), de dynamo maakt b.v. 48 volt gelijkstroom en de inverter maakt daar een 230volt wisselstroom met een mooie sinus van, e.e.a. is beter en makkelijker te regelen op die manier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door bupozaanstad »

@ Kroppie

Geschakelde voeding ?? Elke voeding word geschakeld het zij AAN of UIT maar je bedoelt natuurlijk een schakelende voeding ;-)
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door Kroppie »

ja, natuurlijk. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door Kroppie »

alfred2905 schreef:
do 03 jan 2019, 18:05
hallo

thuis heeft de lader geen problemen gehad en de 2 aangekochte accu's correct opgeladen
groeten
en doen nu alle 2 de accu,s het niet meer?, of heb je er nog maar 1 geprobeerd, en als een accu bijna helemaal vol is kan het ook gebeuren dat de lader niet gaat laden, dan is de onbelaste spanning bijna gelijk aan de uitschakel spanning.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda



Bericht door alfred2905 »

alweer bedankt
ik ga morgen dit alles uitproberen, wat jullie melden
ben nu aan t pakken om deze nacht naar malaga te vertrekken (vrouw verdient de kost nog, heeft morgen vliegtuig)
Janpinz:
"Euhh...een dame opgeladen met een agregaat?
Zo,n ding wil ik ook!! " ik zal Uw interesse doorgeven, wie weet wat er van komt!! (vrouw is alleen op reis)
met vr groeten
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door alfred2905 »

stand van zaken na eindelijk op een camping te staan

honda agregaat werkt normaal
lader werkt nergens op : niet op omvormer , niet op netstroom dus stuk
lader geopend maar geen zekering,naar electronica winkel : niet te maken

de uitgang vd lader is een coax deze draad kon je omkeren in het toestel, als ik deze per vergissing omgekeerd gebruikt heb(plus en min veranderen dan zeker) zal dit de oorzaak zijn dat hij stuk is?

met vr groeten
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door Kroppie »

zeker weten dat de lader stuk is?(omdat wel een groen lampje brand in de lader), IN de accu,s zit meestal ook een zekering in het laadcircuit, ook zit er een hoofdzekering in een accu pakket.

als je spanning kan meten meet dan eens of je spanning hebt op de laadcontacten, zo nee dan is hoogst waarschijnlijk de laadzekering IN de accu stuk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
alfred2905
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 15:24

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door alfred2905 »

ik heb 2 accus met de fiets gekocht
met de 2 accus heeft mijn vrouw 2 weken gefietst
eentje (leeg) geeft 46,2V
andere bijna leeg maar fietst nog, geeft 49V aan
als ik de lader op net aansluit en voorzichtig de coax uitgang meet geeft die maar 24V-25V
dat zou toch die 54,6V moeten zijn,niet?
als de polariteit omgekeerd wordt kan zo n lader dan stuk gaan?
welke lader kan ik hier in spanje kopen om zulke accu s (54,6v 23,4ah) te laden?
m vr gr
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fietsaccu laden met Honda aggregaat



Bericht door 't Busje »

Is de informatie over die accu's wel goed? Ik zie bij Lankeleisi geen fietsen met een 54,6 volt en 23,4 Ah accu.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie