Steenmarter alarm

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
peer
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 11:08
Locatie: Heythuysen

Re: Steenmarter alarm



Bericht door peer »

hoe weet ik of een electronisch apparaat wel werkt? wat is een goeie wat kost die en waar haal ik die?????
Peer
zonder elkaar zijn we altijd alleen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Steenmarter alarm



Bericht door Kroppie »

dat is iets wat iedereen graag zou willen weten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Toedeledoki

Re: Steenmarter alarm



Bericht door Toedeledoki »

peer schreef:
za 05 jan 2019, 20:59
hoe weet ik of een electronisch apparaat wel werkt? wat is een goeie wat kost die en waar haal ik die?????
Peer
Dat is mij ook nog een raadsel. Ik heb al meerdere auto's gezien die een pieper/flitser hadden en toch nog bezoek van een steenmarter. Het systeem met de hoogspanningsplaatjes schijnt overigens wél goed te werken. Er was hier een garage die dat ook monteerde en dan de garantie gaf dat alle latere steenmarterschade voor zijn rekening was. (Geen idee of die garantie stand gehouden heeft).
Een ander best wel groot probleem is het stroom verbruik van de piepers. Bij mensen die niet zo veel rijden kost het meer accu's. Er zijn overigens wél mensen die beweren na montage van zo'n pieper geen bezoek meer gehad te hebben.
Wc blokjes, hondenhaar of urine werken eigenlijk helemaal niet.
Dan is er nog een spray. Dat wordt een vieze plakboel maar schijnt ook enigzins te helpen.
In bosachtige gebieden hier in noordoost Nederland is de overlast soms heel erg. En de enige afdoende oplossing is daar gaas. Onder de auto, of alle gaten aan de onderkant dichtmaken.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Steenmarter alarm



Bericht door Vertrokken2 »

Die van mij werkt, althans sinds de montage heb ik geen marterbezoek meer gehad.
Zie mijn eerdere post.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Steenmarter alarm



Bericht door Tec »

Ik zie in de buurt ook wel gaas onder de auto maar dan tussen de voorwielen, onder het motor gedeelte.
Is dat voldoende of moet het gaas echt rondom buiten de wielen uitsteken?
p.s. ik heb een bordje verboden voor Steenmarters en dat werkt goed tot nu toe maar voor de toekomst toch maar iets anders.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Steenmarter alarm



Bericht door Kroppie »

of zorgen dat het mode word om jassen/kleding van steenmarter bont te gaan dragen, zijn die beessies zo weg.
de mens krijgt alles uitgeroeid als er geld mee verdient kan worden

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie