Netflix in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Netflix in de camper



Bericht door TestCase »

Chromecast, dat was toch de vraag, werkt alleen met wifi. Met een mifi zonder simkaart maak je ook een lokale wifi in de camper, of je neemt een oud wifiroutertje mee? Anders moet het via hdmi oid zoals hierboven geoppert, maar dan zonder chromecast.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door B1gcheese »

Heb een nep Chromecast/Miracast via Ali besteld maar die werkt voor geen meter. Ik ga eens de tip van Paul proberen en die Android TV box bestellen. Desnoods alles lokaal op de tablet downloaden thuis en dan in de camper afspelen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Toedeledoki

Re: Netflix in de camper



Bericht door Toedeledoki »

Als je wilt afspelen via zo'n Android box dan kun je de films beter op USB of SD zetten. Je kunt vanaf je telefoon of tablet casten en/of mirroren naar zo'n bakje, maar dan zit je met hetzelfde verhaal als de Chromecast dat beide via dezelfde wifi verbonden moeten zijn.
Zo'n kastje is in principe een telefoon of tablet zonder beeldscherm.
Om hem makkelijker te kunnen bedienen is nog wel een airmouse of draadloos toetsenbordje aan te raden. Niet strikt noodzakelijk, maar het wordt er allemaal een stuk makkelijker van.
https://www.ebay.com/itm/MX3-Air-Mouse- ... :rk:9:pf:0
Gebruikersavatar
Reims
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:39

Re: Netflix in de camper



Bericht door Reims »

Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? vreemde zaak kun je toch beter thuis blijven ,het valt mij vaak op in de zomer het mooiste weer zitten mensen voor de tv deuren en ramen open anders is het te warm ,is dit een luxe beeld !?? ieder zijn eigen ding uteraard ,maar ik blijf het vreemd vinden, daar ga je toch niet voor weg groet Martin
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Netflix in de camper



Bericht door rbisdom »

In het huidige tijdperk haal ik mijn films niet meer op listige wijze van het internet, maar kijk ik via Netflix. Dan vervalt de optie om de films op SD of HD te zetten, de films zijn alleen te zien vanuit de Netflix app en heb je niets aan de Android Box. Toch??
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Netflix in de camper



Bericht door TestCase »

Nou heb ik geen tv in de camper hoor maar wel een chromecast thuis dus ik weet hoe dit werkt. (Is ook mijn interesse als ICT'er)
Wil je van telefoon/tablet naar tv zonder wifi dan is ook zoiets te overwegen,
https://www.dx.com/p/micro-usb-mhl-male ... cm-2028018
Werkt niet altijd als ik het goed heb, vaak met de oudjes niet maar voor die prijs de gok waard.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Netflix in de camper



Bericht door Mathijs_ »

Reims schreef:
wo 02 jan 2019, 10:21
Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? vreemde zaak kun je toch beter thuis blijven ,het valt mij vaak op in de zomer het mooiste weer zitten mensen voor de tv deuren en ramen open anders is het te warm ,is dit een luxe beeld !?? ieder zijn eigen ding uteraard ,maar ik blijf het vreemd vinden, daar ga je toch niet voor weg groet Martin
Als je huis op een mooie plek staat met grote tuin, mag je dan ook geen films meer kijken? Moet je dan maar in een flatje gaan zitten, daar kan je immers ook prima die film kijken.

Wij zijn nu 3 maanden onderweg, elke dag een stadje of dorpje bezoeken gaat er echt niet in. Even heerlijk een filmpje kijken of een voetbal wedstrijd, en daarna een televisie programma wat mijn vriendin wil kijken, maken de uitstapjes weer extra leuk.

Niet iedereen gaat alleen maar op vakantie met een camper. Veel leven er in. Dus dan hoort in de avond rustig op de bank hangen er ook bij.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door MonRoe »

Reims schreef:Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? vreemde zaak kun je toch beter thuis blijven ,het valt mij vaak op in de zomer het mooiste weer zitten mensen voor de tv deuren en ramen open anders is het te warm ,is dit een luxe beeld !?? ieder zijn eigen ding uteraard ,maar ik blijf het vreemd vinden, daar ga je toch niet voor weg groet Martin
Wij zijn nu ook op stap en niet in de warmte maar in Duitsland. Heerlijk in de ochtend een stuk lopen of fietsen en dan ‘s middags een film of serie kijken waar we thuis geen tijd voor maken/hebben.

Ook in de zomer is het ontspanning en ieder ontspant toch op zijn eigen manier?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Netflix in de camper



Bericht door freedom2 »

Reims schreef:
wo 02 jan 2019, 10:21
Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? daar ga je toch niet voor weg
En deze die altijd op PC of smartphone zitten?
Gebruikersavatar
actieradius
Berichten: 1448
Lid geworden op: vr 06 jan 2017, 7:47

Re: Netflix in de camper



Bericht door actieradius »

TestCase schreef:Nou heb ik geen tv in de camper hoor maar wel een chromecast thuis dus ik weet hoe dit werkt. (Is ook mijn interesse als ICT'er)
Wil je van telefoon/tablet naar tv zonder wifi dan is ook zoiets te overwegen,
https://www.dx.com/p/micro-usb-mhl-male ... cm-2028018
Werkt niet altijd als ik het goed heb, vaak met de oudjes niet maar voor die prijs de gok waard.


//Kees.
Dank Kees. Even résumé. Hdmi kabel in tv. Adapter (keesAfbeelding) op hdmi kabel en dan de micro USB in je telefoon aansluiten. Dan via Netflix app op telefoon series kijken op je tv.
En dat voor 5 euro Afbeelding
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Netflix in de camper



Bericht door Veebee »

Kijk eerst of je telefoon MHL compatible is.

https://techlector.com/updated-list-of- ... -with-mhl/
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door B1gcheese »

Reims schreef:
wo 02 jan 2019, 10:21
Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? vreemde zaak kun je toch beter thuis blijven ,het valt mij vaak op in de zomer het mooiste weer zitten mensen voor de tv deuren en ramen open anders is het te warm ,is dit een luxe beeld !?? ieder zijn eigen ding uteraard ,maar ik blijf het vreemd vinden, daar ga je toch niet voor weg groet Martin
In de zomer zitten wij ook buiten, maar wij zijn niet alleen met mooi weer op pad. Dus de rest van het jaar is het wel prettig om te kunnen Netflixen als je een dag op sjouw bent geweest.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Netflix in de camper



Bericht door MonRoe »

Reims schreef:
wo 02 jan 2019, 10:21
Gaan jullie dan weg met de camper om tv te kijken ?? vreemde zaak kun je toch beter thuis blijven ,(knip) ieder zijn eigen ding uteraard ,maar ik blijf het vreemd vinden, daar ga je toch niet voor weg groet Martin
martin wat doe jij dan als je met de camper op pad bent wat je thuis of vanaf huis niet kunt doen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Netflix in de camper



Bericht door TestCase »

actieradius schreef:
TestCase schreef:Nou heb ik geen tv in de camper hoor maar wel een chromecast thuis dus ik weet hoe dit werkt. (Is ook mijn interesse als ICT'er)
Wil je van telefoon/tablet naar tv zonder wifi dan is ook zoiets te overwegen,
https://www.dx.com/p/micro-usb-mhl-male ... cm-2028018
Werkt niet altijd als ik het goed heb, vaak met de oudjes niet maar voor die prijs de gok waard.


//Kees.
Dank Kees. Even résumé. Hdmi kabel in tv. Adapter (keesAfbeelding) op hdmi kabel en dan de micro USB in je telefoon aansluiten. Dan via Netflix app op telefoon series kijken op je tv.
En dat voor 5 euro Afbeelding
Klopt helemaal, hdmi is een stugge kabel en je moet alles van je telefoon bedienen dus zorg voor een goede lange hdmi kabel, koop deze pas als het werkt.Afbeelding

Dat compatible zijn met MHL kun je vaak ook bij de fabrikant vinden, dan weet je het zeker!

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie