Netflix in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Netflix in de camper?



Bericht door taxus »

Dank Rob, zijn al weer een beetje minder dom :D
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Netflix in de camper



Bericht door Dafluc »

Omdat er nu in twee topics met dezelfde titel gereageerd werd heb ik ze samengevoegd.
Afbeelding
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Netflix in de camper



Bericht door sleutel13 »

Interessant onderwerp. Wij hebben de tv ook puur voor Netflix en evt dvbt zenders. Noorwegen kan nogal regenachtig over komen dus dan is een verloren dag wat minder erg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5663
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Netflix



Bericht door Camperic »

GerritA schreef:
di 19 mar 2019, 13:12
Als je een Android telefoon hebt zou je een Chromecast kunnen kopen (www.chromecast.nl). Deze sluit je aan op één van de HDMI poorten (stroom voeding via usb uitgang op je tv). Je hebt hier echter wel in je camper een wifi netwerk voor nodig hebt waar zowel je telefoon als chromecast op aansluit. Je telefoon kan dan netflix binnen halen via 4G en streamen naar je chromecast. Als je geen 4G hebt krijg je niet al te beste kwaliteit beeld trouwens.
Als je een nieuwe model (bijv. samsung) telefoon hebt dan zou je zonder wifi netwerk rechtstreeks naar een multicast device kunnen streamen (bijvoorbeeld de Microsoft wireless display adapter). Als je een samsung telefoon hebt kan je hiervoor de smarthings app downloaden.
rbisdom schreef:
di 19 mar 2019, 15:33
En als je geen 4G hebt, kun je altijd nog vooraf gedownloade films afspelen, toch?
Dit heb ik getest, maar je kunt m.b.v. een Chromecast helaas geen gedownloade films kijken via WiFi-netwerk in de camper zonder internet. Het is mij niet gelukt in ieder geval.

Ik heb een eigen WiFi-netwerk via R36 router waarmee ik zowel iPad als Chromecast heb verbonden. Zolang het WiFi-netwerk ook verbonden is met internet (4G of router thuis op oprit) gaat het goed, maar zodra ik de internetverbinding van de router verbreek stopt het afspelen na korte tijd en krijg ik de melding "Laden 99%" :roll:

Oplossing: Apple Lighting/HDMI-adapter gekocht en de iPad bekabeld via HDMI aangesloten op de tv, waarmee ik wel gedownloade films off line kan streamen vanaf iPad naar tv.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie