Omvormer aanschaffen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Omvormer aanschaffen



Bericht door Face »

Ben eigenlijk van plan een omvormer aan te schaffen om tijdens het rijden de accu's van de E bikes op te laden. Zou dit wat zijn kost 169.00 euro met afstand bediening 1000/1200 w gemodificeerde sinus...

Of beter een zuivere sinus aanschaffen??
Bijlagen
SPW1000-12R.jpg
SPW1000-12R.jpg (13.01 KiB) 969 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door Kroppie »

voor dat geld zou ik een zuivere sinus aanschaffen, bij voorbeeld

https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle ... :rk:8:pf:0

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door Digiwalker »

Een zuivere sinus vind de elektronica van de fietslader veel lekkerder.


Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door Digiwalker »

Kijk hier eens: https://www.leertronic.nl
Heb ik goede ervaringen mee.

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door 't Busje »

En waarom 1.000 watt? Wij laden met een 600 watt zuivere sinus omvormer (HQ-PURE600-12) twee fietsaccu's tegelijk op. Die trekken samen iets minder dan 400 watt (thuis gemeten met zo'n verbruiksmeter in het stopcontact).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door dedruivenplukker »

Die van Ebay de link van Kroppie deed het prima bij mij. Aangeschaft voor de elec.fiets.
In China goedkoper, maar deze komt uit Dtsl. Makkelijker bij eventueel retour en geen import heffing.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
PDJ

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door PDJ »

Kroppie schreef:
za 29 dec 2018, 19:23
voor dat geld zou ik een zuivere sinus aanschaffen, bij voorbeeld

https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle ... :rk:8:pf:0

jos
Jos, zijn dat nu ook echt goede omvormers? De prijsverschillen zijn best flink te noemen in vergelijking met nedelandse prijzen.
Ik wil er tzt ook 1 aanschaffen, maar er zijn zoveel merken en types...Laat staan prijzen!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door Kroppie »

over het algemeen zijn ze hun geld waard en functioneren ze prima, de sinus omvormers van +-1000watt in deze prijsklasse, niet te vaak overbelasten, dat is vaak de oorzaak van falen bij die dingen, doe je er geen gekke dingen mee, en heb je er een ruim bemeten voor het beoogde gebruik , zijn het prima dingen, hun geld waard, heb er zelf ook een profitexx 1000watter gehad, tot ik een 2e hands zwaardere victron 1600 watt, vond en de chinees weggeven, doet het na 9 jaar nog steeds.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PDJ

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door PDJ »

okay, weten we dat ook weer :cheers:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door kampo »

Misschien ook eens het hoofdstuk lezen:
"Relevanteste Rezensionen"
https://www.ebay.de/urw/reiner-Sinus-Sp ... 2497712606
Dan begrijp je meteen alles over de voor en nadelen van zo een koopje
Doe er je voordeel mee.
Groeten Kampo
PDJ

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door PDJ »

Inderdaad, ruimschoots het dubbele nemen van wat je nodig hebt :wink:
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door dedruivenplukker »

Voor fietsaccu laden prima.

Die van mij per ongeluk verkeerd aangesloten ( ik had de hh accu afgekoppeld en even snel een kleine auto accu gebruikt)

De interne steek zekeringen zijn doorgebrand, bij het apparaat zitten extra zekeringen geleverd.
Nog niet getest en ik hoop dat hij het nog doet, anders koop ik er weer zo eentje. :-B
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door Hoofdnoorman »

kampo schreef:
za 29 dec 2018, 20:22
Misschien ook eens het hoofdstuk lezen:
"Relevanteste Rezensionen"
https://www.ebay.de/urw/reiner-Sinus-Sp ... 2497712606
Dan begrijp je meteen alles over de voor en nadelen van zo een koopje
Doe er je voordeel mee.
Het zal misschien wel zo wezen, maar ik heb 4 weken geleden een 2000 watter gekocht bij een genoemd Nederlandse leverancier. Wel over de 500 euro betaald en die doet het slechter als de Chinees van 219 euro die ik had.
Hij zou 10 seconden kunnen werken met een overbelasting van 3000 watt en 2 seconden met belasting tot 4000 watt.
Vooralsnog slaat hij op tilt bij het opwarmen van het water via een gewone Ohmse belasting van 1600 Watt.
Hele verhalen op zijn website van degelijk en Europees ontwerp, maar voorlopig moet ik nog wel een bericht krijgen over wat er nu verder gaat gebeuren.
Maar mijn Chinees gaat weer terug op de plek. Die trekt de Dolce Gusto ook niet in één keer, maar die reset zichzelf tenminste en hoef ik niet steeds de schakelaars uit en aan te zetten. Ook kan ik daarvan de uitgang ietsje naar beneden zetten/draaien, dat kan net het verschil gaan maken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Omvormer aanschaffen



Bericht door bupozaanstad »

Kroppie schreef:
za 29 dec 2018, 19:23
voor dat geld zou ik een zuivere sinus aanschaffen, bij voorbeeld

https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle ... :rk:8:pf:0

jos
Een ding is zeker dit apparaat heeft geen CE keur maar een China Export "keurmerk" het lijkt heel wat maar eigenlijk is het zonde van je geld en het voldoet niet aan de Europese goedkeuringsnorm. Nu zullen vele denken wat maakt mij dat uit maar daar kom je wel achter als je je fiets aan het laden bent en je TV signaal is gestoord of de radio valt uit of je hebt andere vreemde storingen aan boord van de camper.

Ik heb ook nog even een filmpje toegevoegd van een "China Export" adapter van 230 naar 12 volt. Maar of je gaat van 12 naar 230 volt maakt in princiepen niet uit omdat de niet gekeurde zooi stoort op alle elektronica in de buurt. Deze adapter stuurde de aquariumcomputer aan bij de buren 2 huizen verder en als radiozendamateur kon ik op diverse banden niet meer werken. Ik heb de buurman van een deugelijke adapter voorzien en de oude is opgestuurd naar de EMC commissie voor uitgebreide meting.

Op een camperplaats in Duitsland stond er een Nederlander die mij vroeg of ik de storing op zijn TV kon veroorzaken met mijn zendapparatuur, deze was op dat moment niet ingeschakeld dis ik heb toen de apparatuur ingeschakeld en zowel op de 20, 40 en 80 meter band had ik een enorme storing. De man snapte er niets van en vertelde dat hij zijn fiets aan het laden was en ik vroeg hem of hij de omvormer eens kon uitschakelen, dat deed hij en de storing bij hem zelf en bij mij was volledig verdwenen, bij inschakelen was de storing er weer. Hij had dit ding ook nieuw gekocht in China. Deze rommel kan zelfs hulpdiensten storen en in Nederland kan het Agentschap Telekom deze dingen zelfs in beslag nemen en een boete opleggen. Dit zal in omringende landen net zo zijn en ik weet dat het Belgische BIPT metingen doet bij campings om dit soort dingen op te sporen.

Bijlagen
CE keur.jpg
CE keur.jpg (31.2 KiB) 798 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie