DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

Via Ali deze tv /radio dongle besteld
https://www.aliexpress.com/item/2017-NE ... 39320.html

Gevraagd was mijn bevindingen te delen.

Bestelling was binnen twee weken binnen, heb er 16 euro voor betaald., inmiddels iets meer dan 22 euro. De link hierboven zie je het in dollars, maar als je de app van aliexpress installeert op je tablet dan zie je het gewoon in euro's en kan je met ideal of creditcard betalen (ivm de vraag hoe bestel je dit).
Op de site staan ook de systeemeisen die aan je pc worden gesteld. Het is compatibel met windows10.

Op de bijgeleverde dvd (mini) staat een handleiding in welke volgorde de twee setup programma’s geïnstalleerd moeten worden.
Doe eerst de usb stick en antenne erin voordat de software wordt geinstalleerd (pas op met beveiligingsprogramma’s die actief zijn, die blokkeren nog wel eens een installatie).
Er wordt een icoon op je werkblad aangemaakt, dus daarmee start je het programma op.
Daarna via het menu de invoerbron (tv/dab/fm) kiezen en daarna op scannen drukken. Via de meegeleverde afstandsbediening kunnen er ook taken uitgevoerd worden.

Zoals je op de schermafdruk zie vind die de free to air programma’s en speelt ze keurig af. Je kan het fullscreen afspelen.
Radio werkt ook goed, dab hier wat minder maar dat komt ook omdat ik in huis aan het testen ben.

De app is niet erg stabiel, maar dat kan ook komen omdat mijn ontvangst in huis een beetje tegenvalt of omdat ik te snel tussen allerlei opties aan het schakelen ben en de pc het niet meer kan volgen (ofschoon ik net een snelle nieuwe lichtgewicht Surface heb aangeschaft)

Kortom, het werkt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zadowolony op za 15 dec 2018, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: DVB t2 usb TV dab+ dongle



Bericht door Nugget1 »

Voor ontvangst van lokale dvb t2 tv gebruik ik digiporty tv t2 van Telestar, hooggevoelig en HD. Voordeel vond ik dat deze ontvanger zelf een wifisignaal uitzendt. De ontvanger zet ik op de plaats met de beste onrvangst, en de ingelogde tablet heb ik vlak bij me. Van zitplaats veranderen heeft dus geen invloed op de ontvangst. De ontvanger is oplaadbaar, en kan ook aangesloten zijn op een powerbank. Er kan maar één tablet tegeijk verbonden zijn. Nadeel is de hogere prijs van de Digiporty.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: DVB t2 usb TV dab+ dongle



Bericht door Camperic »

Dank je voor het delen van de ervaring :thumbup:
Nugget1 schreef:
za 15 dec 2018, 12:48
Voor ontvangst van lokale dvb t2 tv gebruik ik digiporty tv t2 van Telestar
Ik heb daarvoor een vergelijkbare LogiLink Air DTV Wi-Fi DVB-T2 receiver gekocht (maar gebruik deze in de praktijk nooit :oops: ).
Als ook DAB+ wenselijk is, dan zijn dat echter geen gelijkwaardige alternatieven :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

Zo n draadloze had ik eerst ook het oog (zie foto) , maar inderdaad geen dab+ en geen h.265, dus spannend of die straks nog bruikbaar is. De vermelding T2 erachter is nog geen garantie dat die straks met de nieuwe signalen wel werkt.
Dus ff gegaan voor een goedkope oplossing.
Meestal zullen we tv via de wifi kijken met de kpn app op de ipad, daarvoor heb ik tevens de Ez hotspot extender v4 gekocht. Werkt ook goed.
Maar als er geen wifi is, is voor deze goedkope oplossing gekozen en hoef ik ook geen radio mee te slepen.

Afbeelding
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Janpinz »

Helaas alleen voor Windows, dus?
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Nugget1 »

Nog een kleine aanvulling: DVB-T 2 HD Free to Air ontvangst na H.265/HEVC standaard, om de ontvangst van alle via DVB T2 HD vrij ontvangst baren .App downloaden :Amdroid, windows of IOS.
Bij elke nieuwe camperplaats uiteraard opnieuw laten scannen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

Die laatste opmerking van @Nugget snap ik niet.....
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

Janpinz schreef:Helaas alleen voor Windows, dus?
Er bestaan ook usb versies compatibel met Android.
het toestel van het plaatje obv wifi werkt met iOS en Android .
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Janpinz »

Ok bedankt
Wij werken uitsluitend met iOS..vandaar.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

En ze zijn er ook voor de Mac .
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Camperic »

Zadowolony schreef:
za 15 dec 2018, 16:38
Die laatste opmerking van @Nugget snap ik niet.....
Ik ook niet :think:
Zadowolony schreef:
za 15 dec 2018, 13:52
Zo n draadloze had ik eerst ook het oog (zie foto) , maar inderdaad geen dab+ en geen h.265, dus spannend of die straks nog bruikbaar is. De vermelding T2 erachter is nog geen garantie dat die straks met de nieuwe signalen wel werkt.
De LogiLink die ik heb gekocht ondersteunt h.265 x;-)
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een do



Bericht door Nugget1 »

Aanvulling op mijn opmerking over opnieuw scannen: Het apparaat, de digipory t2 scant welke vrij toegankelijke zenders er zijn. Dat scannen gebeurt na jouw opdracht verder automatisch.
Als je bijv. 200 km verder bent gereden, moet je opnieuw het apparaat laten zoeken naar beschikbare zenders. Digital Video Broadcadting Terrestrial 2 maakt nl gebruik van zendmasten met een bepaalde reikwijdte. zie ook wikipedia hierover.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

Inmiddels de dvb-t2 stick in de praktijk werkend. Zowel publieke zenders als (dab) radio werken allen prima.
De boerencamping heeft slechte wifi, en we mogen de wifiversterker ook niet gebruiken ( is expliciet gezegd ), dus zijn we afhankelijk van de dvb-t2 stick.
In combinatie met een KPN Funcke buitenantenne werkt het perfect !
Goedkope werkende oplossing !
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

DVB-T2 usb TV en DAB+ met een dongle



Bericht door Zadowolony »

We zijn een jaar verder en de stick is niet meer bruikbaar voor tv, wel voor radio. Blijkbaar is hij toch niet HEVC compatibel , was wel toegezegd.
Dus in deze setting geen goede oplossing.
Wacht dus nu maar op mijn nieuwe telefoon abo met onbeperkte data......
Plaats reactie