Klopt phoenix kan je niet uitlezen via je Victron connect app, enkel via color control display van Victron...
Grts
Peter
Victron Connect app
Re: Victron Connect app
Op een nieuwe zit een VE-direct communicatiepoort en is met een dongel via de app uit te lezen
Re: Victron Connect app
Aha bijgeleerd....kan je ook de firmaware ermee updaten! Eens kijken bij mijn M+ of ik die ve bus heb. Heb nog een BT dongle liggen van Victron.
Grts peter
Grts peter
Re: Victron Connect app
Ja, je kunt er ook eenvoudig de firmware mee updaten
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Victron Connect app
Mooi! Nu gebruik ik de usb dongkle MK1 van Victron, om via hun software victron ve allerlei instellingen aan te passen in de M+, waaronder ook de firmware ( btw is onlangs een nieuwe verschenen). Heb deze dus gisteren upgedated naar de nieuwe ware.
Waar ik me nog wel vragen bijstel is de werking van de M+, ik heb 2x 100A AGM, en ik heb de indruk dat mijn lader steeds maar op Absorptie blijft staan? Op mijn Victron color screen zie ik dat de 220v aanstaat, lampje brand oranje op de M+ ( middenste van de drie), dus charger staat aan....pas als ik enkele verbruikers inschakel, zie ik dat er W worden geleverd aan die gebruikers en dan pas vraagt de M+ aan de AC in, om te leveren ( intern wordt de AC in afgekoppeld, wanneer geen gebruik). Vreemd want de status van de batterij staat dan op 85% bv....wanneer de AC in geleverd wordt, zie ik de SOC oplopen....dus intern staat er iets niet goed bij mij in de programatuur van de M+. Een van mijn settings, was dat ik laad met max 20A, wat de 0,1C is van de 200A capaciteit. Kan het zijn dat deze te weining is, en daardoor de absorptie lang is. Batterijen zijn 1j oud en in zeer goede conditie( nooit onladen, altijd met BMV gewerkt, enz....)
Dus nu heb ik de setting aangepast naar de standaardwaarde van de M+, 37A laadstroom en zal zien wat de evolutie is.
Graag de M+ En technici hun ervaringen op dat vlak.
Grts
PeterB
Waar ik me nog wel vragen bijstel is de werking van de M+, ik heb 2x 100A AGM, en ik heb de indruk dat mijn lader steeds maar op Absorptie blijft staan? Op mijn Victron color screen zie ik dat de 220v aanstaat, lampje brand oranje op de M+ ( middenste van de drie), dus charger staat aan....pas als ik enkele verbruikers inschakel, zie ik dat er W worden geleverd aan die gebruikers en dan pas vraagt de M+ aan de AC in, om te leveren ( intern wordt de AC in afgekoppeld, wanneer geen gebruik). Vreemd want de status van de batterij staat dan op 85% bv....wanneer de AC in geleverd wordt, zie ik de SOC oplopen....dus intern staat er iets niet goed bij mij in de programatuur van de M+. Een van mijn settings, was dat ik laad met max 20A, wat de 0,1C is van de 200A capaciteit. Kan het zijn dat deze te weining is, en daardoor de absorptie lang is. Batterijen zijn 1j oud en in zeer goede conditie( nooit onladen, altijd met BMV gewerkt, enz....)
Dus nu heb ik de setting aangepast naar de standaardwaarde van de M+, 37A laadstroom en zal zien wat de evolutie is.
Graag de M+ En technici hun ervaringen op dat vlak.
Grts
PeterB
Re: Victron Connect app
Begrijp ik het goed dat je denkt dat de 230V AC in standaard niet doorgeschakeld word naar de uitgang?
Dat is namelijk normaalgesproken wel het geval. Alleen als je de maximum op te nemen walstroom reduceert naar nul (via control panel) zal de ingang losgekopeld worden van de uitgang.
Dat is namelijk normaalgesproken wel het geval. Alleen als je de maximum op te nemen walstroom reduceert naar nul (via control panel) zal de ingang losgekopeld worden van de uitgang.