Wolf Silverline accu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door Kroppie »

goede raad, geen tijd en energie meer in zo,n accu stoppen verloren moeite , die heeft zijn tijd gehad, eventueel nog te gebruiken tot ie helemaal niets meer doet en dan recyclen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Ik heb de andere accu ook op de zelfde manier getest en die was na 2½ uur op 10,5v beland :thumbdown:
Afgelopen vrijdag heb ik die accu naar de accudealer gebracht om te testen en de uitslag was dat die goed was. Accu was volgens hem ±4 jaar oud.
Ik weet niet welke meter die gebruikte maar de accu was thuis kort voor het wegbrengen niet opgeladen en de meter gaf 785 aan.
Ik heb mijn verhaal verteld dat die na 2½ uur leeg was nadat ik hem met ±10A per uur leeg trok en dan zou die maar ±10% capaciteit hebben waarop de accuboer ze dat die hem daar hield en gaat volladen en testen.
Gisteren heeft die er 3 uur een koelkast op gehad zonder problemen en vanmorgen nog eens 2 uur zonder problemen.
Wat moet ik nu geloven ?
Zou die bij mij niet echt vol geladen zijn geweest ? Hij laad hem nu vol dus als ik hem morgen haal dan kan ik hem weer op de zelfde manier testen.
Maar ik kan ook een accu tester kopen, is nooit weg, maar wat is dan een redelijke tester tegen een redelijke prijs ?
De Midtronic die Myway melde kost voor mij teveel maar deze https://www.tools2go.nl/7955336/accutes ... gJX7fD_BwE kost €35 en dat is weer erg weinig.
Tevens gaat die maar tot 200Ah / 1.000 CCA en aangezien die alleen maar met 100A belasting meet weet ik niet of die wel geschikt is voor een HHaccu, misschien alleen voor een start accu.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door myway »

Het is natuurlijk wel belangrijk dat de accu voor het testen goed is opgeladen, bij een goede tester wordt er dan aangegeven dat de accu eerst geladen moet worden.
De cca die is gemeten is voor een 225ah accu redelijk laag.
Indien de accu onvoldoende capaciteit heeft en je gaat hem belasten als of het een 225Ah accu is kan het peukert effect er voor zorgen dat als je hem met 11Amp gaat belasten dat het ontladen te hard gaat.
Dat de accu boer met een koelkast gaat testen of de accu nog goed werkt, heb ik een paar ??? bij.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Gisteren de accu opgehaald en ze hebben hem helemaal opgeladen.
Met de accu naar een plaatselijke garage gereden voor een second opinion en daar hadden ze een tester die tot 1200CCA gaat en 200Ah dus niet de juiste want mijn accu is een 225Ah - 1250CCA maar de test viel goed uit.
Toen ben ik naar Kwik-Fit gereden met de hoop dat die wel de juiste tester had maar helaas al wilde hij hem wel testen en hij kwam uit op 960
Er was nog één kans en dat is een camperzaak dus vanmorgen heen gereden en maar zijn elctronische tester was defect en die kwam met een tester aan met een spiraal er in dus één die er behoorlijk wat uit trekt en je raad het al accu is goed.
Drie zaken die zeggen dat die goed is en ik kon maar 2½ uur 10A er uit trekken en toen stond die op 10,5V

Het is geen echte start accu, is die manier van testen dan wel correct voor een semi tractie accu ?

Accu is nu weer helemaal opgeladen en die laat ik vannacht rusten, morgen zelf weer testen met een 12->230 omvormer van 150W en een lamp van 120W en leeg trekken tot de omvormer uit gaat dus weer naar 10,5V
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door myway »

De manieren van testen begrijp ik niet helemaal.
Een accuboer die er een koelkast op zet ??
Zelf ga je testen met een omvormer en een verbruiker ??
Waarom de accu niet helemaal vol laden en er een paar lampen op aansluiten die 11 Amp pakken, dat moet hij dan 10 uur uithouden.
Gaat hij na 5 of 6 uur door zijn hoeven weet je genoeg.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Ja waarom die accuboer het zo doet kan ik niet verklaren en helemaal niet omdat het een gerenommeerde accuboer is.
Maar 12V lampen samenstellen om 120 of zoals ik jouw geval 132W te krijgen vind ik omslachtiger dan een omvormer te nemen en daar een 120W lamp aan te hangen en wachten tot de omvormer bij 10,5V uitgaat dan heb ik een vergelijk met de vorige keer en kan ik de capaciteit berekenen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Accu is op maar dat zei Jos al :-B
Ik wilde het toch nog een keer proberen omdat ik bang was dat die niet volledig was opgeladen maar na 2 uur gaf die de geest en sloeg die bij 10,5v uit
De accu boer is coulant en stelde een korting voor bij nieuwe aankoop.
Ik kan voor zo´n zelfde (onbekend merk) gaan maar mijn voorkeur gaat uit naar de Dynac type DC-TR220 of de Varta LFD230
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door blizard »

Zit er een recond stand op?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Ik weet niet hoe de accu boer hem volgeladen heeft maar dat stadium ben ik nu definitief voorbij en accu´s gaan naar de recycling.
Nu de keus maken of de Dynac of de Varta.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door blizard »

Dat die accu boer coulant is, kan wel kloppen, de oude zijn nl geld waard, minimaal 20 euro p/s
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door Kroppie »

hun gewicht in goud(eh lood). :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wolf Silverline accu



Bericht door gsm »

Iemand nog advies tussen de Dynac type DC-TR220 en de Varta LFD230 ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie