Afvoerslangetje voor huishoudaccu?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door myway »

Die ronde waren niet geweldig en een melder voor CO2 en butaan/propaan in een apparaat is niet optimaal.
De nieuwe van trigas gaan eerst af met een veel lager geluid.
Als hij langer detecteert gaat het echte alarm af.
Je kunt er nog een extra sensor bij kopen om bv op een andere hoogte te meten of in een andere ruimte.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door Hermes »

Als ik dat allemaal zo lees vraag ik mij af wat je aan zo'n melders hebt? Rookmelders die kun je in ieder geval controleren of ze werken.
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door myway »

Een gasmelder niet?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door Aloys »

Een reactie heb ik per ongeluk weggehaald: even wat gas uit de aansteker erbij houden om te testen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door Hermes »

Het ergste van die dingen is dat je niet weet van welk gas dat ze afgaan.
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door tomdejong »

Ik had er ook een, hing in de buurt van het bed, ging ook af van mijn eigen "gas" . Was geen succes :-B
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door FredV »

tomdejong schreef:Ik had er ook een, hing in de buurt van het bed, ging ook af van mijn eigen "gas" . Was geen succes :-B
Kijk maar uit bij je kook’eiland’

Ik gebruik als alarminstallatie van Thitronik het alarmsysteem WiproIII waaraan gekoppeld een narcose-, butaan- en propaansnuffelaar boven mijn bed. Deze gaat niet af als bij mij de dekens eens omhoog gaan. Verder in een kast ingebouwd van Thitronik de G.A.S.-pro met snuffelaars laag bij grond richting slaap/woonruimte voor butaan-, propaangas en voor koolmonoxide. Deze G.A.S.-pro werkt onafhankelijk van de WiproIII. Alles aangesloten op het boordnet. Centraal is aan het dak nog een rookmelder gemonteerd. Twee keer per jaar, voor en na de stalling, test ik de systemen en vervang de 9V van de rookmelder. Dit systeem komt meerdere keren als best getest bij de Duitse camperbladen. Ik ben er best tevreden over.
Misschien overdreven, maar ik wil absoluut geen risico lopen.

En mijn test met de aansteker is dus butaan.
Knibbel
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door Hermes »

(Citaat) Twee keer per jaar, voor en na de stalling, test ik de systemen en vervang de 9V van de rookmelder. Dit lijkt mij overdreven. Ik heb ook een rookmelder deze zit al 5 jaar met dezelfde batterij in de camper als de batterij te zwak wordt geeft de melder om de 45 sec. een dubbel signaal.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door FredV »

Ieder zijn meug toch.
Ik heb nog een leuke story:
Een jaar of 3 geleden was mijn achterbuurman een week of zes op vakantie. Natuurlijk de batterij van zijn rookmelder bijna leeg en de buren werden gek van het voortdurende waarschuwingspiepje.
Affijn, uiteindelijk de politie met een slotenmaker om via een opengemaakt raam dat ding af te zetten. De buren blij natuurlijk; maar ook het dievengilde, die waarschijnlijk op afstand hebben staan kijken. Drie dagen later werd er ingebroken via datzelfde raam en zijn hele woning overhoop gehaald.

De duur gebruik batterijen hangt af van de kwaliteit/prijsverhouding en het vermogen wat de melder wegslurpt.
N.B. Graag geen discussie over batterijen graag.
Knibbel
Gorfel

Re: Afvoerslangetje voor huishoudaccu?



Bericht door Gorfel »

myway schreef:
za 10 nov 2018, 17:18
Die ronde waren niet geweldig en een melder voor CO2 en butaan/propaan in een apparaat is niet optimaal.
Bedoel je koolstofmonoxide CO ipv Co2 Koolstofdioxide ?
Als koolstof volledig verbrand krijg je koolstofdioxide. Bij onvolledige verbranding door zuurstofgebrek krijg je koolstofmonoxide wat zoals al is gezegd giftig en dodelijk is voor de mens
Plaats reactie