Ali Express

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ali Express



Bericht door de Jonckheer »

Wij hebben in huis én in de camper allemaal ledlampen van de Action, ook made in China (behalve de spotjes, die komen bij de Aldi vandaan, ongetwijfeld ook uit China). Warm wit en hoewel ik best wel kritisch ben met kleuren is er met deze lampen geen probleem. Ik bestel ze dus niet bij Ali hoewel ik dat wel zou doen als ze niet bij Action te koop zouden zijn. Het prijsverschil zal te verwaarlozen zijn en mocht er een probleem zijn doet Action niet moeilijk en krijg je direct je geld terug.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ali Express



Bericht door Premiumliner »

Nog even over de kleur weergave index.
Ik heb in het verre verleden excursies meegemaakt naar het Philips lichtlaboratorium in Eindhoven en ook naar dat van Etap in België.
Net als bij de reukzin merk je na enige tijd (ongeveer 15 minuten) niet meer dat je in een ruimte zit met een verlichting met slechte of goede CRI.
Adaptatie noemen we dat. Iemand die van "buiten" de ruimte binnenkomt merkt het direct op, maar jij bent er dan al aan "gewend".
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express



Bericht door Kroppie »

zit bij mij al 8 jaar led in de camper en in huis, ben er dus aan gewend, OOK aan de prijs en het energie verbruik , 6 euro voor 5 meter ledstrip, en 2,99 euro voor een dimmer.
de kleur?, alle letters op mijn e-reader staan zwart op een witte achtergrond, perfect leesbaar, en de planten in huis hebben allen nog groene blaadjes, en als 70,er daar houd ik wel van :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ali Express



Bericht door Ruud Adam »

Als je iets koopt bij Action of Aldi, Lidl, Xenos, Hema, bestaat er een grote kans dat het uit China komt.
Ook bij de grotere en duurdere winkels.
Wat deze winkels echter allemaal gemeen hebben, is dat zij al een kwaliteitscontrole gedaan hebben.
Niet dat het daardoor allemaal topmateriaal is, maar het voldoet prima.

En als het bijvoorbeeld om lampen gaat, hebben zij al de kleurechtheid, wattage, fittingen, etc. gecheckt voordat ze er 100.000 inkochten.
Chinezen maken topspul, daar is meestal niks mis mee.
Alleen de tussenhandelaren op Aliexpress (vaak kleine familiebedrijfjes die niets anders doen als herverpakken en doorsturen) weten vaak niet wat ze precies verkopen. Die kopen gewoon ergens een nieuwe partij lampen in en gebruiken nog de tekst van de vorige partij die ze hadden. Of ze nemen integraal de tekst van hun collega-verkopers over. Dat dit een hele andere kleur lampen zijn doet er voor hen niet toe. Ze zien er ongeveer hetzelfde uit en de wattage klopt.... prima.
Daarom denk ik dat je sommige dingen beter bij Action kunt kopen. Prijsverschil met Aliexpress is er vaak niet, kwaliteit voldoet prima, lage prijs. Niet goed, ga je terug.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Ali Express



Bericht door Grumble »

Ik mag graag bij Ali (of Banggood) bestellen (soms wel tot ongenoegen van... :shh: ze leest mee :mrgreen: ) en heb dan ook al de halogeen lampen in de camper door LED's uit China vervangen, met wisselend succes moet ik erbij zeggen..
LED lampen in huis is een ander verhaal, die haal ik niet bij Ali, Banggood, Liddle of zo'n kiloknaller...
Dan haal ik ze graag bij een gerenommeerde verlichtingszaak, ik kreeg er zelfs een paar verschillende mee om te testen (mate van focussen en lichtkleur)
Ik heb in al die tijd ik meen één keer iets niet gekregen (ook geen geld terug) bij het kopen van Ali, en ik ben platinum member.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ali Express



Bericht door komtwelgoed »

Alle ledlampen worden in China gemaakt maar dat zegt niets over de kwaliteit.
Bekende merken zoals Philips, Osram enz. worden ook in China gemaakt maar die fabrikanten schrijven wel precies voor uit welke componenten die lampen gemaakt moeten worden.
Veel lampen worden uit meerdere leds gemaakt, led snoeren ook.
Bij bijvoorbeeld ledsnoeren worden vele leds achter elkaar op een band geplaatst. Het uiteindelijke resultaat van het licht zal worden bepaald door de gebruikte leds, hoeveel licht elke led geeft, hoe dicht de leds bij elkaar geplaatst worden, welke kleur licht ze geven en de kleurechtheid van de leds.

Een led die hier onder andere voor gebruikt wordt is de 5730 SMD.
In de specificaties zie je staan dat die led leverbaar is in kleurtemperatuur 2700-12.000°K. Ook zie je dat die leverbaar is in CRI : >70Ra / >80Ra / 90Ra.
Je snapt natuurlijk wel dat een led met een Ra van >90 duurder is dan een led met een Ra van >70.
En ga nu maar eens zoeken bij Alibaba naar de Ra van ledlampen. Dan moet je lang zoeken. Ik ben dat gegeven bij ledlampen en ledsnoeren niet tegen gekomen, hoe lang je ook zoekt.

Kijk, en dat is nu het verschil of je lampen van een bekende fabrikant koopt of ergens uit China bij een of ander handelaartje die ze via Alibaba verkoopt.
Bijlagen
in verschillende CRI's verkrijgbaar.png
in verschillende CRI's verkrijgbaar.png (222.69 KiB) 522 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Ali Express



Bericht door Zwerfsteen »

Wat een gezeur om de kleur of code van die ledlampjes.
Als iedereen nu tevreden is over zijn of haar lampen wat doet het er dan nog toe.
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op wo 14 nov 2018, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express



Bericht door Kroppie »

laat iedereen die de cri belangrijk vind zoeken naar de ra waarde, ik kijk of het licht me bevalt , zo ja, is het goed, tot nu toe met alle leds die ik heb gekocht nog geen enkele teleurstelling, niet kwa kleur , en niet kwa andere dingen, zoals levensduur .
maar laat ieder zoeken naar datgene wat het best bij hem/haar past, ik ben dik tevreden met die chinese zooi zonder Ra waarde, hecht er ook geen waarde aan aan die waarde :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ali Express



Bericht door Bob Diesel »

en ik maar denken :!: het gaat over alie

nee ze willen het Licht zien :bang:

nou nog ff ,is het kerst
HET grote lichtjes feest
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ali Express



Bericht door Atoz »

Waarbij mijn opmerking over die slechte coaxkabel niet beantwoord werd.
:bang:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8600
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ali Express



Bericht door seth_space »

En het eerder geplaatst cri stuk dus door de aanhanger daarvan niet is gelezen.
Och ja, ieder kiest zijn eigen weg.
:cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express



Bericht door Kroppie »

en kiest ook nog zijn eigen lampies. :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ali Express



Bericht door KTManiac »

seth_space schreef:
wo 14 nov 2018, 19:49
En het eerder geplaatst cri stuk dus door de aanhanger daarvan niet is gelezen.
Och ja, ieder kiest zijn eigen weg.
:cheers:
Als je daarmee op mij doelt....?
Wel gelezen hoor. Verder ter kennisgeving (maar niet volledig voor waarheid) aangenomen. :wink:
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Ali Express



Bericht door johan1950 »

Bij veel Nederlands aanbieders van LED's kan ik de CRI waarde niet vinden.
Bij veel Chinese aanbieders van LED's staat gewoon de CRI waarde vermeld.
Misschien even beter lezen ?
Johan en Ina Gols
Plaats reactie