Ali Express

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gesloten
Masterke
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 23 sep 2018, 22:56

Ali Express

Bericht door Masterke »

Iemand ervaring met ledverlichting 12 v van Ali Express...vertrouwbaar ????
Hoeveel watt nodig in kleine camper L2H2 om voldoende te verlichten ,bvb inbouwspots, hoeveel op zijn minst instaleren . :shock:

Thx
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Ali expres

Bericht door veetee »

Ali Express is een verzameling van heel veel verschillende leveranciers, dus over de betrouwbaarheid valt niks te zeggen.
Ik heb wel echt helemaal exact dezelfde dingen gezien die hier bij bekende camper-accessoires-toeleveranciers (3 x woordwaarde :lol: ) 20 x over de kop gingen qua prijs...
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Ali expres

Bericht door dedruivenplukker »

Toevallig vorige week dimbare ledverlichting besteld bij vriend Ali express. Alleen geen 12 V maar 230V.
Een van de ruim een jaar oude dure Philips ledlamp (made in China) stopte na 5 minuten met werken.
De Ali lamp kost nog geen kwart en gratis verzending. Was er binnen 5 dagen en geeft goed licht in deze duistere tijden.

Of ik tevreden ben is nog even afwachten, maar na een maand of 4 branden ben ik al goedkoper uit.

In mijn camper heb ik drie ledlampen en drie spots om op bed te lezen ( kinderbedden: alkoof en stapelbed)
Ook nog een (oud) 12 V tl-balkje maar die gebruik ik bijna nooit( afschuwelijk licht).
Ook op het toilet led met ingebouwde bewegingssensor. :thumbup:

Het licht er naturlijk aan hoe de camper is ingericht. Voor ons is leeslicht en goed licht in de keuken belangrijk.
Voor het stroomverbruik hoef je het niet te laten.
Laatst gewijzigd door dedruivenplukker op do 08 nov 2018, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Ali expres

Bericht door seth_space »

Volkomen betrouwbaar.
Aliexpress zit op het geld totdat jij aangeeft tevreden te zijn. Of als je niet zou reageren tot een bepaalde datum.
Als het product defect is vraag je om een refund. Als je er met de leverancier niet uitkomt maak je een dispute aan. Aliexpress gaat dan bemiddelen.
Prima systeem.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jager
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 18 apr 2007, 15:03
Locatie: Groningen

Re: Ali expres

Bericht door jager »

Ik heb vorig jaar bij ali 4 ledlampjes besteld voor 1,24 euro per stuk inclusief verzendkosten.
Ze zijn 2 watt en zelfs dimbaar en geven mooi warm licht.
Merkte geen verschil met de originele halogeenlampjes die er in zaten.
Dus bevallen mij uitermate goed en heb er voor die prijs maar twee op reserve bijbesteld :-B
Ze zijn ook( denk ik niet onbelangrijk) geschikt voor 10-30 volt dus geen last van piekspanningen
Rieks
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Ali expres

Bericht door FredV »

Kwaliteit is geen probleem. Let wel op de kleur om niet van die fel ‘blauwe’ verlichting te krijgen. Let ook op de passende fitting bij reeds bestaande lampen/spots. Ik heb zelf mijn 10-20 watt halogeen vervangen door 3-5 watt led.
Knibbel
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ali expres

Bericht door Ruud Adam »

Aliexpress is zeker wel betrouwbaar.
Waarmee niets over de kwaliteit gezegd is, maar meer over de manier van handelen.
Bij de meeste apparaten of spullen krijg je een (gedeeltelijke) refund als er iets niet goed is.
Handelaren krijgen boetes of worden uit het Aliexpress netwerk geknikkerd als ze de klanten niet goed behandelen.
En dan is het voor die bedrijfjes einde business, want dan is hun markt weg.

Bij sommige apparaten moet je dan soms bewijs sturen dat het zo is. Soms verlangen ze zelfs een video die je maakt met je telefoon.
Maar dat zijn uitzonderingen.
Kijk ook af en toe bij de Action, want soortgelijke of dezelfde spullen liggen daar soms voor nog iets goedkoper dan bij Aliexpress.

Er wordt wel veel troep verkocht.
Dat kan ik - als erkend Aliexpress verslaafde - wel melden.
Soms valt het al uit elkaar als het uit de verpakking komt.
Of het voldoet totaal niet (zoals mijn oplaadbare batterijen die er na 2 x laden de brui aan gaven)

Komende zondag is het 11/11 en blijkbaar is dat iets van een feestdag of speciale datum in China, en dan krijg je extra korting.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ali Express

Bericht door Kroppie »

en wat geldt bij iedereen, geldt ook bij de chinesen, betaal je voor troep, wel logischerwijze krijg je dan ook troep.
maar bij alie krijg je dat waar je voor betaald hebt in ieder geval geleverd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Ali Express

Bericht door FredV »

11/11 niet alleen in China, maar hier Sint Maarten en bij onze zuidelijke medebewoners begint de carnaval.
Knibbel
Gesloten