Display geeft aan: motorbatterij leeg

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door Huub56 »

Je schrijft de koelkast doet het nu op 12 volt misschien doet hij het continu op 12 volt er trekt de accu leeg als je stilstaat en de motor niet loopt (verkeerd aangesloten) !
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door hathi »

U vraagt om een suggestie,Zet de KK op gas,en ga rustig op vakantie,laat nadien nakijken,waarom de KK niet afschakelt,als de Camper stil staat?
Hans
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door Sanyu »

Nou, ik ben net door de dealer gebeld en die heeft de mededeling dat het electroblok kapot is. Er is een grote witte stekker uit het blok getrokken en een draad was helemaal doorgebrand. De accu’s zitten vol blijkt maar er wordt niets aan het display doorgegeven. Kan dat kloppen?
Heel graag uw commentaren. Hij heeft de stekker eruit gelaten en nu kunnen we ook geen meldingen meer zien. Hoe worden we langzamerhand gestrest! Deze dealer heeft geen tijd en een nieuw blok op voorraad. In Almelo hebben ze een gereviseerd electroblok. Die wil ik best op gaan halen maar niemand heeft de tijd om deze er voor morgen in te zetten. :crazy:
Onze hoofden staan op springen :bang: Morgen om elf uur komt er iemand nl kijken naar onze camper daar wij stoppen met camoeren. Wel lullig als je zo de camper moet laten zien.
Zijn er nog mensen die op kunnen beuren?
Hartstikke bedankt voor alle adviezen.
Sanyu
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door 't Busje »

Antwoord op vraag 1: ja dat kan kloppen.

Twee vrouwen die iets lullig vinden? Dat noem ik nog eens geëmancipeerd.

Maar er moet duidelijk een en ander vervangen worden en bovenal er moet naar de oorzaak van die doorgebrande kabel gekeken worden. Of de potentiële koper moet dat zelf op willen lossen óf de verkoop moet even uitgesteld worden tot na de reparatie.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door blizard »

Ik denk als je de koper dit stukje laat lezen dat hij/zij wel begrip kan opbrengen voor je situatie.
Je hebt genoeg moeite gedaan om het op te lossen, nu is de oorzaak bekend.
Misschien kan je de koper aanbieden de kosten die uitvloeit uit de reparatie te vergoeden? Of is het nog garantie?
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door Sanyu »

Heel hartelijk dank voor de reacties.
Wij laten het oplossen en betalen het ook. Dit kunnen we een koper niet aan doen. Wij wensen allen een fijne avond en geven iedereen onze hartelijke groeten.
Sanyu
gerardmunnik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 22:05

Re: Display geeft aan: motorbatterij leeg



Bericht door gerardmunnik »

Ik heb iets dergelijks gehad dat hier op lijkt. Bij mij was de zekering tussen auto- en woondeel doorgebrand (50 Ampère als ik het me goed herinner. Dan kan het display ook niet zien hoe het met de acco is en onder het rijden wordt niet opgeladen. Deze zekering zit bij de startaccu onder het luik in de cabinevloer bij de bestuurder.
Hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet,

Gerard Munnik
Plaats reactie